Kaasari 900:sen käynnistäminen kylmänä
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07
Kaasari 900:sen käynnistäminen kylmänä
No niin, kysyn apua asiantuntijoilta, pitkään aikaan ei ole tullut kaasaripeleillä ajeltua enkä enää muista, ja viikon kokemuksella ei ole vielä löytynyt eli: Miten yhdellä pierburgilla varustettu ysisatanen pistetään aamulla käymään ykkösellä? Kaikki on koneessa kunnossa, ja kerran-pari olen osunut oikeaan että kylmäkäynnistys onnistuu ekalla. Mikä se kombo oli, missä järjestyksessä painetaan poljinta pohjaan, missä kohtaa ryyppy auki, missä kaasupoljin kun käynnistetään jne. kiitos jos joku viitsii auttaa. Lämpimänä lähtee ykkösellä käyntiin.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24620
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Kaasari 900:sen käynnistäminen kylmänä
käsikaasurikastin vedetään ulos ,kytkinpoljin painetaan pohjaan ja startataan.
sillä lähteny
sillä lähteny
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Kaasari 900:sen käynnistäminen kylmänä
Jos sattuu olemaan virtoo... niin noilla ohjeilla alkaa kyllä sutimaan. 

Re: Kaasari 900:sen käynnistäminen kylmänä
samaa mieltä, ei pitäisi tuon monimutkaisempia temppuja vaatia.nalleolut kirjoitti:käsikaasurikastin vedetään ulos ,kytkinpoljin painetaan pohjaan ja startataan.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Kaasari 900:sen käynnistäminen kylmänä
Käyttöohjekirjan mukaan kylmäkäynnistyksessä alle +10 asteen lämpötilassa ryyppy täysin ulos, ei kaasua, kun käynnistynyt lasketaan ryyppy puoleen väliin (omassa parhaiten toimii noin neljäsosa sisäänpäin), 10-20 asteen lämpötilassa ryyppy puoleen väliin käynnistäessä, lämpimällä moottorilla ei ryyppyä ja kaasupoljin painettuna käynnistymiseen asti. Toki nuo ohjeet ovat uudelle/uudenveroiselle moottorille ja kaasuttimelle mutta ihan hyvin ovat toimineet 190tkm ajetussakin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Kaasari"
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 23:09
Re: Kaasari 900:sen käynnistäminen kylmänä
nalleolut kirjoitti:käsikaasurikastin vedetään ulos ,kytkinpoljin painetaan pohjaan ja startataan.
sillä lähteny
Juurikin näin. Eikä ole tarvinnu kaasupoljinta painella lämpösellekään koneelle.. lieneeköhän jo väljyyttä 345tkm ajetussa

Käyttömobiilina 900c vm. -89.
Re: Kaasari 900:sen käynnistäminen kylmänä
^Enpä mäkään muista, että kaasutin-900 (/99/90) olisi koskaan kaasunpainamista käynnistyksessä kaivannut. Mistä lienee ohjekirjaan keksitty tuo.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Kaasari 900:sen käynnistäminen kylmänä
Mitä itse olen tuota kaasun kanssa starttausta kokeillut, niin lämpimällä koneella varsinkin kesällä (kun moottoritilassa on oikein tosi lämmin) lähtee ihan ongelmitta käyntiin ilman kaasuakin, mutta kaasunpainallus nopeuttaa starttia huomattavasti, eli ilman kaasua starttaa pari kolme sekuntia, kaasun kanssa välittömästi avainta käännettäessä. En tiedä onko eroa Strömberg-satkuihin ja onko niillä varustettujen ohjekirjassa tuota samaa ohjetta.
Itse olen tottunut starttaamaan lämpimän koneen aina kaasun kanssa koska se sammuttaa samalla kertaa latausvalon
Itse olen tottunut starttaamaan lämpimän koneen aina kaasun kanssa koska se sammuttaa samalla kertaa latausvalon

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Kaasari 900:sen käynnistäminen kylmänä
Kuullut joidenkin sanovan myös että kun sammuttaa ryyppy päällä niin käynnistyvyys olisi parempi, en oo keksinyt mihin vois liittyä tuo toimitus.
Tuo kuumina kesäpäivinä kuumalla koneella kaasu pohjassa kyllä pitää paikkansa auttaa käynnistyvyyteen. Bensiini höyrystyy imusarjaan kuumina kesäpäivinä.
Tuo kuumina kesäpäivinä kuumalla koneella kaasu pohjassa kyllä pitää paikkansa auttaa käynnistyvyyteen. Bensiini höyrystyy imusarjaan kuumina kesäpäivinä.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24620
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Kaasari 900:sen käynnistäminen kylmänä
V8 koneisten oireita pumpata kaasulla kaasari täyteen bensaa...
H-kone lähtee käyntiin ilman pumppailuja ja kikkoja 24/7....

#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Kaasari 900:sen käynnistäminen kylmänä
jos kaasari 900 eio lähde nykäisemällä ryyppyä ja starttaamalla voisin veikata samaa mikä itelläkin oli eli imuvuotoa
99 VM.75 aut.
900 VM.81 varaosa
Mercury Cougar 1968
New Beetle 99 käyttis
900 VM.81 varaosa
Mercury Cougar 1968
New Beetle 99 käyttis