Og900 T8 kaipaa uutta kantta!
Og900 T8 kaipaa uutta kantta!
Hei! T8 pannu kaipaa ehjää sylinterinkantta.
Miten T8 kansi eroaa i8 kannesta?
Onko mitenkään edes teoriassa mahdollista saada 16v kansi sopimaan?
Mikäli joltakulta sopiva ehjä kansi löytyisi ylimääräisenä, niin voi vaikkapa ottaa vaikka yhteyttä yksityisesti.
Jos löytyisi myös linkkejä, josta selviäisi eri kansien "Teknisiä piirustuksia & mittoja", olisin erittäin kiitollinen!
Miten T8 kansi eroaa i8 kannesta?
Onko mitenkään edes teoriassa mahdollista saada 16v kansi sopimaan?
Mikäli joltakulta sopiva ehjä kansi löytyisi ylimääräisenä, niin voi vaikkapa ottaa vaikka yhteyttä yksityisesti.
Jos löytyisi myös linkkejä, josta selviäisi eri kansien "Teknisiä piirustuksia & mittoja", olisin erittäin kiitollinen!
KA Saab 9-3 1.9 TTID Aero 2008
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Og900 T8 kaipaa uutta kantta!
t8 venat nitriumtäytteisiä..muuten ei eroa...
16vena kansi sopii ......vaatii askartelua.. etsi nappi toiminee
16vena kansi sopii ......vaatii askartelua.. etsi nappi toiminee
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Og900 T8 kaipaa uutta kantta!
melko paljon askartelua, mutta mahdollista.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Og900 T8 kaipaa uutta kantta!
Ei vaadi yhtään askartelua, bolt-on kun vaan vaihtaa riittävästi osia; kansi, imusarja, pakosarja, ruisku, jakopään alaratas+ketju, laahaimet(?) ja jotain muuta. Mutta voit siis nostaa 16v hatun nykyisen lohkosi päälle kunhan vaihdat riittävästi osia. Rälläkkää, dremeliä tai hitsausta ei tarvita.
Re: Og900 T8 kaipaa uutta kantta!
Tuosta olin epävarma että pakosarjan laippa on erilainen, mutta imusarjakin on erilainen ?
Mitenkäs sitten tuo alapään ketjuratas eroaa, onko ketju monirivinen vai ?
Entäpäs 8v kaasutinkoneen kansi, kuinkas eroaa T8:sta? T8 kannen venttiilit ja kaikki irto-osat kun löytyvät kotoota...
Mitenkäs sitten tuo alapään ketjuratas eroaa, onko ketju monirivinen vai ?
Entäpäs 8v kaasutinkoneen kansi, kuinkas eroaa T8:sta? T8 kannen venttiilit ja kaikki irto-osat kun löytyvät kotoota...
KA Saab 9-3 1.9 TTID Aero 2008
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
Re: Og900 T8 kaipaa uutta kantta!
Kuten f-19 jo mainitsi, on.Dragan kirjoitti:Tuosta olin epävarma että pakosarjan laippa on erilainen, mutta imusarjakin on erilainen ?
Eri määrä hampaita.Mitenkäs sitten tuo alapään ketjuratas eroaa, onko ketju monirivinen vai ?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Og900 T8 kaipaa uutta kantta!
oolrait, rupeaa valkenemaan tää juttu aika hyvin.
Mutta niin, onko kaasarisatkun kannessa tuohon t8 kanteen muuta eroa kuin venttiilinvarsien paksuus? Että voisi vaikka kaasaripannun kannella laittaa toimimaan?
Nokka-akseleilla keskenään eroa, että onko toisessa jyrkempi vai onko samaa käytetty lähes kaikissa?
Mutta niin, onko kaasarisatkun kannessa tuohon t8 kanteen muuta eroa kuin venttiilinvarsien paksuus? Että voisi vaikka kaasaripannun kannella laittaa toimimaan?
Nokka-akseleilla keskenään eroa, että onko toisessa jyrkempi vai onko samaa käytetty lähes kaikissa?
KA Saab 9-3 1.9 TTID Aero 2008
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
Re: Og900 T8 kaipaa uutta kantta!
kaasari kannessa on aukko bensapumpulle ja imusarjan reikä pitäs olla ruiskukannessa kaasarimallissa en muista onko sitä.
kumpaakin kantta löytynee suoraan varastosta myös jo valmiiksi oikaisukoneistettuna. myös ilman
kumpaakin kantta löytynee suoraan varastosta myös jo valmiiksi oikaisukoneistettuna. myös ilman
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Og900 T8 kaipaa uutta kantta!
1982 alkaen kaikissa kahdeksanventtiilisissä on samat ajoitukset nokka-akselissa. Kaasutinmallin nokassa on bensapumppua varten epäkesko, mutta sekin mahtuu pyörimään ruisku/turbon kannen sisällä.
Olen kuullut , että vapaastihengittävien kansissa olisi kuristukset imukanavissa, mutta EPC.n mukaa 1986 ruiskussa ja turbossa on sama kansi. Onko tästä aiheesta jollakulla parempaa tietoa?
Olen kuullut , että vapaastihengittävien kansissa olisi kuristukset imukanavissa, mutta EPC.n mukaa 1986 ruiskussa ja turbossa on sama kansi. Onko tästä aiheesta jollakulla parempaa tietoa?
Re: Og900 T8 kaipaa uutta kantta!
Oolrait, elikä 8v kaasarikoneen kannella saan toimimaan sen hyvin ?
Pahoitteluni pitkästä hiljaisuudesta, foortin kimpussa oltu tovi...
Pahoitteluni pitkästä hiljaisuudesta, foortin kimpussa oltu tovi...
KA Saab 9-3 1.9 TTID Aero 2008
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
Re: Og900 T8 kaipaa uutta kantta!
Eikös kaasarin kannessa ollu imupuolella jotain kuristuksia, mutta ruiskussa ja turbossa ei? Ainakin jossain nopan ruiskutusta käsittelevässä keskustelussa noin puhuttiin.
Sauli.M #1562
Re: Og900 T8 kaipaa uutta kantta!
Omassa 99:ssä on kaasarimallin kannesta avarammaksi viilattu kansi. Imukanavat olivat suunnilleen samanlaiset, kuin ruiskussakin, mutta seetirenkaissa oli sellaiset kuristukset. Ne vaan hiottiin pois. On tullut itsellekin vastaan kaasaripannu, jossa oli kuristamaton kansi ja ohkaiset pakovenat. Voihan se olla, että joku oli jo vaihtanut siihen kannen ja vieläpä käyttänyt kaasarimallin ohuempia pakovenoja. Hyvin se kieltämättä kulkikin yhdellä kaasarilla. 180 otti huippujakin, vaikka sillehän on luvattu paperilla 165km/h.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Og900 T8 kaipaa uutta kantta!
Kaikissa h-koneen 8v- kansissa on se reikä bensapumpulle. Kaasarimallissa pumppu on kiinni siinä aukon kohdalla, ruiskussa ja turbossa taasen sen aukon peittää lisäilmaluistin kiinnike. Se on kiinni ruuveilla samoissa kierteissä, joissa bensapumppu on kiinni.mestari kirjoitti:kaasari kannessa on aukko bensapumpulle ja imusarjan reikä pitäs olla ruiskukannessa kaasarimallissa en muista onko sitä.
kumpaakin kantta löytynee suoraan varastosta myös jo valmiiksi oikaisukoneistettuna. myös ilman
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Og900 T8 kaipaa uutta kantta!
Asiat valkenevat, kiitos kaikille jotka vaivautuivat auttamaan.
Kannen sain työstettynä eräältä klubilaiselta budjettihinnalla, nyt kun olisi vaan aikaa alkaa tuota turpopannua niputtamaan niin sais tekniikanvaihdon kevääksi
Kannen sain työstettynä eräältä klubilaiselta budjettihinnalla, nyt kun olisi vaan aikaa alkaa tuota turpopannua niputtamaan niin sais tekniikanvaihdon kevääksi
KA Saab 9-3 1.9 TTID Aero 2008
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985