![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kytkimen kesto.Kiire!
Kytkimen kesto.Kiire!
Eli nyt rupes 84 turbo 8:ta luistaa kytkin.Ja kuinka ollakaan autoa pestessäni yks jannu tuli kysymään että tarvitsenko uutta kytkintä pirssiini edullisesti.Kaveri oli kolaroinut oman vaparinsa ennenkuin oli kytkin remppaa ruvennut tekemään.Siis:kestääkö tavallisen mallin kytkin turbossa/meneekö heittämällä paikalleen?Enpä juurikaan ota paikaltaan kovia lähtöjä(kun eihän se kuitenkaan mikään järin tykki auto ole) ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Totta turiset, ero on yllättävän pieni, jota tuokin laskemani prosentuaalinen ero tukee.9000CD23T kirjoitti:900i kytkinlevy on halkaisijaltaan noin 1cm pienempi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mites paineasetelma.... Melko varmasti tuo turbon suurempi momentinkesto johtuu suuremmasta voimasta....
Koolla taas on varmaan haettu parempaa kulutuskestävyyttä....
vrt. vakio kytkin / 3 lapainen sintteri (pinta-ala ei kero mitään kytkimen luonteesta)
Koolla taas on varmaan haettu parempaa kulutuskestävyyttä....
vrt. vakio kytkin / 3 lapainen sintteri (pinta-ala ei kero mitään kytkimen luonteesta)
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
On vahvempi. Vaihdoin omaan 99:iin turbon kytkimen (Sachs 99/900turbo 8v) ja paineasetelmaan oli hankala saada se 4mm teräslanka sisään. Sen verran voi mainita siitä vahvuudesta, että itse painan 120kg ja asetelman lavat ei änähtäneetkään, kun laitoin painelaakerin asetelmaan ja nousin päälle seisomaane0000333 kirjoitti:Mites paineasetelma...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
dimebak kirjoitti:Sen verran voi mainita siitä vahvuudesta, että itse painan 120kg ja asetelman lavat ei änähtäneetkään, kun laitoin painelaakerin asetelmaan ja nousin päälle seisomaan
Näin on.... Itse kytkinremppaa tehdessä asettelin myös lankaa sinne väliin ja laiskuuttani tunkkasin paineasetelman "kytkin pohjassa" asentoon... Hallitunkan päälle kakkosnelosta, jonka päälle paineasetelma ja sen päälle taas putkea kuvaamaan painelaakeria. Sitten koko roska saban vetokoukun alle ja tunkkaamaan.... Hyvä idea sinänsä , mutta jouduin kuitenkin lähtemään asennuspaikalta pois etsimään parempaa konstia, kun satkun perä nousi ilmaan....
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Isännän D-4D toijota haisuli sai toimittaa sitten vastapainon virkaa....
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Vanhan Wagoneerin koukun ja maan välissä on joskus tullut tunkattua. Ei riittänet värmeet. Onneksi oltiin silloisella Utin Shellillä. Vieressä oli ravintola Päämaja. Pyydettiin kapakista poistuvista pari satakiloista kaveria takaluukun päälle tupakille, ja homma jatkui.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
Kyllähän vaparin kytkin taitaa lähtöjä kestää (muutaman), mutta miten mahtaa olla ohitusten kanssa, kun vitos/nelosvaihteella on täydet väännöt ja ahdot pelissä. En yrittäisi vaparin kytkimen kanssa. Omassa pelissä on ainakin hieno tunne, kun heittää kesken ohituksen neloselta vitoselle ja kiihtyvyys tuntuu vaan paranevan.