900S:n entisöintiä.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

900S:n entisöintiä.

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Osaako joku sanoa, kuuluiko 900S-malliin kromattu etusäleikkö vai oliko siinä harmaa muovinen?
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: 900S:n entisöintiä.

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Muistelisin, että alunperin harmaa muovinen, mutta moni vaihtoi siihen krominokan.
# 419 Vesa Pohjalainen
Heikki
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 21:36
Paikkakunta: HELSINKI

Re: 900S:n entisöintiä.

Viesti Kirjoittaja Heikki »

Moikka

Itselläni olleissa, vm-91 harmaa ja vm-93 kromattu.

Terveisin Heikki.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: 900S:n entisöintiä.

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Näin varmasti on ollut alunperinkin. Olihan kaikissa lopuissa 92-93 satkuissakin krominokka.
# 419 Vesa Pohjalainen
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: 900S:n entisöintiä.

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Tuo auto on -90 ja varmaan ollut harmaa uutena sitten. Hyvä niin, niitä on nurkissa, krominen olis pitänyt ostaa. :)
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Re: 900S:n entisöintiä.

Viesti Kirjoittaja Sami »

tää on samanlainen asia kuin sävylasit ja kromiset vai mustat ikkunankehykset. paljon poikkeuksia joten varsinaista sääntöä ei ole:)

Jos ässään on tilannut paljon varusteita, on siihen samalla saatettu laittaa krominokkakin. tuotantosysteemi on ollut semmoinen että melkein mitä vain on voinut valita. Suomessa kun rahaa on ollut yleensä auton ostajilla vähän sekä autojen hinnat veroineen tolkuttoman kalliita, on suosittu valmiita kampanja malleja, joista me sitten jälkikäteen yritetään luokitella että siinä ja siinä mallissa oli mustat ikkunankehykset tai jotain muuta sellaista.. Toki noi luokittelut tulee just niistä suomessa olleista kampanja malleista ja on ihan hyviä luokitteluja, mutta ei kuitenkaan tee mitään sääntöä että minkälaisilla osilla autoja on uutena saanut. Muuten, jos rahaa on ollut enempi tai autoja viety ulkomaille, niiden konfiguraatio on voinut olla mikä tahansa.

Mulla 91 ässässä kromattu maski uudesta asti.
Citroen C5, OG900t16
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: 900S:n entisöintiä.

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

kimmoa kirjoitti:Tuo auto on -90 ja varmaan ollut harmaa uutena sitten. Hyvä niin, niitä on nurkissa, krominen olis pitänyt ostaa. :)
Tuossa on ollut harmaa alunperin, mutta krominen kuuluu sinne laittaa kuitenkin. Tuo harmaa maskihan on ihan kauhean näköinen ;)
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: 900S:n entisöintiä.

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

-91 ja uudemmissa kromimaski on ainakin ollut vakiona.

näin ainakin -91 ja -92 myyntiesite sanoon.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: 900S:n entisöintiä.

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Tossa mun ässässä -91 ilman mitään ns. herkkuja on harmaa maski.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1825
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: 900S:n entisöintiä.

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Tullut laitettua merkille, että -90 Ässät on monesti "karvalakki malleja".
Sitten taas -91 on useasti sähkölaseilla, sähköpeileillä, vakkarilla, kromimaskilla tms.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: 900S:n entisöintiä.

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Tuossa -90 S:ssä on sähköllä vain käynnistys ja valot. Kaikki muu on perusvarusteista, onneksi sentään i-mallin paremmat äänieristeet, ettei ihan c:n ajomukavuutta tarjoa.

Oliko sisustan värit erikseen valittavia vai oliko ne aina kytköksissä auton maalipinnan väriin? Mun mustassa turbossa on beige sisusta, enkä ole ikinä aiemmin nähny mustaa autoa tuolla sisustalla, vaan niissä on aina ollut viininpunainen sisusta.

Mikä muuten on sekä tuossa otsikon ässässä että -92 Turbossa repsikan puolen sisälokasuojan päällä kahdella pop-niitillä kiinni oleva keltakromatoitu tehovastus? Mihin se liittyy? -92 i16:ssa sitä ei ole. Olen nähnyt niitä vain turboahdetuissa autoissa.
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900S:n entisöintiä.

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Nuo sisustukset näkyy vaihdelleen samoissa väreissäkin aikalailla . Vastus liittyy (Lucas ruiskussa) suuttimiin , niiden etuvastus.
900S(T5.5) M1991(KR)
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: 900S:n entisöintiä.

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

juuri niin, lucas-ruiskulla varustetuissa on suuttimien pitojännitettä varten tuo keltakuorinen vastus.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 900S:n entisöintiä.

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

kimmoa kirjoitti:Tuossa -90 S:ssä on sähköllä vain käynnistys ja valot. Kaikki muu on perusvarusteista, onneksi sentään i-mallin paremmat äänieristeet, ettei ihan c:n ajomukavuutta tarjoa.
No nyt taisi löytyä syy siihen miksi Hakkapeliitat ja moottori pakottavat lisäämään radion volyymiä jo kuudenkympin rajoitusalueella tuossa omassa c:ssä... Arvelinkin ettei kukaan turbon (tai edes ruiskumallin) ostaja olisi hyväksynyt tuollaista melutasoa kalliiseen uuteen autoonsa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: 900S:n entisöintiä.

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Isä osti aikoinaan 2-ovisen c:n ja se melusi aivan raivona. On kyllä käsittämätöntä miten asiaan ei tehtaalla panostettu yhtään ja auto maksoi kuitenkin silloin yli 110tmk. Kilpailijat tarjosivat kyytiä josta saabisti ei voinut edes unelmoida.

i-malleissa on lattiamaton alla semmoiset reilun sentin vahvuiset vaahtomuovimatot ja taisi kojelaudan alaosassakin olla vähän enemmän fylliä.

Tänään tutkin noita kahta turboa ja molemmissa on sisempi oventiiviste sellainen että väliin menee sormi eikä tee tiukkaakaan. Ei ihme jos kohisee. Korja-Kumi myy metritavarana kutakuinkin alkuperäisen näköistä nauhaa jossa on paksumpi kokoonpainuva osa. Näytti olevan kuitenkin kyllin ohut että ovi menee vielä kiinni. Sillä saisi ehkä kyytiä vähän hiljennettyä.

Koeajoin joskus aikanaan 900S:n, uudempaa koria, 2.3 bensan ja VW Passat 1.9TDi:n. VOlkkari melusi huomattavasti vähemmän. Ehkäpä möykkä on Saabin akilleen kantapää...
Vastaa Viestiin