Tarvitaan neuvoja saab 900i polvisuojan irroittamiseen
Tarvitaan neuvoja saab 900i polvisuojan irroittamiseen
Hei,
mitenkä tuosta saabista (900i vm. 1990) irtoaa tuo polvisuoja kun pitäs vesihanat irrottaa? Kuulemma on isompi homma, moottoritilan puolella ois ruuvit vaa eipä nuita nävy.
mitenkä tuosta saabista (900i vm. 1990) irtoaa tuo polvisuoja kun pitäs vesihanat irrottaa? Kuulemma on isompi homma, moottoritilan puolella ois ruuvit vaa eipä nuita nävy.
Re: Tarvitaan neuvoja saab 900i polvisuojan irroittamiseen
Tuulilasin alanurkan paikkeilta kun katselet niin pitäisi löytyä.
Eipä tuo nyt iso homma. Keskikonsoli puretaan pois tieltä ja tuhkakupin takaa yks iso mutteri irti ja sitten nuo pari konehuoneen puolelta. Sitten varovasti kitkutellaan polvisuoja irti.
Noin se menee näin äkkiseltään ulkomuistista.
Eipä tuo nyt iso homma. Keskikonsoli puretaan pois tieltä ja tuhkakupin takaa yks iso mutteri irti ja sitten nuo pari konehuoneen puolelta. Sitten varovasti kitkutellaan polvisuoja irti.
Noin se menee näin äkkiseltään ulkomuistista.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Tarvitaan neuvoja saab 900i polvisuojan irroittamiseen
Konehuoneen puolella olevissa ruuveissa voi olla sellaista sinitarramaista tahna/bitumia päällä jotka hankaloittaa ruuvinkantojen löytymistä. Sijaitsevat about tuulilasin kehyksien "putkien" alapuolella, siellä nurkissa missä on konepellin takareunan haat.
Ei oo iso homma, tai riippuu millä asenteella on liikenteessä. Alle 10min kun tekee eikä selittele
Ei oo iso homma, tai riippuu millä asenteella on liikenteessä. Alle 10min kun tekee eikä selittele
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7550
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Tarvitaan neuvoja saab 900i polvisuojan irroittamiseen
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?p=783653moottoritilan puolella ois ruuvit vaa eipä nuita nävy.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Tarvitaan neuvoja saab 900i polvisuojan irroittamiseen
Kiitos paljon, noilla ohjeilla jo löytyi ruuvit ja sain polvisuojan irroitettua, mutta vielä pitää kysyä teiltä viisaimmilta että osaako kukaan neuvoa kuinka sais vesihanat irroitettua / missä ne sijaitsee?
Re: Tarvitaan neuvoja saab 900i polvisuojan irroittamiseen
Lämppärin hana on se, mihin rintapeltiin tulevat letkut kiinnittyvät moottoritilan puolella, ja se, joka on kaasupolkimen varren yläpään vieressä ruuvattuna lämppärin kennoon.
Joku on kehuskellut että hanan saa hyvin vaihdettua kennoa irrottamatta. Kennon laipan ja hanan välissä olevat O-renkaat voi olla hankalat saada asettumaan kohdalleen vaikka liimaisi renkaat vaseliinia ja kenno olisi irtonaisena pöydällä, saati sitten yrittäessä asentaa jalkatilassa vähän erikoisemmassa työasennossa.
Joku on kehuskellut että hanan saa hyvin vaihdettua kennoa irrottamatta. Kennon laipan ja hanan välissä olevat O-renkaat voi olla hankalat saada asettumaan kohdalleen vaikka liimaisi renkaat vaseliinia ja kenno olisi irtonaisena pöydällä, saati sitten yrittäessä asentaa jalkatilassa vähän erikoisemmassa työasennossa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Tarvitaan neuvoja saab 900i polvisuojan irroittamiseen
Kiitos paljon ohjeista, sain vesihanan irti.
Re: Tarvitaan neuvoja saab 900i polvisuojan irroittamiseen
Mikähän mahtaisi pidellä vielä tuota polvisuojaa paikoillaan, kun ei tule mitenkään irti? Tuntuu, että olisi jostain keskeltä kojelautaa todella kovasti kiinni. Päätyjen 10mm pultit on irti ja tuhkiksen alta myös ruuvit ja pultti.
Pitäisi saada hana vaihdettua, mutta en pääse mitenkään käsiksi siihen. Yritin yläkauttakin tehdä pelkän hanan vaihdon, mutta mittariston liittimet on niin tiukasti kiinni, että en halua niitä kovempaa rempoa, etten riko mittariostoa. Vielä olisi tietysti mahdollista irrottaa kojelaudan päällinen...
Pitäisi saada hana vaihdettua, mutta en pääse mitenkään käsiksi siihen. Yritin yläkauttakin tehdä pelkän hanan vaihdon, mutta mittariston liittimet on niin tiukasti kiinni, että en halua niitä kovempaa rempoa, etten riko mittariostoa. Vielä olisi tietysti mahdollista irrottaa kojelaudan päällinen...
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Tarvitaan neuvoja saab 900i polvisuojan irroittamiseen
Huh, tulihan se irti. Luulin, että polvisuojan keskellä on joku vahva teippi tms. mutta se olikin tuhkiksen takana oleva jatkomutteri, mikä piti suojan niin tiukasti paikoillaan. Enpä olis uskonut, että se voi pitää polvisuojan niin tiukasti kiinni! Kai se sitten jotenkin kiilaa sitä sellaiseen asentoon, että ilman jatkomuterin irroittamista suoja ei pääse tulemaa alas oikeassa asennossa.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Tarvitaan neuvoja saab 900i polvisuojan irroittamiseen
Mulla on ainakin ollu keskellä ihan pultti. Se suojahan menee lisäksi reunoista semmoisten peltikynsien taakse, eli vain suoraa alas vetämällä lähtee liikkeelle
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Tarvitaan neuvoja saab 900i polvisuojan irroittamiseen
Mulla oli tuhkiksen yläosassa pultti, mutta pultti meni tuohon jatkomutteriin (vai oliko tuo nyt jatkopultti...). Ja tuo jatkopultti kun oli sen verran järeä, niin polvisuoja ei päässyt tulemaan yhtään alas, ennen kuin tuon jatkopätkän oli irroittanut. Polvisuoja oli niin tiukasti paikoillaan, että olin varma, että se on vedetty jollain vahvalla teipillä kojeluadan rakenteisiin kiinni.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Tarvitaan neuvoja saab 900i polvisuojan irroittamiseen
sarka kirjoitti:Mulla on ainakin ollu keskellä ihan pultti. Se suojahan menee lisäksi reunoista semmoisten peltikynsien taakse, eli vain suoraa alas vetämällä lähtee liikkeelle
Takaisinlaitossa pitää tosiaan myös huomioida nuo peltikynnet. Eli polvisuojaa tulee työntää sen oikeassa asennossa kohti moottoria, mutta n. 10 cm alempana varsinaista paikkaa. Sitten suoraan ylöspäin kohdalleen. Näin saa peltikynnet asettumaan polvisuojan kolohin.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Tarvitaan neuvoja saab 900i polvisuojan irroittamiseen
Kojelaudan kasaaminen oli yllättävän simppeli homma. Vaihdoin samalla melkein kaikki hehkulamputkin, kun olivat pimeänä. Uusi lämppärin hana oli pro partsin. Itselläni on todella huonoja kokemuksia pps:n varaosista. Eipä ole hanassakaan läheskään yhtä laadykas tuntu, kuin alkuperäisessä. Saa nähdä, koska lorauttaa vedet jalkatilaan Hiljeni muuten ohjaamo huomattavasti, kun kojelauta on taas tiukasti paikoillaan. Oli nimittäin melkein kaikki ruuvit löystyneet tässä vajaan 300tkm:n aikana.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71