Satkun pyöränkulmista

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Satkun pyöränkulmista

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Onkos tietoa paljonko esim. 1 mm vahvuisen säätöpalan poisto ylätukivarren ja korin välistä vaikuttaa etupyörän pystykulmaan?
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
cc
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Suurinpiirtein näin
Edestä pois 1 mm camber +0,1 caster +0,3
Takaa pois 1 mm camber +0,1 caster -0,3
Molemmista pois camber +0,2 caster 0
Tuli joskus noita laskeskeltua, harrastettua trigonometriaa. Ovat suurinpiirtein arvoja, tukivarsien pituuksia kun on paikallaan olleessa hankala mitata ihan tarkasti. Lisäksi muutokseen vaikuttaa hieman mitä kulmat nyt on jne.
Kirjastosta löysin joskus kirjan jossa oli taulukko 99:n kulmista, mitoitus satasessa taitaa olla sama eli tuo pätisi, en vaan enää muista teoksen nimeä.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Tekeekö todellakin noin vähän?
Mittauksessa camber mulla pielessä sitten niin pahasti, että pitäisi ottaa kaikki palat pois, eikä sittenkään riittäisi. Tietysti alatukivarren alle voisi lisätä paloja. (nyt -1,1 kun ohjearvo 0,0 - +0,3)
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Vastaa Viestiin