vm.92 2.1i ei kierrä, paukkuu putkessa
vm.92 2.1i ei kierrä, paukkuu putkessa
Otsikon mukainen 2.1i rupesi temppuilemaan varoittamatta.
Käynnistyy hyvin, mutta pyörii huonosti ja kiertää 2000rpm röpeltäen ja paukkuu putkessa. Jos oikein houkuttelee pumppailemalla niin saattaa kiertää. Ei voi ajaa kun hyytyy. CE loimottaa.
Kipinää tulee kaikille tulpille ja bensaa tulee ok. Ilmeisesti siis sytty pätkii. Onko näissä jotain perusvikaa syttypuolella? Joku syttyboksi? Virranjakajassa ei näyttäisi olevan isompaa häikkää näin silmämääräisesti ja tulpat uudet.
Onko -92 millä moottorinohjauksella, lucas/bosch?
Käynnistyy hyvin, mutta pyörii huonosti ja kiertää 2000rpm röpeltäen ja paukkuu putkessa. Jos oikein houkuttelee pumppailemalla niin saattaa kiertää. Ei voi ajaa kun hyytyy. CE loimottaa.
Kipinää tulee kaikille tulpille ja bensaa tulee ok. Ilmeisesti siis sytty pätkii. Onko näissä jotain perusvikaa syttypuolella? Joku syttyboksi? Virranjakajassa ei näyttäisi olevan isompaa häikkää näin silmämääräisesti ja tulpat uudet.
Onko -92 millä moottorinohjauksella, lucas/bosch?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: vm.92 2.1i ei kierrä, paukkuu putkessa
2,1 konneella olevissa bosch ruisku.
kannattaa ainakin polttoainepaineet mitata jos vaikka pa-pumppu viallinen.
kannattaa ainakin polttoainepaineet mitata jos vaikka pa-pumppu viallinen.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: vm.92 2.1i ei kierrä, paukkuu putkessa
liikaa ei kai voi korostaa myöskään niitä iänikuisia maadoituksia:
-termarikotelon vieressä kaksi 12mm kannalla olevaa pulttia joiden alla isot niput mustia johtoja
-se perinteinen syylärin alla oleva palkki, jossa useampi maadoitusjohto
Ruiskun lämpöanturi tarkistettu? Resistanssit voisi mitata kylmällä ja lämpöisellä koneella ja verrata taulukkoon. Muistaakseni jus niitä luetteloi aika tarkasti.
En nyt jaksanut hakea ja linkittää, sori
sytkä LH 2.4.2 josta saa vikakooditkin sekä komponenttien koestuksen sillä "laitteella" johto, sulake, kytkin. Liitin löytyy takapenkin alta.
-termarikotelon vieressä kaksi 12mm kannalla olevaa pulttia joiden alla isot niput mustia johtoja
-se perinteinen syylärin alla oleva palkki, jossa useampi maadoitusjohto
Ruiskun lämpöanturi tarkistettu? Resistanssit voisi mitata kylmällä ja lämpöisellä koneella ja verrata taulukkoon. Muistaakseni jus niitä luetteloi aika tarkasti.
En nyt jaksanut hakea ja linkittää, sori
sytkä LH 2.4.2 josta saa vikakooditkin sekä komponenttien koestuksen sillä "laitteella" johto, sulake, kytkin. Liitin löytyy takapenkin alta.
Viimeksi muokannut teesalama, Ke Marras 02, 2011 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: vm.92 2.1i ei kierrä, paukkuu putkessa
ja vikakoodien lukukaan ei ole niin vaikeeta..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: vm.92 2.1i ei kierrä, paukkuu putkessa
sytkä on ezk ja purkki sijaitsee muistaakseni vasemmassa lokarissa. Noissa ei kai ole ollut isommin vikoja. Mutta on siellä tietty se sytyspäätevahvistikin samassa lokarissa.
Eikös noissa ollut tarvikemalleissa usein vikoja jo uutena.
Mut kuten nallekin totes, vikakoodeista ehkä kandee lähteä liikenteeseen. Ehkä sitäennen ne maadoitukset, ettei vika niistä johdu.
Eikös noissa ollut tarvikemalleissa usein vikoja jo uutena.
Mut kuten nallekin totes, vikakoodeista ehkä kandee lähteä liikenteeseen. Ehkä sitäennen ne maadoitukset, ettei vika niistä johdu.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: vm.92 2.1i ei kierrä, paukkuu putkessa
Käytiin kaverin kanssa tutkimassa potilasta. Pyörii startin jälkeen 5-10s normaalisti jonka jälkeen röpeltää ja sammuu. Kaasua pumppailemalla pysyy käynnissä röpeltämällä.
Vikakoodit luettiin ja seuraavia tuli:
12231 no ignition signal
12111 learning fault in lambda
12223 fuel air mixture too lean
12241 injector faulty
12221 mass air sensor no signal
12222 idle adj faulty
Eli oisko se nyt bensapumppu vai onko muita ideoita? Maajohtojen paikat hiottiin ja kirittiin. Bensanpaineen säätimelle vaihdettiin uusi letku.
Vikakoodit luettiin ja seuraavia tuli:
12231 no ignition signal
12111 learning fault in lambda
12223 fuel air mixture too lean
12241 injector faulty
12221 mass air sensor no signal
12222 idle adj faulty
Eli oisko se nyt bensapumppu vai onko muita ideoita? Maajohtojen paikat hiottiin ja kirittiin. Bensanpaineen säätimelle vaihdettiin uusi letku.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: vm.92 2.1i ei kierrä, paukkuu putkessa
lambda....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: vm.92 2.1i ei kierrä, paukkuu putkessa
Kait sen kylmänä pitäisi pyöriä ilman toimivaa lambdaakin? Mitä tapahtuu jos ottaa lambdan johdon irti?lambda....
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: vm.92 2.1i ei kierrä, paukkuu putkessa
tiiä sitten ,mut nuo vikakoodit viittaa sinne... toki tuo imm kannattaa tarkastaa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: vm.92 2.1i ei kierrä, paukkuu putkessa
IMM:n johdon irrotuksella ei ollut hirveästi vaikutusta, se vikakoodikin saattaa olla sitä peruja... Eikös IMM johdon irrotus vedä rikkaalle, tämä pyörii vaan laihalla?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: vm.92 2.1i ei kierrä, paukkuu putkessa
virranjakaja
säätää sytytyksen päin sanonko päin vi.....
eli vaiha virranjakaja
säätää sytytyksen päin sanonko päin vi.....
eli vaiha virranjakaja
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: vm.92 2.1i ei kierrä, paukkuu putkessa
2,1:sessä on EZK- sytytys jossa virranjakaja ei säädä yhtään mitään vaan on nimensä mukaisesti vain virran jakaja.jusa_71 kirjoitti:virranjakaja
säätää sytytyksen päin sanonko päin vi.....
eli vaiha virranjakaja
Tuossa jotakin opastetta EZK-sytytysjärjestelmän osien testaukseen, lontooksi; http://cod.homelinux.org/C/saab/service ... y_EZK.html
Nakuanturia ei kannata unohtaa, se on tuossa sytytysjärjestelmän osa. Elektronische Zyndung mitt Klangkennung, eli elektroninen sytytys nakutustunnistimella.
Re: vm.92 2.1i ei kierrä, paukkuu putkessa
tällästä vikaa oli jollakin taannoin ja täältä sivuilta joku asiantuntija sanoi pakoputken olevan tukossa, no kaveri leikkari rälläkällä pakoputken poikki mutta en jakanut enää luke eteenpäin joten en tiedä lopputulosta.
kyllä tuo boksi sietäs kokeilla toisella mitä tekis saako lainaan joltakin
kyllä tuo boksi sietäs kokeilla toisella mitä tekis saako lainaan joltakin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: vm.92 2.1i ei kierrä, paukkuu putkessa
Jos et lähempää löydä osia, voisin ensiviikolla joku päivä pakata tarvittavat romppeet kyytiin, ja tulla käväseen siellä.
Entinen jäsen#2331
Re: vm.92 2.1i ei kierrä, paukkuu putkessa
Vaihda kampiakselin asentotunnistin ja jatka ajoa.
EI Saabia...tällä erää.