JR-madallusjouset

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

JR-madallusjouset

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

Ko. madallusjouset asennettu. Tuli hankittua jo puoli vuotta sitten, mutta
ruosteremontti vähän venyi. No nyt alla. Madallusta minulle ihan riittävästi
ja näyttäis keula olevan matalammalla kuin perä. Auto kun ei ole vielä leimassa, niin mitään pitkää koeajoa ei uskaltanut tehdä. Mutta pikku lenkki tuli tehtyä. Ensivaikutelma hyvä eivät liian jäykät, pikemminkin aavistuksen löysän tuntuiset. Tarvitsevat seurakseen jäykemmät iskari.
Onneksi nurkissa oli yksi kierros jäykempiä iskareita. Nyt pelittää hyvin.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

mistä hommasit ja paljon makso ?

Paljon lupaavat madallusta ?

Ite en oo kuullukkaan moisesta merkistä...
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Itekki oon kuullu vaan JR-Vapaavirtaussuodattimista...
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

Partsforsaabs Briteistä myy ko. sarjaa Hinta 193,37 €+ toimituskulut. Niitä en muista, mutta ainakin noin 50€ lisää hintaan.
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Lyhentäkkää etupohjaanlyöntikumia "melkein makkaran"verran. Muuten makkaa niitä vasten kokoajan.tulee melko tanakka muuten etupäästä...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

toms,
koskeeko tuo nyt madallusjousia yleensäkin, vai jotain tiettyä sarjaa? En ole meinaan koskaan ennen kuullut moisesta toimenpiteestä.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Janne, tuo toimenpide pitäis suorittaa siis aina satkua madaltaessa. Esim. Lesjön jousilla ja vakio pohjaanlyöntikumeilla mahtuu juuri ja juuri sormet pohjauskumin ja jousilautasen väliin. Ei siis häävi joustovara. Ja keula pompottaa selvästi jos niitä ei lyhennä.
Aki Peltola #1132
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

eikö se sitte kolise pohjille jos liian löysät iskarit...

Luulis, että suojais vähä pohjauksia just nuo kumit...
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Laitoin just kesällä lesjön madallusjouset alle ja lyhensin sitä pohjauskumia siitä ensimmäisestä kavennuksesta. Autossa on KYB:in vakioiskarit edessä, eikä ole pohjannut kertaakaan. Saa kyllä olla melko löysät iskarit, että kolisee. Joustovarakin on hyvä sen pohjauskumin lyhennyksen myötä. Myöhemmin saatan laittaa kyllä jämäkämpää iskaria alle, mutta nuo näyttävän toimivan ainakin toistaiseksi. Saa nähdä miten käy katsastuksessa ens keväänä.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Joo ei varmana pohjaa, nimim. sääli on sairaus. :D Ja etujousituksen käytös paranee todella paljon kun katkaisee ne kumit, täysimittaisilla pohjauskumeilla pompottaa ihan hervottomasti.
Aki Peltola #1132
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Miten 99:ssä? Ei ollu mun jousien mukana olleessa lapussa mainintaa tuosta. Tosin siellä on isompi rako kuin vertaa veljen OG900:een. Niin, ja sehän on se alkuosa siitä kumista onttoa, että onko sen lyhentämisen vaikutus tosiaan tarpeellista?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ei ollu mainintaa munkaan jousien mukana tulleessa lapussa mitään tuosta pohjauskumin lyhennyksestä. Onneksi olin tutustunut aiheeseen saabismionsairaus sivustolla ja älysin tehdä tarvittavat toimenpiteet. Tuo 99 on hieman oudompi tapaus, mutta kannattaa tarkistaa liikevara ja voihan sitä pohjauskumia lyhentää vain hieman.

Hitto, taas tällaista mutupuhetta, eikä ollenkaan kunnon tietoa. Toivottavasti jollakin on täsmällinen vastaus.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Niin siis mä ajoin noita kotiseudun pomppuisia maalaisteitä ensin lyhentämättömillä pohjauskumeilla. Ja keula oli niin kuin teiniautoissa yleensäkin, pomppii niin maan helvetisti. Kumien lyhentämisen jälkeen jousitus parani puolella, pomppiminen loppui kun sisäänjoustovaraa on enemmän kuin sen 2cm.

Tietenkin jos tykkää sellaisesta jousituksesta joka on todella jäykkä(lue:ei toimi) niin ei kannata lyhentää.
Aki Peltola #1132
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Voi vi**u niistäkö se pompotus johtuu eipä tullu mieleenkään. Laitoin just uudet KYBin gas a justit alle ja ihmettelin että miten se vieläkin noin pompottaa mutta nythän se selvis :lol:
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

40mm näyttäis JR lupaavan madallusta mutta ei sanota onko turboo vai tavallista luultavasti tavallista!
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Vastaa Viestiin