Vakio kannentiivisteen paineen kesto? Ja bensapumppu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
[Jyri]
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 12:14
Paikkakunta: Toholampi

Vakio kannentiivisteen paineen kesto? Ja bensapumppu

Viesti Kirjoittaja [Jyri] »

Niin, paljonko kärsii ahtopainetta laittaa? Vai onko joku muu heikko lenkki olemassa?

Ottaen huomioon että tiiviste laakerit ja männänrenkaat ovat uusia moottorissa.

Ruotsista varmaan löytyis kestävämpi vaihtoehto? Ja hintaa varmaan aika reippaasti..

Sitte sellasta mietin, että paljonko vakio bensapumppu työntää ainetta og900 t8 -88
Mihin asti riittää?
og93 aero KA, og900 t8 PR, 99 b204 PR
#4400
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Vakio kannentiivisteen paineen kesto? Ja bensapumppu

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ruisku siinä rajoittaa, sillä ei yli 200hv oikeen päästä...
ja vaihteisto on se satkun heikko lenkki, kansipahvista turha murehtia jos vaan on joku hyvä esim elring ja renkaat esim goetset tms..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Re: Vakio kannentiivisteen paineen kesto? Ja bensapumppu

Viesti Kirjoittaja junnu »

Pystyykös ruiskua modaamaan ja miten,tuonne 250-300hv tarvis irroitella.
Uudemmat 16vruiskut jotenkin hallinnassa.kärry -82 t8
puh.050-3748237
#3078
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Vakio kannentiivisteen paineen kesto? Ja bensapumppu

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

junnu kirjoitti:Pystyykös ruiskua modaamaan ja miten,tuonne 250-300hv tarvis irroitella.
Uudemmat 16vruiskut jotenkin hallinnassa.kärry -82 t8

paineellahan tietysti saadaan pienestäkin reijästä tavaraa läpi, mutta onko siinä mitään järkeä onkin sitten taas toinen asia..
tuo k-jetin pumppu en 16 venasen pumppua tehokkaampi, varsinkin korkeilla paineilla ja silti siinä ei paine ja tuotto riitä oikeastaan yli 200hv k-jetillä..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
[Jyri]
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 12:14
Paikkakunta: Toholampi

Re: Vakio kannentiivisteen paineen kesto? Ja bensapumppu

Viesti Kirjoittaja [Jyri] »

K-jetti on heitetty roskiin ja tilalle tulossa vähän parempaa :]

Lootan ongelmat on tiedoassa, ei kesää etteikö laatikkoa tarvis vaihtaa.. :D

Varmaanki vaihdan bensapumpun astetta kovempaan malliin..
og93 aero KA, og900 t8 PR, 99 b204 PR
#4400
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Vakio kannentiivisteen paineen kesto? Ja bensapumppu

Viesti Kirjoittaja core2 »

[Jyri] kirjoitti:K-jetti on heitetty roskiin ja tilalle tulossa vähän parempaa :]

Lootan ongelmat on tiedoassa, ei kesää etteikö laatikkoa tarvis vaihtaa.. :D

Varmaanki vaihdan bensapumpun astetta kovempaan malliin..
Jos kestävämpää lootaa etsit niin tsekkaa Täältä. originaali ja vahvistettuja lootia löytyy.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Vakio kannentiivisteen paineen kesto? Ja bensapumppu

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

core2 kirjoitti:Jos kestävämpää lootaa etsit niin tsekkaa Täältä. originaali ja vahvistettuja lootia löytyy.
No jos noihin kuviin on yhtään luottaminen, niin on melkonen pajoittaminen edessä mikäli meinaa yhdenkään noista laatikoista saada og-satkun keulalle/moottorin jatkeeksi sopimaan...Lisäksi pitää askarrella moottorille ainakin uusi öljypohja :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Vakio kannentiivisteen paineen kesto? Ja bensapumppu

Viesti Kirjoittaja core2 »

V.J.S kirjoitti:
core2 kirjoitti:Jos kestävämpää lootaa etsit niin tsekkaa Täältä. originaali ja vahvistettuja lootia löytyy.
No jos noihin kuviin on yhtään luottaminen, niin on melkonen pajoittaminen edessä mikäli meinaa yhdenkään noista laatikoista saada og-satkun keulalle/moottorin jatkeeksi sopimaan...Lisäksi pitää askarrella moottorille ainakin uusi öljypohja :)
Älä kuvia palvo vaan lue mitä tää mesta tarjoo, olipa hyvä ettei ollut purjevene kuvassa. :wink: Otin sivun esiin vain osoitteen takia.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Vakio kannentiivisteen paineen kesto? Ja bensapumppu

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

core2 kirjoitti:Älä kuvia palvo vaan lue mitä tää mesta tarjoo, olipa hyvä ettei ollut purjevene kuvassa. :wink: Otin sivun esiin vain osoitteen takia.
Huoh. Klikkaapa vaikka tuosta:
http://www.racestuff.se/transmission/ko ... 124-1.aspx

Eli Saab 900 lootat vain vm 1994-1998. Jos on epäselvää mikä ero on esimerkiksi 1992 vuoden vs 1994 Saab 900 mallin voimansiirrossa, niin suosittelen ottamaan selvää :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Vakio kannentiivisteen paineen kesto? Ja bensapumppu

Viesti Kirjoittaja core2 »

V.J.S kirjoitti:
core2 kirjoitti:Älä kuvia palvo vaan lue mitä tää mesta tarjoo, olipa hyvä ettei ollut purjevene kuvassa. :wink: Otin sivun esiin vain osoitteen takia.
Huoh. Klikkaapa vaikka tuosta:
http://www.racestuff.se/transmission/ko ... 124-1.aspx

Eli Saab 900 lootat vain vm 1994-1998. Jos on epäselvää mikä ero on esimerkiksi 1992 vuoden vs 1994 Saab 900 mallin voimansiirrossa, niin suosittelen ottamaan selvää :)
Sinne vaan kerrot minkä vuosimallin auto sekä muut tiedot niin lota löytyy standartista kisa käyttöön. Ei tästä ole kuin vajaa vuosi kun ostettiin vanhaan 1,7 litran saabin Trumpan koneeseen loota.
Kun kyseltiin niin ekaks ei ollut, mutta löysi sitten hakemalla.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
[Jyri]
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 12:14
Paikkakunta: Toholampi

Re: Vakio kannentiivisteen paineen kesto? Ja bensapumppu

Viesti Kirjoittaja [Jyri] »

Vielä epäselvä se bensapumppu. Missäpäin sijaitsee? Tarvitseeko samalla vaihtaa isommat letkut tankilta paineensäätimelle? Vai onko niitä kukaan koskaan vaihdellut.. 300hv on tavoite
og93 aero KA, og900 t8 PR, 99 b204 PR
#4400
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Vakio kannentiivisteen paineen kesto? Ja bensapumppu

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

pumppu on tankissa saabeissa ruiskusysteemiin / vuosimalliin/ malliin katsomatta
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
[Jyri]
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 12:14
Paikkakunta: Toholampi

Re: Vakio kannentiivisteen paineen kesto? Ja bensapumppu

Viesti Kirjoittaja [Jyri] »

ompas veemäinen homma.
og93 aero KA, og900 t8 PR, 99 b204 PR
#4400
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vakio kannentiivisteen paineen kesto? Ja bensapumppu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Rimakauhua havaittu. Og900:ssa pääsee pumppuun varsin kivuttomasti käsiksi. Takaloosteri auki, pohjavaneri veks. Pari ruuvia on varmistamassa ja sitten vetästään taaksepäin hakasista pois. Kontinpohjassa on kaksi pyöreätä peltiluukkua. Isompi pois ja sitten siitä läheltä sellainen pieni kumitulppa. Tuon pienen reiän kautta saa klemmarimeisselin menemään siihen pumpun klemmariin. Bensalinja irti pumpusta, sähköjohdot irti ja klemmari auki. Pumppu ylös ja sitten vaan vaihtamaan toista tilalle. :D Näin homma menee ainaskin -88:iin asti. Uudemmissa on vähän erilainen juttu vastassa. Parit helposti rikkoutuvat bensalinjan liittimet ja iso mutteri, joka osaa olla kiinni tiukassakin tuon klemmarin sijaan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
[Jyri]
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 12:14
Paikkakunta: Toholampi

Re: Vakio kannentiivisteen paineen kesto? Ja bensapumppu

Viesti Kirjoittaja [Jyri] »

Mertmi se antaa hyviä neuvoja aina, kiitos niistä :) Ajattelin että täytyy ottaa tankki pois että pääsee pumppuun käsiksi. Kaverilta kuitenkin kuulin, että k-jetin pumppu pitäis riittää 300 heposeen kunhan on kunnossa.
og93 aero KA, og900 t8 PR, 99 b204 PR
#4400
Vastaa Viestiin