900 MY87 kontti ruostuu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

900 MY87 kontti ruostuu

Viesti Kirjoittaja blair »

Moro

kontti ruostuu satkussa, ilmeisesti tästä ei pidä olla mitenkään yllättynyt?

Kontti muuten suht kunnossa, ruostetta kaikkialla jonkin verran, siellä etureunassa... pohjalla on jotain vaimennusmäteriaalia, jonka alla pohja hieman hapertunut/liuskoittunut... ei kyllä mennyt lävitte vaikka hieman orggis rengasraudalla pieksin (teräväpää).

No anyway, vararenkaan luota vasen etunurkka noin norttiaskin kokoiselta alueelta pahana, hieman seisoo siinä vettäkin ja siihen jos pamauttauis raudalla, niin saattaisi tulla reikä.

Miten sen paikkaamisen kanssa pitäisi toimia?

Ja arvauksia mistä vesi voisi tulla?

Olen jo tiivistänyt takavalon, josta vuosi kyllä, mutta ei pitäisi enää vuotaa.

Kiittäen
-b
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 900 MY87 kontti ruostuu

Viesti Kirjoittaja tturku »

eiköhän siellä ole rengaskotelon kulmissa reijät, joista vedet tulee sisään... Tankki alas ja laikaten kaikki ruostekohdat pois. Sen jälkeen lappua perään.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2078
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: 900 MY87 kontti ruostuu

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

siellä nurkissa alhaalla on myös pienet veden poisto reijät ne kannattaa aukaista ja polttoainetankin täyttöaukon luona myös mahdollinen vuoto kohta.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 900 MY87 kontti ruostuu

Viesti Kirjoittaja blair »

no mä katoinkin, että jotkut reiät oli siinä tankin pohjalla kumminpuolin, nämä siis jotkut tyhjennysröörit? Ajan paineilmalla auki ASAP.

Kiitos!
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 900 MY87 kontti ruostuu

Viesti Kirjoittaja blair »

lappua perään... Ajattelin, että ostan naapurin kanssa puokkiin Pilteman pikku-migin keväällä. Mistä noita hitsattavia lappuja saa?

Tyhmä kysymys, mutta kun en tiedä :lol: .

-b
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900 MY87 kontti ruostuu

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

samasta paikasta mistä mig...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: 900 MY87 kontti ruostuu

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

taikka jostain rautakaupasta tahi romuliikeistä
(peltiä)
ei kuin sakset käteen ja leikkaamaan sopivia lappuja
sitten räkii kiinni ne oikeille paikoilleen (ekakerrassa haastetta) :lol:
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 MY87 kontti ruostuu

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Ja kannattaa ottaa peltiä kunnolla puhtaaksi hitsisauman vierestä , jotta ei rupea räkimään savuamaan niin paljon. Näin saumakin onnistuu helpoiten . Lisäksi joku palovahdiksi paineilmapistoolin ja sammutusvälineiden kanssa.
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Re: 900 MY87 kontti ruostuu

Viesti Kirjoittaja arvi »

Kannattaa sitten laikata siitä ruostereiän ympäriltäkin tervettä peltiä mukaan niin pääset hitsaamaan kovalle raudalle. Niin ja tee siitä uudesta paikasta sen auki laikatun reiän kokoinen niin ei mene pellit päällekkäin.
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 900 MY87 kontti ruostuu

Viesti Kirjoittaja blair »

onko jotain haittaa jos pellit menee päällekkäin? Lähinnä siksi kysyn, kun kyseessä on kontin pohjan kulma, joten aika paljon helpompi olisi laittaa pelti vanhan päälle. Esimerkiksi piippaa pellin palan jostain kulmasta kiinni ja sitten pieksää peltiä paremppi muotoon ja vetää päälle.

Veikkaan, että ruostunutta osaa saa laikattua niin nätisti irti, että saisin siitä mallin uudelle palalle, ellei sitten jotain pistosahaa yms. käytä, mutta veikkaa että liian ahdasta sellaiseen...

-b

p.s.

tekstistä varmaan huomaa, etten ole autoa ruostepaikannut ikinä, joskin hitsaaminen on ainakin etäisesti aika tuttua puuhaa.
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 900 MY87 kontti ruostuu

Viesti Kirjoittaja tturku »

Jos pellit menee päällekäin, ruostuu se tod. näk huomattavasti nopeammin, koska sinne pääsee kosteutta tai jää sitä kuitenkin. En suosittele, kaikki ruoste ensin pois ja sitten vaan tekemään uutta palaa. Käytä uuden pellin tekemiseen malliksi pahvia, jolla saat helposti uuden pellin muodot tehtyä reiän kohdalle, tämän jälkeen kun olet saanut pahvista oikean kokoiset palat tehtyä, on niiden kanssa helppo tehdä uudet peltipalat jotka sitten kiinni...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
aero
-
Viestit: 9122
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 900 MY87 kontti ruostuu

Viesti Kirjoittaja aero »

Päällekäin olevien peltien väliin menee helposti kosteus, jonka vaikutuksen jo tiedätkin, kun hetken mietit miksi ylipäätään olet hommaan alkamassa. Lisäksi sitä väliä on pirun hankala suojata maalilla tms, joten happi juttelee raudalle helposti hieman turhankin nopeasti.

Jos korjauspalasta meinaa tulla hankalan muotoinen, ei sitä ole pakko tehdä yhtenä palana.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900 MY87 kontti ruostuu

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

yhteen combiin vaihdettiin koko takakontin pohja .... kauhee urakka.. eikä ne leikkauslinjat kauheen yhteneväisiä olleet... hah hah..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin