Co-arvo hakusessa ilman mittaria

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Co-arvo hakusessa ilman mittaria

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Moro toverit. Kun ei kerta ole käytettävissä co-testeriä eikä liikennekäytöstä poistosta johtuen mahdollista käydä säädättämässä niin kertokaas montako kierrosta teillä on neula auki (selviää esim. kääntämällä neulaa/työkalua vasempaan)? Kyseessä siis 99:n peruskaasari ZenithStrömberg 175CD.

Pitäis saada seos about kohdalleen, kun on tällä hetkellä korjaamokäsikirjan perussäädöissä ja nokeaa tulpat, pakoputken ja tallin lattian aika tehokkaasti. Eikä sitten ole tullut koskaan kokeiltua moista vuosien aikana :oops:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2044
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Co-arvo hakusessa ilman mittaria

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

oletko varma että ei kohon uimuriventiili vuoda. melko usein alkaa pitkän seisonnan jälkeen vuotaa.

seosta ilman mittaria et saa kohdilleen kuin kokeilemalla.

neulan korkeushan on aina kiinni autosta, suuttimen korkeudesta ja muustakin auton kunnosta.

säätöä voit koittaa kiertämällä neula ihan alas, jos nykii niin kierrät neulaa vähän kerrassaan ylös, niin kauan että toimii nykimättä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Co-arvo hakusessa ilman mittaria

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Njoo, 2006 vaihdoin noin millin lasketun kannen ruiskun nokalla ja sytkäpuolelle heitin Boschin nelikärkitulpat Ignitorin/Flame Throwerin jatkoksi, ja viime kesänä käytin kaasarin palasina, kun oli likainen joten sen puoleen pelittää.

Seos on siis korjaamokäsikirjan perussetupissa.

Tähän nyt sopisi varmaan ihan toimivan ja säädöissään pysyvän 99:n tai 900:sen neulan kierrokset eli hakusessa siis joku co-arvolla 2.5-3-5 oleva.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Re: Co-arvo hakusessa ilman mittaria

Viesti Kirjoittaja hatami »

Kaasarikoneen säätö voi heittää aika pahasti ilman mittareita. Oma avokin oli säädöissä katsastuksessa ja vuoden päästä noin 1tkm jälkeen olis tullut ajokielto, ellen olisi tuntenut inssiä silloin. Ja normaalisti ajaessa kävi laihalla auto. Tämmönen tarina tällä kertaa. Nyt jyllää turbovoima siinäkin vehkessä. :mrgreen:
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Co-arvo hakusessa ilman mittaria

Viesti Kirjoittaja dimebak »

http://www.bmcno.org/tech%20tips/zenith ... 20tips.htm

Tällaisen löysin ja tuolla ohjeella ajattelin kokeilla :wink:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Co-arvo hakusessa ilman mittaria

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kokeilin tuota lean/rich-ohjetta mikä oli tuolla em. sivulla. Perkskules, sehän rupesi käymään paremmin, kun ohjeen mukaan sääti.

Eihän se ole mitenkään tarkasti säädetty mutta pikaisella laskulla 2-3 kierrosta sai ottaa laihemmalle. Sytkääkin säädin korvakuulolta paremmalle.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin