900 kaasari virranjakajan alipainekello
900 kaasari virranjakajan alipainekello
Hei
ei tunnu mitään vastusta kun kaasarin päästä letkusta imin, eli ilmeisesti kalvo mennyt. Motonetistä ei ainakaan enää saa uutta kelloa. Mistähän sitä saisi?
-b
Edit: kyseessä siis -87 900 2.0 8 valve kaasari
ei tunnu mitään vastusta kun kaasarin päästä letkusta imin, eli ilmeisesti kalvo mennyt. Motonetistä ei ainakaan enää saa uutta kelloa. Mistähän sitä saisi?
-b
Edit: kyseessä siis -87 900 2.0 8 valve kaasari
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 kaasari virranjakajan alipainekello
ei saa??
10-0503NimikeBosch-alipainesäädin 503Hinta24.90 €
TURKU:4 eli sieltä ainakin löytyy jos numero sattuu
10-0503NimikeBosch-alipainesäädin 503Hinta24.90 €
TURKU:4 eli sieltä ainakin löytyy jos numero sattuu
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900 kaasari virranjakajan alipainekello
Täytyy tarkistaa numero, yleensä vaan Motonetistä saa ei oota kun varastosaldo 5 tai vähemmän (virhe siis saldoissa). Siksi siis kyselen vaihtoehtoista paikkaa.
-b
-b
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 kaasari virranjakajan alipainekello
ad-varaosista ostin omaani 99:siin 3v sitten.. jahka sain varresta numeron selville..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900 kaasari virranjakajan alipainekello
Kävin etsimässä numeroa kellosta, en löytänyt. Sampura sentään!
Kokeilin vielä irroittaa letkun kaasarin päästä, kun imi - ei mitään vastusta. Kun puhalsi, niin tuntui jotain vastusta, mutta ei mitään kalvon liikettä tms.
Rikki siis?
-b
Kokeilin vielä irroittaa letkun kaasarin päästä, kun imi - ei mitään vastusta. Kun puhalsi, niin tuntui jotain vastusta, mutta ei mitään kalvon liikettä tms.
Rikki siis?
-b
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1097
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: 900 kaasari virranjakajan alipainekello
Kyllä se numero löytyy siitä varresta, peilin avulla voisi nähdä, kun ottaa virranjakajan kannen ensin pois.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 kaasari virranjakajan alipainekello
se numero on siellä varressa eli pitää irroittaa kello kokonaan ennen kuin tietää mikä siellä on..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900 kaasari virranjakajan alipainekello
Tuo 10-0503 vaihdettiin omaan kaasaripeliin vuodelta -89, ja ainakin Vantaalta löytyi silloin vaikka varastosaldo oli 1, ja nuo muidenkin myymälöiden luvut ovat tuntuneet yksi kerrallaan tippuvan, joten veikkaisin että ainakin Turusta vielä löytyy.
Mutta itse kellosta, eikös sen nimenomaan pitäisi antaa vastusta puhaltaessa, sehän toimii alipaineella eli "imemällä". Oma vanha (ulkonäön perusteella alkuperäinen) päästi ilmaa kumpaankin suuntaan eli pystyi imemään ja puhaltamaan. Uudesta vastaavasti puhaltamalla tuntuu kuin puhaltaisi tukittuun letkuun.
Mutta itse kellosta, eikös sen nimenomaan pitäisi antaa vastusta puhaltaessa, sehän toimii alipaineella eli "imemällä". Oma vanha (ulkonäön perusteella alkuperäinen) päästi ilmaa kumpaankin suuntaan eli pystyi imemään ja puhaltamaan. Uudesta vastaavasti puhaltamalla tuntuu kuin puhaltaisi tukittuun letkuun.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900 kaasari virranjakajan alipainekello
Okei,
eli osaisiko joku tarkentaa tätä. Eli imiessä ei mitään vastusta. Puhaltaessa ilma menee läpi mutta antaa kohtalaista vastusta. Voidaanko tästä nyt päätellä jotain vai ei
.
eli osaisiko joku tarkentaa tätä. Eli imiessä ei mitään vastusta. Puhaltaessa ilma menee läpi mutta antaa kohtalaista vastusta. Voidaanko tästä nyt päätellä jotain vai ei
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: 900 kaasari virranjakajan alipainekello
Kyllä se varmaan rikki on. Ehjästä kellosta kuuluu usein jopa ääni, kun kalvo lommahtaa toiseen asentoon. Ja ei ehjästä kellosta kyllä pitäisi mennä mitään läpi -kyllä sen huomaa niin selvästi, ettei asiasta ole epäilystäkään, jos pääsee risaa ja ehjää vertaamaan.
Jos kello vuotaa ei alipaine muuta sisällä olevan kalvon asentoa -> kalvossa oleva varsi ei liiku -> sytkän ajoitus ei muutu niin, kuin on suunniteltu. Eli kellon täytyy olla täysin tiivis, jotta imusarjan alipaine vaikuttaa kalvoon. Risa kalvo vuotaa, jolloin muuttuva imusarjan paine ei vakuta kelloon, eikä se näin ollen hoida tehtäväänsä.
Jos kello vuotaa ei alipaine muuta sisällä olevan kalvon asentoa -> kalvossa oleva varsi ei liiku -> sytkän ajoitus ei muutu niin, kuin on suunniteltu. Eli kellon täytyy olla täysin tiivis, jotta imusarjan alipaine vaikuttaa kalvoon. Risa kalvo vuotaa, jolloin muuttuva imusarjan paine ei vakuta kelloon, eikä se näin ollen hoida tehtäväänsä.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71