Boschiin jonkin verta kyllä.
Eli autona on 92-mallinen matalapaineturbo lucasin ruiskulla.
Oireina on lähinnä että kylmänä, heti käynnistyksen jälkeen tahtoo kierrokset heitellä aika tavalla tonnin molemmin puolin.
Muutaman kerran on jopa sammunu.
Nyt on ruvennu myöskin välillä tekeen sellaista että lämpimänäkin saattaa käydä tosi pienillä kierroksilla 500-600.
Lisäksi muutaman kerran(alle 10)on kierrokset jääny reippaasti yli tonnin n.10-20sekunnin ajaksi.
Lun lämpömittari on noussu ensimmäiseen kolmannekseen, niin mitään onkelmia ei ole lukuunottamatta tuota välillä alhaista tyhjäkäyntiä.
Joka ei sinänsä häiritse kun pysyy käynnissä.
Ostaessani tuossa oli vielä enempi hämärää, mutta ehjä by-bass, sytkän säätö 30->16 asteeseen rauhotti eniten.

Myös muutaman alipaineletkun oon vaihtanu, tosin pari olis vielä vaihtamatta, kun loppui letku kesken.
Kerran olen tuon tyhjäkäyntimoottorin putsannu ja auttoi mielestäni vähäksi aikaa.
Mites tuon toimintaa oikein sai testattua?
Puristelin noita letkuja tuon moottorin molemmin puolin ja tyhjäkäynti tippui huomattavasti, kuuluuko olla näin?
Saako tuon servon liikkumista testailtu samalla lailla kuin 2/3-napasissa?
Eli syöttämällä jännitettä joihinkin napoihin?
Eli mihin noista neljästä sitä pitäis syöttää?
Tyhjäkäynnin pieni vaelteluhan saattaa johtuu jostain alipainevuodosta, väsyneestä kansipahvista, mutta eivät mielestäni selitä tuota reipasta tyhjäkäynnin nousua.
Saa tietty tarjota varmasti ehjää tyhjäkäyntimoottoria.
Ja mitähän toi maksaa merkkiliikkeessä, kun ei taida motonetista löytyä?