saaba sammuilee apuva

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Liian
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: To Syys 25, 2003 11:34
Paikkakunta: Kajaani

saaba sammuilee apuva

Viesti Kirjoittaja Liian »

mikähän toi olisi kun toi mun 87 vuoden 9satku (kaasari malli) sammuilee.

Elikkäs kun tulee risteykseen ja painaa kytkimen alas ja jarruttelee niin se vaan sammuu.
Kone kyllä käy ihan sievästi ja lähtee kyllä sitte heti käyntiinkin kun starttaa.
Mitä ihmettä se meinaa

tietomiehet auttakaa
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7554
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Jos on muuttuvakurkkuinen kaasutin niin onko siellä vaimenninöljyt tallessa..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Mullakin on pari kertaa käynyt noin tuplilla. Vaimenninöljyä on kyllä ollut riittävästi. Tässä talven lähestyessä on pitänyt nostaa joutokäyntiäkin hieman, mutta koneessa on muutama muukin ongelma, jotka pitäis saada korjattua ensin. Ne kun tahtoo vaikuttaa tuohon käyntiin. Täytyypä seurata aihetta tarkemmalla silmällä 8) .

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7554
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Niin taas se öljyntäyttökorkin tiiveys, ja muut alipaineletkut ehkä kannattaa tarkastaa, myös kabiinin puolelta.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Djjules
"Turbo"
Viestit: 270
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 15:11
Paikkakunta: UK

Viesti Kirjoittaja Djjules »

Ja sytkä kannattaa tarkistaa että on kohillaa, muuten saattaa aiheuttaa sen että kierrokset tippuu hetkeksi ihan alas ja sitten vasta palautuu normaaliin, eli tässä tapauksessa liiankin alas. :?:
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7554
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mites se virranjakajan akseli, jos siinä on sivuttaisheittoa niin ajoituksen kanssa taitaa olla niin ja näin, eikä se hall anturi tykkää jos metallit raapii pitkin pintaa... 8)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Liian
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: To Syys 25, 2003 11:34
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Liian »

No jo on kumma se taasen pelaa ihan normaalisti vaikka en kerenny tehä vielä mitään.
mutta kuitenin kaasariin lisäilin vähän öljyä, kun näytti olevan melko vähissä.
oliskohan ollu vika siinä :oops:
(olishan toi öljyn lisäys pitäny itelläki heti tajuta. missähän ne aivot taas oli)
Nyt se kyllä sitte kehrää kuin kissa

Tietomiehille kiitos avusta
Petkele
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: To Marras 11, 2004 22:55
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Petkele »

Tyhmä kysymys johon kaipaan viisaampaa vastausta: Mistä ne vaimenninöljyt voi tarkistaa... :oops:
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Kaasarin päältä se muovinen kierrekorkki auki. Korkki on joko sininen tai musta. Korkissa on kiinni vaimenninmäntä.

Sylinterissä oleva nestepinta pitää olla 10mm vajaa yläreunasta.

Tarvittaessa lisää "kaasutinöljyä" saa esim. biiiilteemasta. Itse aikoinaan käytin ihan "tavan ATF:ää". Punaista kun on tuo "kaasutinöljykin".
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Petkele
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: To Marras 11, 2004 22:55
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Petkele »

Kiitän avunannosta! 8)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mulla teki 84 vuoden 99 samaa, lämpimänä. Työmatkalla motarilta ekoihin valoihin niin aina sammui. Syynä oli kaasuttimen kansi jonka ruuvit oli löysällä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Alipaineventtiilin kunto kannattaa tarkistaa. Oma ysiysini tahtoi myös sammahdella valoihin. Alipaineventtiili oli heittänyt hanskat tiskiin. Uusi tilalle ja eikun menox!
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Vastaa Viestiin