Kytkin ongelmia

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Kytkin ongelmia

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Ongelmana on että kytkin irrottaa vasta ihan alhaalla ja liikerata on tosi pieni. Tähän viellä lisäksi, jos autoa vähän "rääkkää" eli ajaa kovempaan tai muuten vaan kiihdyttelee niin toi lyhyt liikerata pienenee entisestään toisinsanoen kytkinpolin tippuu itestään alemmas.

Miten muuten kun avaamalla ja katsomalla saa selville onko toi painelaakeri kokoa 70 vai 63 mm kun auto sattuu oleen 900 kaasari vuosimallia 85 ja noi koot näkyy motonetin mukaan olevan 78--85 70mm ja 85--88 63mm. Kumman nyt autooni tarvin ja sopiiko noi saman vuoden turbon kytkipaketit ihan plug and play asennuksena?
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

mahtasko olla olkavaa kytkimen pääsylinterin kumien vuotoa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
P:n Vee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: To Touko 15, 2003 07:29
Paikkakunta: Ii

nytkytin ongelma?

Viesti Kirjoittaja P:n Vee »

Morjens!

Tarkista ainakin aluksi kytkinpolkimen sylinterisilmän väljyys, eli liikuttele poljinta ylös-alas. Jos väljää niin vika on siellä. Lisäksi pääsylinteristä saattaa katketa jousi ja mäntä ei palaudu kunnolla, jousen vaihtoon kannattaa pääsylinteri irroittaa vaikka uudet tiivisteet ja jousen voikin vaihtaa kuskin jalkatilassa selällään köllötellen. Painelaakerin koon voi mitata tai ainakin arpoa kurkistusluukusta tai raottamalla muovikoppaa.

teevee P:n Vee
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Tänään innostuin taas tutkimaan asiaa ja huomasin että kun kytkinpoljinta nostaa ylöspäin niin siinä on sellaset 2cm tyhjää missä pelkkä polin liikkuu. Eli taitaa sitten olla toi jousi poikki :roll: elikkä lisää taas korjaus töitä. no kohta alkaa olee joka osa vaihdettu, mutta positiivista on et jää revittelyt vähemmälle ja oppii arvostaa autoo vähä eritaval ku joutuu ite sitä korjaa ku paikat hajoo :)
Vastaa Viestiin