Missä on og900 (-84) turbon oikeat "turbo" merkkien paikat?
Nyt omassa autossa merkki takaluukussa ja etumaskissa. Kuuluuko olla muuallakin (konepellin reuna?)
OG900 turbon merkit
OG900 turbon merkit
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
Re: OG900 turbon merkit
Eiköhän ´84:ssa pitäisi tosiaan olla ne turbo-lätkät konepellin kyljissäkin.
Re: OG900 turbon merkit
Konepellin sivuihin kuuluu merki ja ovat muistaakseni samanlaiset kuin takaluukussakin ole turbo -merkki.
Saab 900 Turbo 16i -84
Re: OG900 turbon merkit
kuuluisiko 84 olla vielä konepellissä ilma-aukot molemmin puolin?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: OG900 turbon merkit
^Ei, 1984, 1983. Ilmeisesti kuskinpuolen ritilä oli vain -79-80-malleissa, MY81 ei pitäisi enää olla. Google toi kyllä sen verran ristiriitaisia tuloksia että en ihmettelisi vaikka jostain kuitenkin löytyisi -81-malli jossa on kaksi ritilää... Useimpien kuvien perusteella 81-lähtien ei enää ollut myöskään mallimerkintöjä konepellin reunoilla kuin turboissa ja Finlandioissa (aiemmin muissa luki 900), eikä enää kromiovenkahvoja mustalistaisissa malleissa.
*muokattu 20 kertaa*
*muokattu 20 kertaa*
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: OG900 turbon merkit
Ja kun muistetaan, että Saabin on saanut tilattua vissiin jo tuolloin vähän omien mieltymysten mukaan, ei kaikki rajat välttämättä ole ihan niin tarkkoja. Nykypäivänä tilannetta sekoittaa sekin, että palasia on vaihdeltu ristiin ja autoja modattu jo 30 vuotta, minä aikana tilanne hämärtyy melkoisesti. Mutta joo, kahden reiän konepeltejä pitäisi olla tehtaalta vain 79-80 -malleissa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla