Moi,
Mistäköhän johtuu, kun pakkasella käynnistää niin muutaman minuutin palaa sekä käsijarrun että jarrunesteen varoitusvalo. Nestettä kyllä on. Lämpimällä kelillä eli +5 ylöspäin ei mitään ongelmaa. Ilmeisesti on joku kosketus ym häiriö. Niin ja käsijarru ei ole päällä...
9-5 Nordic
Jarrunesteen varoitusvalo
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Nestesäiliön korkissa on se koho joka valon sytyttää. Mikään muu ei sitä valoa sytytä. Vai olikos sulla ABS:t?
Veikataan että säiliöön/jarrunesteeseen on tiivistynyt kosteutta ja koho voisi näinollen jumittua??
Tai sitten ihan siinä 2-napaisessa liittimessä on kosketushäiriö.
Itse vaihdoin viikonloppuna jarrunesteet, ihan suositeltava toimenpide näin talven alla..
Veikataan että säiliöön/jarrunesteeseen on tiivistynyt kosteutta ja koho voisi näinollen jumittua??
Tai sitten ihan siinä 2-napaisessa liittimessä on kosketushäiriö.
Itse vaihdoin viikonloppuna jarrunesteet, ihan suositeltava toimenpide näin talven alla..
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Voi myös olla, että mittaristossa oleva diodi on rikkoutunut ja jännite pääsee varoitusvalolle "takakautta".
Varoitusvalopiirin kontaktit voi testata summittaisesti näin:
-virtalukko ajoasentoon
-paina jarrunestesäiliön päällä olevaa nuppia ja valon pitäisi palaa (piiri sulkeutuu).
Varoitusvalopiirin kontaktit voi testata summittaisesti näin:
-virtalukko ajoasentoon
-paina jarrunestesäiliön päällä olevaa nuppia ja valon pitäisi palaa (piiri sulkeutuu).
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.