Lohkolämmittimen asennuksesta ja APC-boksin "säätämises

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Lohkolämmittimen asennuksesta ja APC-boksin "säätämises

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

-Käsissä on lohkolämmitinsarja, joka pitäisi saada T16-koneeseen (og900 -90). Korjaamo veloittaisi tästä toimenpiteestä min. 80-100euroa, joten onko tämä vaikea/mahdoton homma täysin amatööri"korjaajalle"? Kyseessä on vielä vanhantyyppinen isolla ulkopistokkeella varustettu sarja, ja kun auto on Aero, niin ei viitsisi korisarjaa antaa tärveltäväksi.. Autossa ei ole koskaan ollut lohkolämmitintä (=Italiasta), joten kuinka tiukalla lohkolämmitinproppu voikaan olla, kun oletetaan että sitä ei ole koskaan avattu?

-Ex-ajoatuoni on -84T8A, ajettu 233 tkm. Sen APC:tä on ruuvattu (en muista enää miten) ja kysyisinkin, mitä ruuvia/potentiometria vääntämällä päästäisiin lähemmäksi tehtaan asetuksia. Auton automaattilaatikko vaihtaa turhan korkeilla kierroksilla (n. 75 km/h), ja ajatuksena olisi saada vaihtokohtaa alaspäin ottamalla ahtoja = vääntöä pois, jolloin momentinmuunnin saattaisi tulkita tilanteen paremmin.. Muuten pitäisi viedä auto B-W -vaihteistoineen pajalle, voiko näitä yksilöitä edes säätää kohtuuhintaisesti mitenkään? Ja autoon tuskin tulee vaihdettua manuaalilaatikkoa, kulkine on äitini käytössä ja hänen ajotavoillaan on vain terveellistä, että laatikko itse vaihtaa itseään..:)
Vastaa Viestiin