Kannentiivisteeseen liimaa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
jvanhanen
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Syys 02, 2012 20:05

Kannentiivisteeseen liimaa

Viesti Kirjoittaja jvanhanen »

Terve,

Oletteko käyttäneet mitään kannentiivisteliimaa 99:ssä? VHT Copper gasket cement on kuulemma jossain ralliautoissa paljon käytetty. Korjausopas kyllä kieltää liimojen käyttämisen mutta olisivatko liimat kehittyneet oppaan painamisen jälkeen? Kannentiivisteeni on vaihdettu korjaamolla jo kaksi kertaa ja kolmas vaihto olisi nyt uhkaavasti edessä - nyt ajattelin tehdä itse. Mutta ettei nyt ihan äkkiä tarvitsis taas tehdä.

Terveisin,
Jarmo
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Kannentiivisteeseen liimaa

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Jos tiivistepinnat kunnossa niin mitään liimaa ei kannata laittaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Re: Kannentiivisteeseen liimaa

Viesti Kirjoittaja junnu »

tutulla 1.5 nissan ei kestänyt ahtoja kuin 1.4 ja
kupari liiman kanssa 2.4 ahdoilla kiihyttelee.en ny tarkkaa nimeä spray liimalle muista.kuulemma isommissa v8 bi turboissa ehdoton..
puh.050-3748237
#3078
jvanhanen
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Syys 02, 2012 20:05

Liimatun irroitus

Viesti Kirjoittaja jvanhanen »

Terve,

Tuli mieleen, että jos päätyy käyttämään liimaa kannentiivisteessä, niin mitenkähän mahdollinen irroitus joskus myöhemmin sitten onnistuu? Kuinkahan kovasti liimattu kansi jämähtää paikalleen?

Terveisin,
Jarmo
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Kannentiivisteeseen liimaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Kaverin Riesan kannessa taitaa olla jotain tommosta: http://www.tarvikkeet.fi/tuote/4143/moo ... vistespray

Siinä tais olla joku erikoisempi monikerrostiiviste minkä ohjeessa käskytettiin käyttämään liimaa kaverina.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
[Jyri]
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 12:14
Paikkakunta: Toholampi

Re: Kannentiivisteeseen liimaa

Viesti Kirjoittaja [Jyri] »

Onko h koneeseen saatavilla kuparitiivistettä? :) Pitäis saada sellainen
og93 aero KA, og900 t8 PR, 99 b204 PR
#4400
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1742
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Kannentiivisteeseen liimaa

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Minä olen vuosia jo Hayabusan koneen niputtanu aina VHT Copper Gasketin kera. Eli uuden monikerrospeltitiivisteen molemmin puolin ohut kerros ja nippuun. Tuo meidän TFM ennätyspyörä (397km/h mailille vapari+NOS yhdistelmällä) samoilla eväillä nipussa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Kannentiivisteeseen liimaa

Viesti Kirjoittaja f-19 »

jvanhanen kirjoitti:Terve,

Oletteko käyttäneet mitään kannentiivisteliimaa 99:ssä? VHT Copper gasket cement on kuulemma jossain ralliautoissa paljon käytetty. Korjausopas kyllä kieltää liimojen käyttämisen mutta olisivatko liimat kehittyneet oppaan painamisen jälkeen? Kannentiivisteeni on vaihdettu korjaamolla jo kaksi kertaa ja kolmas vaihto olisi nyt uhkaavasti edessä - nyt ajattelin tehdä itse. Mutta ettei nyt ihan äkkiä tarvitsis taas tehdä.

Terveisin,
Jarmo
Nyt on kyllä jossain muualla vikaa jos on jo kolmas tiiviste mennyt lyhyen (?) ajan sisällä?

Onko varma ettei kansi ole halki? Tiiviste asennettu oikein, tasopinnat ehjät? Onko kansi plaanattu ennen ekaa pahvin vaihtoa, voiko olla kiero?

Mutta ei tätä ongelmaa kyllä kannentiivistettä liimaamalla ratkota, vai onko jotain tietoja tapauksesta vielä kertomatta?
jvanhanen
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Syys 02, 2012 20:05

Re: Kannentiivisteeseen liimaa

Viesti Kirjoittaja jvanhanen »

Täytyy varmaan avata kansi ja katsoa, millaisia ne pinnatkin ovat. Ensimmäisessä vaihdossa kansi kyllä koneistettiin. Onko se kannen kiristäminen tarkempi homma kuin yleensä? Korjaamolla silloin tietokoneelta näkyi aika monta vaihetta kiristämisessä. Korjausoppaassa oli ohje: ensin 60kg, sitten 80kg, sitten 90 astetta, kone kuumaksi ja uudelleen 80kg, 90 astetta.

Minulle esitettiin, että epätasainen käynti kylmänä voisi johtua venttiilinohjureistakin. Olisiko mahdollista? Yksi tulppa on kierteiltään aina kyllä öljyinen. Olisiko se ohjurien vaihtaminen vaikea homma?

Terveisin,
Jarmo
Vastaa Viestiin