99 varaosa ihmettelyä
99 varaosa ihmettelyä
Pitkästä aikaa taas täällä, harrastin tossa välillä Isuzua ja rambleria.
Nyt alkaa olemaan aika paneutua taas 99 saabiin, isäukko vainaan entinen saabi.
Auto on seissyt 8 vuotta lämpimässä kuivassa tallissa. Katsastuksen jälkeen ajettu noin 500 km, ollut liikeneestäpoistettuna sen 8 vuotta. Ajettu reilut 300 tuhatta vm 83 5 speed GL. Ei pahasti ruostetta.
Siinä vähän taustaa, sitten ihmettelyä, Mistä saa penkinpohjia, siis etupenkin alle sitä kumi/ kangas viritystä? Entä mistä saa palloniveliä? Jarrulevyjä? Jarrupaloja minulla on.
Saako katkojankärkiä vielä helposti? Entä moottorinosia? Tiivisteitä? Kansitiiviste minulla on. Valoumpioita? Tehdäänkö missä ko osia enää? Haavena saada auto museorekisteriin... joskus. Motonetistä saa jotain osia. mutta ei kaikkea sieltäkään.
Nyt alkaa olemaan aika paneutua taas 99 saabiin, isäukko vainaan entinen saabi.
Auto on seissyt 8 vuotta lämpimässä kuivassa tallissa. Katsastuksen jälkeen ajettu noin 500 km, ollut liikeneestäpoistettuna sen 8 vuotta. Ajettu reilut 300 tuhatta vm 83 5 speed GL. Ei pahasti ruostetta.
Siinä vähän taustaa, sitten ihmettelyä, Mistä saa penkinpohjia, siis etupenkin alle sitä kumi/ kangas viritystä? Entä mistä saa palloniveliä? Jarrulevyjä? Jarrupaloja minulla on.
Saako katkojankärkiä vielä helposti? Entä moottorinosia? Tiivisteitä? Kansitiiviste minulla on. Valoumpioita? Tehdäänkö missä ko osia enää? Haavena saada auto museorekisteriin... joskus. Motonetistä saa jotain osia. mutta ei kaikkea sieltäkään.
Ei enää saabeja, nyt mennään 207 sport Pösöllä
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
Re: 99 varaosa ihmettelyä
Saako katkojankärkiä vielä helposti? Entä moottorinosia? Tiivisteitä? Kansitiiviste minulla on. Valoumpioita? Tehdäänkö missä ko osia enää? Haavena saada auto museorekisteriin... joskus. Motonetistä saa jotain osia. mutta ei kaikkea sieltäkään.[/quote]
penkin pohjaan korjausosana ne 900:sesta tutut jouset. ja motonetista sie saat melkein kaiken tarvitsevan... ei maksettu mainos..toki ruotsista lisää...jos tarvii...
hienoa että saadaan kaakonkulmalle lisää laatuautoja liikenteeseen.
jos apua kaipaat yv pelaa ja on tuossa numerokin..
Saako katkojankärkiä vielä helposti? Entä moottorinosia? Tiivisteitä? Kansitiiviste minulla on. Valoumpioita? Tehdäänkö missä ko osia enää? Haavena saada auto museorekisteriin... joskus. Motonetistä saa jotain osia. mutta ei kaikkea sieltäkään.[/quote]
penkin pohjaan korjausosana ne 900:sesta tutut jouset. ja motonetista sie saat melkein kaiken tarvitsevan... ei maksettu mainos..toki ruotsista lisää...jos tarvii...
hienoa että saadaan kaakonkulmalle lisää laatuautoja liikenteeseen.
jos apua kaipaat yv pelaa ja on tuossa numerokin..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
045-2698659
Minulle on ollut myönteinen ylätys, että heti ei tarvitse lähteä Motonettiin, vaan naapurikorttelissa oleva varaosakauppakinlöytää tietokoneillaan ihmeen paljon vanhojen Saaben osia. Varaosaketjun nimi taitaa olla Autoasi tms.
-
- "Saabisti"
- Viesti:
Kaikkia mainitsemiasi palikoita saa aika hyvin. Umpiot ovat hankalampi juttu, mutta ainkin hyviä käytettyjä löytyy.
# 419 Vesa Pohjalainen
Kiitos varaosatilanne tiedoista, Juu en minä ole mikään uusi saabin omistaja. Ensimmäinen saabini oli vm 72 sillä triumpin koneella, sitten 73 mallinen 2.0 koneella, mahtoi olla ekoja joka sillä koneella oli tehty. Sitten oli 77 mallinen 99 cc, sitten 79 mallinen 2 kaasarinen 99, sitten tuli 81 mallinen 99, viimesimpänä saabina minulla on ollut 87 mallinen 900.nen. Se oli joskus kymmenen vuotta sitten. Minulla on myös 99 saabin korjaamokäsikirja. No 99 tekniikka on hyvin perinteistä. Olen joskus nuorena vaihtanut Saabin mootori vaihdelaatikko paketin 45 minuuttiin, siis kaksi moottori irroitusta ja yksi päälle laitto, ja ihan yksin sen tein, talja oli apuna. Nyt vois mennä kokopäivä
Mutta missä muussa merkissä on kytkin remppa yhtä helppo kuin vanhassa saabissa, niitä tuli tehtyä monia. . Nyt harmittaa kun tuli muuutama vuosi sitten paalattua kolme 99 saabia. No se oli aikaa kun ei tullut edes mieleen, että vielä saabia kunnostan.

-
- "Saabisti"
- Viesti:
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
jos nippeliä / osaa tarvitset ni lemiltä pois kanto hintaan pari laatikollista pisteosaa ja nippeliä...
myös aluvanteita
ja peltisiä malleja renkailla..
myös aluvanteita

#1171 klubin jäsen
045-2698659
045-2698659
kiitos kaikille varaosa tarjoajille, otan yhteyttä keväällä, kunhan pääsen Saapasta tutkimaan.Sen tiedän, että auto on osiltaan täydellinen, jopa radio mallia 1983 on paikallaan, sitä en muista onko antenni ehjä vai olisko tallissa katkennut.