JP_Vette kirjoitti:Niin mitä eroa fiilispuolella on ng900 ja og9-3 välillä? Puskurit erinäköiset (ei ne kaikki kolkit ole aeron jenkkakahvoilla tehtaalta lähtiessä), kojelauta harmaa vs musta, kytkin ehkä kruisailussa joo, mutta moni niistäkin jo upgradetettu. Niin ja se tärkein eli rekisterikilpi 30cm eri kohdassa...
Itseasiassa isoreikäistä maskia lukuunottamatta perusmallin ng900 on melkeinpä vastaavaa og9-3:sta nätimpi omasta mielestäni, ja nimenomaan takapää varsinkin avossa on siistimmän näköinen.
Omalla kohdalla NG900:n ongelmat ovat siinä että se näyttää sisältä (varsinkin ensimmäisissä vuosimalleissa) luvattoman halvalta lähtien penkkien muotoilusta päättyen materiaaleihin, ja koko auto on kuin OG9-3:n kokeiluversio eli OG9-3 on se auto mikä NG900:n piti olla. Tällä viittaan kaikkiin NG:n tyyppivikoihin ja niihin tuhanteen parannukseen joita Saab mainosti 9-3:een siirryttäessä huolimatta kaikista niistä joita tehtiin jo NG900:n malli-iän aikana. Näin ollen kun NG900 ja OG9-3 ovat samaa jatkumoa ja niiden välinen hintaero ei nykyään varsinkaan ulkomailla ole kovin päätähuimaava, en näe järkeä ostaa puolivalmista versiota
Og900 kasitappisella koneella voisi olla ihan jees, koska sen äänet nyt vain ovat jotenkin nostalgiset. Tosin saako niitä edes kasitappisina?
Voin olla väärässä mutta väittäisin että og-cabbea sai vain 2.0 16v -turbokoneella ja 2.1 16v -vaparina...