En nyt tiedä miksikä sitä kutsutaan, mutta tuo tuuletin tuolla moottorin etuosassa jäähdytysjärjestelmän tienoilla, niin se pyörii lakkaamatta. Ja siitähän seuraa, että akku tyhjenee. Jäähdytysnesteet olivat alle minimin, mutta nyt lisättyäni sitä pitäisi olla vähintään minimi määrä (pitäisi tasasella maalla vielä tarkistaa).
Mikä neuvoksi? Tilapäisesti olen ratkaissut ongelman irrottamalla kaapelin akusta.
Saab 90 vuosimallia '84
Jäähdytysjärjestelmän(?) tuuletin imee akun
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Jäähdytysjärjestelmän(?) tuuletin imee akun
jäähdyttäjän vasemmassa ylä nurkassa on puhalitimen termostaatti kytki, joka on hajonnut. uusi ei paljoa maksa.
tilapäis korjaukseksi voit ottaa johdon irti siitä termostaatista. kannattaa seurata lämpöjä ettei pääse liika korkeaksi.
tilapäis korjaukseksi voit ottaa johdon irti siitä termostaatista. kannattaa seurata lämpöjä ettei pääse liika korkeaksi.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Jäähdytysjärjestelmän(?) tuuletin imee akun
Tässä ei nyt käsillä ole ko mallin sähkökaaviota mutta ...
Joissain Saabeissa puhallinmoottori on releen perässä.
Vikavaihtoehtoja:
a) Releen ohjauspiiri pielessä
- Termostaatti rikki
- Kyseinen kaapeli rikki (esim. oikosulussa jos virtapiiri kiertää termarin kautta)
b) Rele jumissa (esim. kärjet hitsautuneet kiinni)
Yleismittari käteen ja mittausta ...
Joissain Saabeissa puhallinmoottori on releen perässä.
Vikavaihtoehtoja:
a) Releen ohjauspiiri pielessä
- Termostaatti rikki
- Kyseinen kaapeli rikki (esim. oikosulussa jos virtapiiri kiertää termarin kautta)
b) Rele jumissa (esim. kärjet hitsautuneet kiinni)
Yleismittari käteen ja mittausta ...