Jarrulevyjen ja -palojen vaihto
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Jarrulevyjen ja -palojen vaihto
moi,
tarvitaanko -92 mallisen 2,1 jarrulevyjen ja -palojen vaihdossa jotain erityistyökaluja, vai pärjääkö perustyökaluilla.
nim. ensi kertaa vaihtamassa
9-5 Nordic
tarvitaanko -92 mallisen 2,1 jarrulevyjen ja -palojen vaihdossa jotain erityistyökaluja, vai pärjääkö perustyökaluilla.
nim. ensi kertaa vaihtamassa
9-5 Nordic
Mulla oli oikean etupään sylinteri NIIIIIN jumissa, että meinasi usko loppua! Laitoin siis uudet levyt ja palat, enkä meinannut saada pakettia kasaan, koska sylinteri ei meinannut mennä tarpeeksi sisään. Lopulta se meni kun rautakangella väänsi. Niitä kannattaa samalla hieman herkistellä kun moisen homman tekee.
Niin ja molemmat torxit jouduin poraamaan irti. Ne oli pikkuisen pehmeät..
Niin ja molemmat torxit jouduin poraamaan irti. Ne oli pikkuisen pehmeät..
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Etupalat vaihtuu ihan perustyökaluilla ja jarrulaikan irroitus tossa jo selostettiinkin.
Etupalat tuli itse vaihdettua tossa alkukeväästä, hommaan meni alle tunti. Avaavat vaan ne liukutapit ja "käännät" satulan alas. Alemman tapin voi jättää paikoilleen.
Takapaloihin tarttet "erikoistyökalun" nimittäin 7mm kuusiokoloavaimen. Mielellään melko pitkävartisen, (biiilteeemassa on muuten myynnissä):
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=19233
(Kyllä se työkalu yhden remontin kestää
)
Tässä vielä kuvallinen ohje takajarruihin,
http://www.saab9000.com/procedures/brak ... rpads.html
(tonnarin ohje, mutta satulat on samat)
Etupalat tuli itse vaihdettua tossa alkukeväästä, hommaan meni alle tunti. Avaavat vaan ne liukutapit ja "käännät" satulan alas. Alemman tapin voi jättää paikoilleen.
Takapaloihin tarttet "erikoistyökalun" nimittäin 7mm kuusiokoloavaimen. Mielellään melko pitkävartisen, (biiilteeemassa on muuten myynnissä):
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=19233
(Kyllä se työkalu yhden remontin kestää

Tässä vielä kuvallinen ohje takajarruihin,
http://www.saab9000.com/procedures/brak ... rpads.html
(tonnarin ohje, mutta satulat on samat)
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Tässä vielä kuvatukset etujarruihin:
http://68.155.245.41/brake_folder/frontpad88900.htm
Linkki ei välttämättä aina toimi, kun tuntuu toi osoite vaihtuvan yhtenään.
http://68.155.245.41/brake_folder/frontpad88900.htm
Linkki ei välttämättä aina toimi, kun tuntuu toi osoite vaihtuvan yhtenään.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 82
- Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
- Paikkakunta: OULU
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Taitaa olla 4mm kuusiokoloavain se oikein valinta siihen takasatulan säätöruuviin.multivalve kirjoitti:itellä ainaki -89 900:ssa oli takalevyjen ja palojen vaihto peace of cake.Hyvä kun kaikki avattavat pultit ovat suojassa hattujen alla.Ne jarrumännät ei sitten kyllä mee sisään enne kuin yhden hatun alta paljatuneesta käsijarrun säätöruuvista aukasee hieman,tässä tapauksessa sinne passas tasapäinen meisseli.Käsijarru pitää sitten säätää uudestaan kun homma on tehty.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01