900i8 Katin Turbottamisesta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ruiskusaapas
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 20:28
Paikkakunta: Pori

900i8 Katin Turbottamisesta

Viesti Kirjoittaja Ruiskusaapas »

Kuinka monimutkaista, tai olisiko edes lain puitteissa mahdollista turbottaa 900i8 kat mallia? Pieni piristys olisi tervetullutta, mitään kisapeliä ei olisi tarkoitus tehdä. Tuli vain tämmöinen mieleen kun tommonen satku löytyy. Ja tietysti, minkä hintaiseksi tälläinen lysti käy muutoskatsastukset mukaan lukien?
#5512

Saab 9-5 Aero Wagon MY00
Saab 99, Årets bil 1972
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: 900i8 Katin Turbottamisesta

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Projektiosiosta voisi olla aika paljon hyötyä, näyttäisi hakusanalla "900i" löytyvän useampikin projekti, jossa ahdinta on asenneltu jälkikäteen. Yleensä noista löytyy hyvin kuviakin, joten senkin puolesta hyvää luettavaa.
Ruiskusaapas
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 20:28
Paikkakunta: Pori

Re: 900i8 Katin Turbottamisesta

Viesti Kirjoittaja Ruiskusaapas »

Ok, kiitos vinkistä. No kävi kuitenkin jo tänään selväksi ettei ilmeisesti ainakaan tällä kokoonpanolla turbottaa, koska i8 ei ole turbon ja katin yhdistelmällä ole ollut saatavana, ja saatan ostaa tutulta LPT moottorin. Jotenka juttu jatkuu ehkä myöhemmin projekti osiossa ja mun puolesta tän voi poistaa häiritsemästä tästä osiosta :)
#5512

Saab 9-5 Aero Wagon MY00
Saab 99, Årets bil 1972
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 900i8 Katin Turbottamisesta

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin pääset paljon helpommalla kun vaihdat autoa, etkä ala kahta autoa purkamaan. Omakohtaista kokemusta on 99:n turbotuksesta ja siinä oli pointtina ettei sitä mallia ole hirveämmin turbona saatavilla. 900 turboja taasen on ihan valmiina tehtaan tekeminä autoina olemassa, joten turbotus on aikapaljon turhempaa työtä siinämielessä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ruiskusaapas
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 20:28
Paikkakunta: Pori

Re: 900i8 Katin Turbottamisesta

Viesti Kirjoittaja Ruiskusaapas »

Joo, arvasin kyllä että joku heittään ton... Tää satku mikä mulla nyt on, on sen verran hyvä koriltaan ja muilta osin, että en viittis siitä luopua. Noita turbojakaan ei enää kasva puissa ja hinta on sen mukainen. Kohtuullisistakin saa maksaa jo jonnin verran rahaa... Varsinkin kun suurin osa myynnissä olevista on 3-ovisia jotka eivät sytytä sitten yhtään, muuten kuin sen myllyn osalta. Ja tän LPT koneen saan hyvin sopuhintaan ja kaveri vielä tarjoutui itse purkamaan sen autosta, joka on menossa paaliin...
#5512

Saab 9-5 Aero Wagon MY00
Saab 99, Årets bil 1972
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 900i8 Katin Turbottamisesta

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ota sitten talteen kaikki ruiskuun liittyvä siitä lpt:stä. Tarvitset myös mittariston, koska lucas-ruisku tarvitsee nopeustiedon ja se saadaan nopeusmittarilta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 900i8 Katin Turbottamisesta

Viesti Kirjoittaja Jatra »

Ja muutoskatsastus taitaa olla 150-200e. Pykälien puolesta tossa ei taida sen kummempia ongelmia olla. Jos satkun eri setupit ei oo tuttuja kun omat taskut, niin kannattaa ottaa kuvia paljon purettavasta autosta. Allekirjotuksen linkistä löytyy aika vastaava projekti, jossa ainakin joitain ongelmakohtia käsitelty.
Ruiskusaapas
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 20:28
Paikkakunta: Pori

Re: 900i8 Katin Turbottamisesta

Viesti Kirjoittaja Ruiskusaapas »

Ok, mites kuinka onnistuu tuon matkamittariosuuden vaihto vai joutuuko vaan pyöritteleen jos haluaa ihan kohdilleen?
#5512

Saab 9-5 Aero Wagon MY00
Saab 99, Årets bil 1972
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 900i8 Katin Turbottamisesta

Viesti Kirjoittaja Jope »

Joutuu pyöritteleen, mutta todennäköisesti sulla on jo sopiva kolmen lattaliittimen rykelmä siellä mittariston takana, kun kerran vuosimallikin on 90.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vastaa Viestiin