Saab 900i 16 kat käyntiongelmat
Saab 900i 16 kat käyntiongelmat
Ongelma on seuraava: Lähtee käyntiin normaalisti, käy jonkin aikaa hyvin-(30sek-5 min) ulkolämpötilasta riippuen, jonka jälkeen käy hetken ontuen ja sammuu. Uudelleen startatessa käynnistyy heti, mutta ei jää käymään.
Seuraavat asiat tarkistettu: Uusi pa-pumppu, pumpun tuotto korjaamokäsikirjan mukainen, pa-paineet ohjeen mukaiset. Puola uusittu, kaasuläppäpotikka kunnossa, tiivisteet uusittu huohotinjärjestelmään, imusarjan alipaine ohjeen mukainen, järjestelmä- ja polttoainepumpun rele vaihdettu, tyhjäkäynnin säätömoottori kunnossa, ilmamassamittarin kuumalanka ehjä ja hehkutus toimii, NTC lämpötila-anturin arvot: 5650 ohmia/+1 celsius ja 366 ohmia +80 celsius. Ilmamassa mittari vaihdettu, ilmamassamittarin liittimen kun irrottaa niin käy n. 2000 k/min vaikka "maailman tappiin" mutta kun laittaa liittimen taikaisin niin sammuu välittömästi. Polttoainesuodatin vaihdettu.Check Engine valo ei ilmoita mitään vikakoodeja.
Kysymys kuuluu: mistä vikaa voisi vielä hakea. En viitsisi romuttaakaan, kun on ajettu vain 273000 km ja lähes ruosteeton peli
Kiittäen Kulkuri
Seuraavat asiat tarkistettu: Uusi pa-pumppu, pumpun tuotto korjaamokäsikirjan mukainen, pa-paineet ohjeen mukaiset. Puola uusittu, kaasuläppäpotikka kunnossa, tiivisteet uusittu huohotinjärjestelmään, imusarjan alipaine ohjeen mukainen, järjestelmä- ja polttoainepumpun rele vaihdettu, tyhjäkäynnin säätömoottori kunnossa, ilmamassamittarin kuumalanka ehjä ja hehkutus toimii, NTC lämpötila-anturin arvot: 5650 ohmia/+1 celsius ja 366 ohmia +80 celsius. Ilmamassa mittari vaihdettu, ilmamassamittarin liittimen kun irrottaa niin käy n. 2000 k/min vaikka "maailman tappiin" mutta kun laittaa liittimen taikaisin niin sammuu välittömästi. Polttoainesuodatin vaihdettu.Check Engine valo ei ilmoita mitään vikakoodeja.
Kysymys kuuluu: mistä vikaa voisi vielä hakea. En viitsisi romuttaakaan, kun on ajettu vain 273000 km ja lähes ruosteeton peli
Kiittäen Kulkuri
Tarjoon 100e
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Ei vielä kannata romuttaa, hyvää autoa! Kyllä kaikki vehkeet kuntoon aina saa, kulkurinkin. Kuulostaa oudolta ettei "C:E" valo ilmoita mitään. Kokeile, jos jostain saat, varmasti ehjällä ja nimenomaan oikealla boxilla. Minulla ainakin kaikki häiriöt ja pätkimiset sytyttää "C,E" valon heti.Sammuu sitten aikanaan. Nii ja kunnon sytytystulpat TIÄTENKI!!
Re: Saab 900i 16 kat käyntiongelmat
Kuulostas lambada anturilta tai ilmamassamittarilta, lämpöanturi kannattaa myös vaihtaa suosiolla uuteen eikä luottaa mittaustuloksiin.
Hmm, tarjotaan nyt viaksi sitten AIC-venttiiliä. Eli se joutokäynninsäädinventtiili.
Puhdistusta/testausta peliin.
Elä hyvä mies vaan romuta, kyllä se toimimaan saadaan.
EDIT: Öh, luinpa viestisi kokonaan
Puhdistusta/testausta peliin.
Elä hyvä mies vaan romuta, kyllä se toimimaan saadaan.
EDIT: Öh, luinpa viestisi kokonaan
Kysyn silti, miten testasit ko. värkin?tyhjäkäynnin säätömoottori kunnossa
Viimeksi muokannut teesalama, To Loka 21, 2004 13:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
tuosta nyt kannata......Kulkuri kirjoitti:Olet ilmeisesti ymmärtänyt väärin, en ole myymässä, vaan kysymässä vikaan liittyviä toimenpidehdotuksia. Teksistä ei mielestäni käy ilmi että olisin halukas myymään. Ellen saa toimimaan niin menee romuksi. Myyntiosio on erikseen tälläkin foorumilla.Coltti kirjoitti:Tarjoon 100e
Jaksaako käydä yhtään, jos avittaa kaasulla? Jos sammuminen tapahtuu vain tyhjäkäynnillä, voisi CO:ta koittaa lisätä mittarilta.
900C -86
http://www.thesaabsite.com/images/AICTESTPG1.jpg
http://www.thesaabsite.com/images/AICTESTPG2.jpg
http://www.thesaabsite.com/images/AICTESTPG3.jpg
Olet varmaan jo nämä tarkistukset tehnyt, mutta laitoin varmuuden vuoksi.
http://www.thesaabsite.com/images/AICTESTPG2.jpg
http://www.thesaabsite.com/images/AICTESTPG3.jpg
Olet varmaan jo nämä tarkistukset tehnyt, mutta laitoin varmuuden vuoksi.
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
ASTech kirjoitti: Jaksaako käydä yhtään, jos avittaa kaasulla? Jos sammuminen tapahtuu vain tyhjäkäynnillä, voisi CO:ta koittaa lisätä mittarilta.
Ei paljon lisäillä kattiautossa CO:ta...
Tyhjäkäyntimoottorin ei kyllä pitäisi tietääkseni aiheuttaa sammumisia jos on oikein säädetty, eli tyhjismoottori kiinni pitäisi moottorin käydä vielä tyhjäkäyntiä jossain ~750rpm
Totta...olinkin poistamassa viestiäni, mutta Teemu kerkesi laittaa omansa väliinmcfeast kirjoitti:ASTech kirjoitti: Jaksaako käydä yhtään, jos avittaa kaasulla? Jos sammuminen tapahtuu vain tyhjäkäynnillä, voisi CO:ta koittaa lisätä mittarilta.
Ei paljon lisäillä kattiautossa CO:ta...
Tyhjäkäyntimoottorin ei kyllä pitäisi tietääkseni aiheuttaa sammumisia jos on oikein säädetty, eli tyhjismoottori kiinni pitäisi moottorin käydä vielä tyhjäkäyntiä jossain ~750rpm
900C -86
onko se CE valo siis tutkittu ettei vikakoodeja ole, vai eikö se vaan pala? koska muistaakseni kaikissa vioissa se CE valo ei pala kuitenkaan. ja ilmamassamittari ainakin ässän kohdalla oli semmoinen vika.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Vikakoodeja ei tutkittu, voiko sen jotenkin kotinkonstein suorittaa?Jamppa kirjoitti:onko se CE valo siis tutkittu ettei vikakoodeja ole, vai eikö se vaan pala? koska muistaakseni kaikissa vioissa se CE valo ei pala kuitenkaan. ja ilmamassamittari ainakin ässän kohdalla oli semmoinen vika.
Mittariston CE valo syttyy virran kytkemisen yhteydessä hetkeksi ja sitten sammuu, eikä pala sen jälkeen.
Joo toi on ihan normaali toiminto, eli ainakaan sulta ei ole lamppu palanut siitä CE-valosta.Mittariston CE valo syttyy virran kytkemisen yhteydessä hetkeksi ja sitten sammuu, eikä pala sen jälkeen.
Osaatko sanoa, onko sulla LH2.2 vai LH 2.4 ruiskusysteemi. Ainakin LH 2.4:stä saa vikakoodit helposti ulos. Mutta sullahan ei toi valo palanut.
Tuli ihan hölmö idea mieleen: maadoitukset.
Katsoppa termostaatin vierestä ne kaksi 12mm pulttia (tulee useita mustia johtoja) sekä akun puolelta syylärin alta etupalkista se yksi maadoituskohta. CRC:tä väliin ja puhdistaen noi.
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7537
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Tutki se LAMBDA anturi, tai mittauta pakokaasuarvot.
Jos kovinkin rikkaalla on niin LAMBDA vaihtoon.
( minun tonnari teki samanlaista temppua, kun ilmamäärämittarin kotelo oli täynnä vettä, kävi jonkinaikaa ja rupesi rykimään ja kävi kolmella ja tämän jälkeen sammui, eikä millään käyntiin, no odotettiin 20minsaa ja taas lähti käyntiin hyvin, kunnes taas alkoi rykimään, pakokaasu haisi todella pahalle )
Jos kovinkin rikkaalla on niin LAMBDA vaihtoon.
( minun tonnari teki samanlaista temppua, kun ilmamäärämittarin kotelo oli täynnä vettä, kävi jonkinaikaa ja rupesi rykimään ja kävi kolmella ja tämän jälkeen sammui, eikä millään käyntiin, no odotettiin 20minsaa ja taas lähti käyntiin hyvin, kunnes taas alkoi rykimään, pakokaasu haisi todella pahalle )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Kyllä se on LH 2.4. Kaikki maadoitukset on tutkittu ja varmuuden vuoksi puhdistettu, ei vaikutusta.Teemu kirjoitti:Joo toi on ihan normaali toiminto, eli ainakaan sulta ei ole lamppu palanut siitä CE-valosta.Mittariston CE valo syttyy virran kytkemisen yhteydessä hetkeksi ja sitten sammuu, eikä pala sen jälkeen.
Osaatko sanoa, onko sulla LH2.2 vai LH 2.4 ruiskusysteemi. Ainakin LH 2.4:stä saa vikakoodit helposti ulos. Mutta sullahan ei toi valo palanut.
Tuli ihan hölmö idea mieleen: maadoitukset.
Katsoppa termostaatin vierestä ne kaksi 12mm pulttia (tulee useita mustia johtoja) sekä akun puolelta syylärin alta etupalkista se yksi maadoituskohta. CRC:tä väliin ja puhdistaen noi.