900 hukkas tyhjäkäynnin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

900 hukkas tyhjäkäynnin

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Eli peruskaasari malli. Tyhjäkäynti todella alhainen.muuten toimii ok.letkut konehuoneessa paikoillaan
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900 hukkas tyhjäkäynnin

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kellään ideoita... alipaine letkuja eilen tutkin kolmannen kerran ja en mitään akuuttia löytäny...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 900 hukkas tyhjäkäynnin

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Toimiiko alipainekello virranjakajalla? Onko kaasuttimen luistin kalvo ehjä ja öljyä on? Kaasuttimen puhdistus?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900 hukkas tyhjäkäynnin

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jannevillepetteri kirjoitti:Toimiiko alipainekello virranjakajalla? Onko kaasuttimen luistin kalvo ehjä ja öljyä on? Kaasuttimen puhdistus?
eilen testailin pistämällä alipaineletkuja luttuun eikä mikään vaikuttanu positiivisesti...
alipainekello on vaihdettu syyskuussa...
kaasarin kalvon vaihdoin 1kk sitten ja putsasin isommat mustumat sisältä--


pitää huomenna tutkia paremmalla ajalla..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: 900 hukkas tyhjäkäynnin

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Onkohan tässä vuosimallissa jälkikäynninestoventtiili? Eli sähkövirralla toimiva solenoidi, jonka pitäisi avata tai sulkea jokin kanava sen mukaan onko sytytysvirta päällä tai pois? Ainakin Strombergeissa on tuollaisia ollut H-moottorisissa.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900 hukkas tyhjäkäynnin

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kyllä sellainen löytyy heti siitä imuputken vierestä...

liitin on kiinni.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: 900 hukkas tyhjäkäynnin

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Ja liittimeen tulee virta?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900 hukkas tyhjäkäynnin

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

en oo niin pitkälle tutkimuksissa päässy.. heh..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Viskisieppo
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 23:09

Re: 900 hukkas tyhjäkäynnin

Viesti Kirjoittaja Viskisieppo »

Itselläni oli samaa onkelmaa kun autoni hankin. Kalvon vaihdolla selvisin, mutta sen jälkeen piti säätää tyhjäkäyntiä siitä kaasuläpän akselin systeemihärpäkkeen ruuvista.
Eikö maar ollukki selevästi sanottu?
Eli ainakin omassani (pierburg) on, olikohan seittemän millinen ruuvi, ja sille topparilevy kaasuläpän akselilla, samalla puolella mihin tullee kaasuvaijeri kiinni. Siittä jouvuin kääntämään ruuvia kiinnipäin hitusen verran jotta tyhjäkäynti asettui sopivaksi. Käsittääkseni tuo kiinnipäin pyörittäminen sääti suoraan kaasuläppää hieman auki.
Ei ehkä se paras keino tyhjäkäynnin säätämiseen, mutta en siihen hätään parempaakaan keksinyt. Nyt on kesä oikeasti aikaa tutkia kaasarin sielunelämää paremmin ja laittaa muutenkin auto ansaitsemaansa kuosiin.
Niin ja omassa autossani ei sitä solenoidia ole kaasarin päällä, vaan siinä on jonninnäkönen ruuvitulppa, jonka käänteleminen kyllä vaikuttaa sekin tyhjäkäyntiin.

Ja tästä epäselvästä vastauksesta kannattaa syyttää oluen ja väsymyksen yhteistyötä.
Käyttömobiilina 900c vm. -89.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900 hukkas tyhjäkäynnin

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kalvon vaihdosta on pari viikkoa aikaa.. ja sen jälkeen pelannu todella hyvin kunnes... pitää huomenna tutkia.. ja käyttää vaikka kaasari auki..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900 hukkas tyhjäkäynnin

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

käyn hakemassa startti sprayta ja uuden kalvon.. sit alkaa tiukka tutkiminen satkun konehuoneeseen..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900 hukkas tyhjäkäynnin

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

olipa hienosti letku poikki ..heh.. silmä ei havainnu kun oli niin kovaa koppuraa se pikkuletku egr hässäkästä venakoppaan... starttispray paljasti syyllisen.. uutta letkuu konttoriin ja loput jemmaan konttiin. jiihaa.. samalla pikkasen nostin tyhjäkäyntiä .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin