900:n Imuilmavuodoista

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
rampe_58
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 18:23
Paikkakunta: Turun seutu

900:n Imuilmavuodoista

Viesti Kirjoittaja rampe_58 »

Ajellessani tänään kotiin päin katselin kierrosluku- ja nopeusmittaria pienempi niistä näytti 2500 r/min ja isompi 90 km/h ja sitten aloin tehdä päässälaskutoimenpiteitä aikani kuluksi. 4 sylinterinen 4-tahtinen moottori, jonka jokainen sylinteri ottaa ilmaa 1/2 l/2kierrosta. Onko se sitten 2500 l/minuutti 2,5 kuutiometriä, häh voiko olla totta? Jos katsoo minkä kokoinen imuilma-aukko on ja minkä kokoiset ovat imukanavat, tulee mieleen mitkähän siellä lienevät virtausnopeudet ja alipaineet. Ne ilmeisesti ovat aika kovat. Ilmamassamittarin tehtävä on (muiden anturien avulla) annostella plttoainetta ilmamäärän mukaan. Tulin vai ajatelleksi, että ei kai sen tarvitse kovinkaan suuri vuoto ohi IM.mittarin olla, kun se jo aiheuttaa käyntihäiriöitä. Tuli vain tuossa mieleen, kun olen tätä ce valon palamisen todellista syytä metsästellyt. Kannatta katsoa alipainevuodot. Kysynkin nyt onko kenelläkään jarrutehostin vuotanut ja jos on, niin miten sen toteaa?
Vastaa Viestiin