T16 venttiilit

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 956
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

T16 venttiilit

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Viikon päästä aloittelen kansiremonttia saabbiini. :) Yläpään tiivistesarja ja kansipultit ovat jo tilauksessa. Tiivisteiden vaihdon yhteydessä teen kannen koeponnistuksen ja suoraksi höyläyksen. Ajattelin myös hioa venttiileitä, sillä ovathan ne jo yli 300tkm kaasuja nähneet. Onko niissä kuitenkaan esim. stelliittipinnoitetta? Hienolla venttiilinhiontatahnalla ne ilmeisesti kuitenkin kärsii hioa, mutta entäs karhea tahna tai koneellinen hionta?
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2044
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: T16 venttiilit

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

hienolla venttiilien hionta tahnalla kun läppäät kevyesti, niin menee taas sen 300tkm.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: T16 venttiilit

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Turbomallien venttiileissä on ollut stelliittipinnoitteita, korjaamokäsikirjat juoruavat että kevyt hionta on OK mutta ei missään nimessä työstö.
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 956
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: T16 venttiilit

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Selvä homma. Eipä niissä kuitenkaan mitään pahoja vuotoja ole, kun kerran hyvin pelaavat nytkin.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Vastaa Viestiin