Voi Saabi raukkaa...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Voi Saabi raukkaa...

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Mikähän saabissa mahtaapi olla (84`900T16) kun nykii niin paljon...
Tasakaasulla ajaessa nyksähtelee oikein rajusti...
Alkoi eilisen jälkeen kun vaihdoin sen kummi letkunpalan jossa on bypass kiinni... ja samalla korjattiin jarrupääsylinteri... sitten hirviät nykimiset...
APUVA... letkutko tuon tekevät???
Vai onko bensa pumppu menossa??? :?
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Vai eihän rikkinäinen alipainekello tee tollaisia oireita...??? :roll:
weckeri
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2003 22:13
Paikkakunta: Kerava

Nykii

Viesti Kirjoittaja weckeri »

Vaikuttais, että vetää jostain ilmaa systeemiin. Alipainekalvon hajoaminen, vuotava ilma/alipaineletku, vuotava ruiskun putki jne.
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

Mieti

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

Mitä operaatioita teit ennenkuin alkoi nykimään. Tutki ne läpi ja eiköhän se sieltä aukea.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

hmm, ettei vuoda tehostimen ja imusarjan välistä. Katso ne kumiholkit.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

No näin silmä määräisesti kaikki letkut on kunnossa... ja tossa on uusi bypass venttiilikin... mutta vaan nykii sellaisia teräviä ja voimakkaita nykäyksiä jotka on todella ärsyttäviä... :evil:
Eli voi käydä hyvin jopa 5min... sillä ajelee sitten yhtä äkkiä saattaa nytkähtää oikein kunnnolla ja taas voi mennä aikaa ettei tule mitää ja taas nytkähtää ja meno voi puutua joksikin 2-4s ajaksi...
Ettei olisi kyse sähköistä???
Voiko se tehä tuollaista jos se lyö läpi jostain???
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Niin kuin monasti on lukenut viesteissä veliharrastajien kirjoittamana:

Tzekkaa AINA omat fiksailut, jos on tullut niiden jälkeen oireita. Siitä on hyvä lähteä liikkeelle. Sen jälkeen vasta alkaa katsomaan muita jutskia...

-H-
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

ookko

Viesti Kirjoittaja Eero »

Ootko tarkistanut seoksen? Jos nyt onkin käynyt niin, että joku letku onkin tiivistynyt korjauksessa ja ei vuoda enää ylimääräistä ilmaa niin saattaa olla seos liian pienellä. Lähinnä tulis nykimiset mieleen siinä vaiheessa kun antaa "kikdaunia"
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Onhan öljyntäyttökorkki kiinni..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Öljyn täyttökorkin on kiinni... tientenkin...jaa
Toi kaasunlisääminen... hmmm... se nykii välillä tasakaasullakin ett silleen... tosin painat vitosella kaasun pohjaan niin tuntuis kuin se puutuisi sellaiseksi 1-2s ja sitten vasta tuntuu lähtevän... :?
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Onko autossasi alipaine ennakkosäätäjää kalvolla.
Kalvo rikki..?
Ota siitä virranjakajan kyljessä olevasta ( alipainekellosta ) letku irti ja ime siitä, jos ilmaa tulee suuhun niin kello on rikki.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Joo rikki on ja sen tiesinkin... on ollu jo jonkin aikaan eikä tota ongelmaa ole ollut... en tiedä vaikuttaako jos kalvo on mennyt pahemmin halki...?
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tottakai se vaikuttaa, lähteminen on hiukan hankalaa kun rykii melkolailla.
Ei ne turhaan niitä osia sinne laita.. :?
Ja imusarjaan tulee taas ylimääräistä ilmaa sieltä mistä ei pitäisi.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Aattelin vaan kun se ei ennen ole tehnyt tuota vaiika kello onkin ollut rikki...? Tuli mieleen jos se on lopullisesti hajonnu...?
saab84
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: La Loka 04, 2003 18:12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja saab84 »

Saab 90:ssä oli samat oireet. Vaihdoin mm. alipainesäätimen, jakajan ja pyörijän sekä puolan ilman, että nykiminen olisi loppunut. Viimeiseksi mittasin sytytysjohtimien kipinöintiä, ja vika lyötyi johtimista.

Nk. hiilijohtimien kanssa on melko tavallista, että sytytytystulppien vaihdon jälkeen ilmenee käyntihäiriöitä. Vanhemmiten johtimet kärsivät asiallisestakin kohtelusta.

Lisäksi alipainesäätimen letku oli kovettunut jonkin verran, ja uuden vaihtaminen auttoi osaltaan poistamaan nykimisongelmia.
Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
Vastaa Viestiin