saab 900 turbo automaattilaatikko

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Predatori
"Aero"
Viestit: 493
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 13:41
Paikkakunta: kuopio

saab 900 turbo automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja Predatori »

Uudella klubilaisella askarruttava kysymys.Onko jollain faktatietoa mitä eroa on turbon ja vaparin bw37 automaattilaatikolla? Itsellä saab 900s automaatti vm90 johon vaihdettu 250tkm ajettu vaparin laatikko(ei löytynyt turbon).Autolla ajettu 224tkm.Laatikko toiminut erittäin hyvin.Välitys hiukan lyhyempi näköjään.No,kiihtyypähän..Autoon cooleri lisätty,muuten vakio.Tarkoitus olisi nostaa ahtoja hiukan,max 0.6:een.Eli kestääköhän tämä vaparin laatikko miten??
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: saab 900 turbo automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

[quote="Pekka Valtanen"]Vaihdelaatikkoa ei tapa niinkään tehot kuin vääntö. OG900:n automaattina on Borg Warner 37 (=BW37). Siinä ei ole lock-on toimintoa, vaan momenninmuunnin luistaa myös suurimmalla vaihteella. Vapaastihengittävän muunnin alkaa luistamaan jatkuvasti väännön noustessa yli 200 Nm. Tästä seuraa mm. lämpöongelmia. Turbon muunnin on hieman jyrkempi, mutta ei paljoa. Jotakin automaattilaatikon väännönkestosta kertoo, ettei Euroopan markkinoilla 16-venttiilistä täyspaineturboa saanut automaattilaatikolla - vääntöähän siinä on 255 Nm. Amerikassa automaatti on must ja siellä niitä on nähty varsinkin avomalleissa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin