Tupliksen kytkinremontti -> lootaöljyt karkaa
Re: Tupliksen kytkinremontti -> lootaöljyt karkaa
Vaikka puhelin meni säpäleiksi, selvisikö silmällä katsomalla mistä vuotaa?
Kytkinakselin stefan osanumero on 8710881.
Kytkinakselin stefan osanumero on 8710881.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Tupliksen kytkinremontti -> lootaöljyt karkaa
Joo, tihkuu siitä sylinterin ja enskan lootan välistä. Kaikki ruuvit pysyivät kuivina.
Re: Tupliksen kytkinremontti -> lootaöljyt karkaa
Jos nyt jaksat tiivisteitä kysellä, selvitä merkkiliikkeestä saako tuota tiivistettä erikseen tai saako tiivistesarjaa 8818262, jossa tuo tiiviste on mukana. Joku toinen tiivistesarjanumero, jonka lucaf tänne foorumille samassa tarkoituksessa kirjoitti on 4904611. Nykysaatavuus ja hintatiedot kiinnostavat varmaan monia.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Tupliksen kytkinremontti -> lootaöljyt karkaa
Soittelin äsken Vantaan Länsiautoon. Pelkkää tiivistettä on saatavilla reilustikin, mutta pitää tilata Ruotsista. Hintaa kikkareelle kertyy 29€ jos en ihan väärin kuullut. Samaan hintaan saa tilattua ulkomailta, joskin niissä itse osan hinta on viitisen euroa ja loppusumma tulee toimituksesta ja veroista. Tämä siis omaa salapoliisin työtä.
Noita tiivistesarjoja ei löytynyt kuulemma myyjän eikä Saabin järjestelmästä enää eli valmistus lienee lopetettu. Tilasin yhden tiivisteen, jonka vaihdan varmaankin viikon päästä, kun pääsen takaisin auton kimppuun. Tänään kävin levittämässä tuota Loctite'a tuon vuotokohdan päälle laajalle alueelle ja illalla käyn vielä kokeilemassa, pysyykö öljyt sisällä vai löytääkö uuden vuotopaikan.
Tässä vaiheessa pitää taas nostaa iso käsi tämän foorumin yhteisöllisyydelle ja kaikille apuaan tarjonneille.
Noita tiivistesarjoja ei löytynyt kuulemma myyjän eikä Saabin järjestelmästä enää eli valmistus lienee lopetettu. Tilasin yhden tiivisteen, jonka vaihdan varmaankin viikon päästä, kun pääsen takaisin auton kimppuun. Tänään kävin levittämässä tuota Loctite'a tuon vuotokohdan päälle laajalle alueelle ja illalla käyn vielä kokeilemassa, pysyykö öljyt sisällä vai löytääkö uuden vuotopaikan.
Tässä vaiheessa pitää taas nostaa iso käsi tämän foorumin yhteisöllisyydelle ja kaikille apuaan tarjonneille.
Re: Tupliksen kytkinremontti -> lootaöljyt karkaa
Jees. Laakeriliikkeiden stefat maksaa joitakin euroja kpl.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Tupliksen kytkinremontti -> lootaöljyt karkaa
Osaatko, jus, muuten sanoa, mikä olisi tällä seudulla sellainen laakeriliike, josta noita lähes vastaavia stefoja löytyisi? Tai joku muu, joka on asioinut pk-seudulla ko. tuoteryhmän liikkeissä. Onko tavan tallaajalla mitään asiaa esim. Etraan?
Aika jännä muuten, kun kirjoittaa googleen hakusanaksi "laakerikauppa" niin se muuttaa haun muotoon "kamerakauppa".
Aika jännä muuten, kun kirjoittaa googleen hakusanaksi "laakerikauppa" niin se muuttaa haun muotoon "kamerakauppa".
Re: Tupliksen kytkinremontti -> lootaöljyt karkaa
Tiivistekeskuksesta olen tiivisteitä hakenut ihan yksityishenkilönä.
http://www.tiivistekeskus.fi/fi/yhteyst ... tomyymala/
http://www.tiivistekeskus.fi/fi/yhteyst ... tomyymala/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Tupliksen kytkinremontti -> lootaöljyt karkaa
Jes, vuoto pysyi viiden minuutin koeajolenkin ajan kurissa, pisaraakaan ei tihkunut ulos. Sitten vain huomenna konttorille ja stefan vaihto paremmalla ajalla.
Ei tämä päivä ihan pieleen mennytkään.
Edit:
Edelleen askarruttaa tuo kytkinakselin öljyisyys. Mistä moinen voi johtua? Eihän tuo stefa varmaan sitä estä?
Ei tämä päivä ihan pieleen mennytkään.
Edit:
Edelleen askarruttaa tuo kytkinakselin öljyisyys. Mistä moinen voi johtua? Eihän tuo stefa varmaan sitä estä?
Re: Tupliksen kytkinremontti -> lootaöljyt karkaa
Loppuiko lootasta öljyt, sillä on aika vaikea uskoa että tiivisteliimalla saisi kuntoon vuotavan stefan jonka sisällä pyörii akseli?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Tupliksen kytkinremontti -> lootaöljyt karkaa
Ei sitä kuntoon sillä saakaan. Ainoa tarkoitus oli tukkia vuoto ulkoapäin väliaikaisesti.
Re: Tupliksen kytkinremontti -> lootaöljyt karkaa
No niin, taas on 14 kk ajoaikaa.
Tiivistys työsylinterin juuressa on onnistunut, muttanyt öljyt karkaavat seuraavasta mahdollisesta välistä eli akselia pitkin asetelman ja levyn tienoilta. Vaan ei ehtinyt kastella yhtään leimalle mennessä, niin ei tullut ongelmia. Täytyy se stefa vaihtaa ensi viikolla.
Tiivistys työsylinterin juuressa on onnistunut, muttanyt öljyt karkaavat seuraavasta mahdollisesta välistä eli akselia pitkin asetelman ja levyn tienoilta. Vaan ei ehtinyt kastella yhtään leimalle mennessä, niin ei tullut ongelmia. Täytyy se stefa vaihtaa ensi viikolla.
Re: Tupliksen kytkinremontti -> lootaöljyt karkaa
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Re: Tupliksen kytkinremontti -> lootaöljyt karkaa
Niin päätin minäkin vaihtaa sen kytkinakselin stefan kun tuo kytkin on tuossa purettuna. Ongelma on vain se ettei se peijakas tahdo irrota niin millään. Jäähdytin on otettu pois ja koetan par'aikaa lyödä taivutetulla kuustuumaisella naulalla sitä ulos, mutta tuntuu että stefan reunat vain antavat myöten. Hyvät neuvot kalliit, olisko arvon foorumilaisilla sellaisia jakaa?
900i 2.0 16v -90 "Efraim"
Re: Tupliksen kytkinremontti -> lootaöljyt karkaa
Kerran meinasi stefa olla tiukassa, lähti kun hitsasin siihen kiinni naulanpätkän ja kampesin sorkkaraudalla naulan kannasta. Ehkä se pelkkä hitsauksen lämpövaikutuskin riitti, olisi saattanut tulla hitsauksen jälkeen sieltä reiän kautta lyömällä. Oletko kokeillut lämmittää?
Re: Tupliksen kytkinremontti -> lootaöljyt karkaa
En ole kokeillut, eikä oikein ole millä lämmittää. Hitsausvehkeistä puhumattakaan. Puhalluslampullako sitä yrittäisi, siitä ympäriltä missä on se työsylinterin koneistettu pinta? Häpeäkseni täytyy myöntää, etten ole juuri irti mitään lämmitellyt. Ajattelin vain vaihtaa tuon stefan samalla, ja kun tuo kampiakselin stefa lähti irti niin nätisti ja asettuikin melko hyvin, niin ajattelin ettei tuo toinenkaan niin lujassa voi olla ...
900i 2.0 16v -90 "Efraim"