Minulla on työmatkakulkineena vuosimallin 1991 ässästä täysipaineiseksi päivitetty 900:nen, APC:lä ja originaalilla välijäähdyttimellä, ahtoja reilu kilo.
Aamulla töihin ajellessa huomasin että ahdot eivät nouse kuin 0,75 bariin josta putoavat hieman, nousevat takaisin, 0,75:teen ja putoavat jälleen.
Testasin magneettiventtiilin joka tuntuisi toimivan, peruspaineet ovat magneettiventtiili irtikytkettynä n.0,4 baria.
Voisikohan nakutus anturi aiheuttaa tuollaista? mutta ahdot eivät kuitenkaan putoa peruspaineille? virranjakajan kansi näytti ainakin sen verran ajetulta että yritän vaihtaa sen pyörijöineen huomenna, josko tuo vaikka auttaisi.
Ahtopaineet "vähissä" satkusta.
Ahtopaineet "vähissä" satkusta.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Re: Ahtopaineet "vähissä" satkusta.
Virranjakajankansi ja pyörijä vaihdettu (olikin jo korkea aika), ahdot nousivat n. 0,9 bariin.
Huomenna aion tuijottaa äkäisesti nakutusanturia ja huokailla, pitänee myös pohtia nakuledin valmistusta ja sitä vaihtaisinko varuilta myös tulpat.
Huomenna aion tuijottaa äkäisesti nakutusanturia ja huokailla, pitänee myös pohtia nakuledin valmistusta ja sitä vaihtaisinko varuilta myös tulpat.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Re: Ahtopaineet "vähissä" satkusta.
Mulla on sama systeemi. Siirsin APC:n ja hilut -91 ässään -88 kasitappisesta. Peruspaine on 0,5 luokkaa. Paine nousee täyskaasulla hiukan hitaahkosti ja jää huojumaan 0,8 ja 0,9 välimaastoon. Referenssinä on Stage 1 lastutettu -88 tonnari.
Pitänee varmaan hiukan jäykistellä Mitsun hukkaporttia. Eikös tuohon nousuaikaan voinut vaikuttaa boksin säädöillä? Onkohan sen säätäminen hankalaa?
Pitänee varmaan hiukan jäykistellä Mitsun hukkaporttia. Eikös tuohon nousuaikaan voinut vaikuttaa boksin säädöillä? Onkohan sen säätäminen hankalaa?
Re: Ahtopaineet "vähissä" satkusta.
Rikkinäinen APC:n paineanturi teettää edelläkuvatun kaltaisia oireita.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Re: Ahtopaineet "vähissä" satkusta.
Pitääpä yrittää mittailla tuo paineanturi, tulppina tuossa näyttäisi olevan ihan hyvännäköiset Boschin platinat.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Re: Ahtopaineet "vähissä" satkusta.
Nakutusanturin liitin oli rikki, pistokkeen toisen navan peltilipareet pääsivät peräytymään kolossaan.
Yllättävää kyllä liitin ei aiheuttanut vikaa vaan se korjautui vaihtamalla tulpat uusiin NGKn tekeleisiin.
Yllättävää kyllä liitin ei aiheuttanut vikaa vaan se korjautui vaihtamalla tulpat uusiin NGKn tekeleisiin.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Re: Ahtopaineet "vähissä" satkusta.
Paineet löytyi täälläkin, eri paikasta tosin. Hukkaportin lisäjousi teki dramaattisen eron kulkuun. Piti vaan löytää sopiva jäykkyys. Ensin yritin jarrupolkimen jousella, mutta paineet karkasivat fuelcuttiin jo jossain kolmentuhannen kierroksen huitteilla. Vähän löysemmällä jousella nousee ripeästi barin pintaan ja pysyy siellä. Pari kertaa olen tosin vieläkin saanut reilummalla polkaisulla ilkeän piikin aikaiseksi. Seuraavaksi täytyy paneutua tuon boksin toimintaan...