Joopajoo, tulipa kylmät kelit ja vanha ikävä kylmäkäynti...
Eli potilas on tuo 900 t8 '87 APC ja ongelma on tämä:
- Tyhjäkäynti kylmänä pyörii ~500 korvilla, meinaa sammua jos ei kaasuta. Mutta jos kaasuttaa kovasti niin tukehtuu. Kun se muutaman minsan on käynyt niin taas kaikki pelaa, tyhjäkäynti pyörii tonnin tietämissä ja potkua löytyy.
- Koitin mittailla:
kone käy:
1.lisäilmalle tulee ~13VDC, liitin irti luistin vastus on 49,7ohm
2.kylmäkäynnistyssuuttimelle tulee (100mV jännite(vai onko tää yleismittarista?) joka kasvaa koko ajan 0,5mV/s. Vastusmittari kertoo 3,9ohm
3.ohjaispaineensäätimelle tulee ~13VDC ja jännite on 24,4ohm
Kuhan tuo nyt jäähtyy tuossa pihalla niin pitää mitata uudestaan vastusarvot.
Se, joka saa tuon käymään nätisti tyhjäkäyntiä startista kylmänä tienaa korin bisseä. Tämä vaatii kylläkin paikan päällä neuvomista ja säätämistä. Maantieteellinen sijainti on siis Klaukkala, Nurmijärvi. Yv:llä tarkemmin.
Pirun talvi (900t8 ei tykkää kylmästä)
Pirun talvi (900t8 ei tykkää kylmästä)
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Tarkista, että lisäilmaluistista näkyy läpi(kun irrotat letkut) moottorin ollessa ihan kylmä. Jollei, vaihda suoraan.. jos, niin kytke jännite luistille.. muutamaan minuuttiin sen pitäisi sulkeutua. Jos jaksat irrottaa koko palikan, niin laita se jääkaappiin puoleksi tuntia, pitäisi olla auki ja sulkeutua muutamaan minuuttiin kun kytketään jännitteeseen(vaikka akkulaturiin, jos haluat testata tämänkin irtaallaan).
Jos lisäilmaluisti toimii OK, niin tulisi mieleen ohjauspainesäädin.. laskee ohjauspaineita liiaksi moottorin ollessa kylmä ja siten seos menee niin rikkaalle, että meinaa tukehtua.. veikkaisin kuitenkin lisäilmaluistia.
Jos lisäilmaluisti toimii OK, niin tulisi mieleen ohjauspainesäädin.. laskee ohjauspaineita liiaksi moottorin ollessa kylmä ja siten seos menee niin rikkaalle, että meinaa tukehtua.. veikkaisin kuitenkin lisäilmaluistia.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)