Mitä eroja 900i 1990-93

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Saabmasa
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 14:32

Mitä eroja 900i 1990-93

Viesti Kirjoittaja Saabmasa »

Mitä mahtaa olla eroa 2,0 ja 2,1 900i autojen välillä? Onko se vain sylinterinkansi,
0,1 desiä, kuten korjauskirja kirjoittaa. Siis ruisku, sytytys, ja kaikki muu samoja.
Omani on 2,1 -92, ruisku vissiin CU14.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Valmet_Automotive sivulta ei löytynyt tarkkoja valmis-
tusmääriä, vain kokonaismäärä: OG900 239t kpl.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Mitä eroja 900i 1990-93

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

2,1 koneella olevissa on ruiskuna lh 2.4 tai 2.4.2.

2,0 ja 2.1 koneilla on ainakin erona katalysaattori, imusarja, kansi, sylinterin poraus, ruisku, kaasuläppäkotelo ja ilmansuodatin muitakin eroja voi olla mutta tuossa suurimmat.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Saabmasa
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 14:32

Re: Mitä eroja 900i 1990-93

Viesti Kirjoittaja Saabmasa »

Onpa näköjään eroja 2,0 ja 2,1 välillä, 900i 16v. Kyselin siksi, että jos-kun pelastan
Satkun lisää, niin on hyvä olla molemmat samanlaisia, mm. ilmamassamittari...!
Missä malleissa on ilmamäärämittari, ja ilmamassamittari...?
- Ilmamäärämittari on kait vanhemmissa, lautanen leijuu ilman mukaan.
- ilmamassamittari kait uudemmissa, vastuslanka tuntee ilman määrän.
Korjatkaa nyt heti näitä sä.miehen luuloja.!
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Mitä eroja 900i 1990-93

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

ihan oikein päätelty.

ilmamäärämittari on 8-vettiilisissä ruisku ja turbo malleissa joissa mekaaninen k-jetronic ruisku.

16-ventiilisissä moottoreissa taas lh-jetronic tai lucas ruiskut joissa ilmamassamittarit.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä eroja 900i 1990-93

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

-90 on CU14 ja CU14.1 ja vihdreät suuttimet, -91 kokemukseni mukaan CU14.1 oransseilla suuttimilla.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Mitä eroja 900i 1990-93

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Eikö -90 ole aina CU14?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Mitä eroja 900i 1990-93

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

matalapaineturbot on tuolla lucas ruiskulla, mutta vaparit aina lh-jetronicilla.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä eroja 900i 1990-93

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Frostwind kirjoitti:Eikö -90 ole aina CU14?
niin siis juu, puhuin ässistä, ja eivät ole aina 14, ainakin minulla ollut vähintään yksi 14.1 vihreillä suuttimilla, johon siis väärän lastunkin tilasin kun luulin sen suuttimista ja vuosimallista erottavan... oransseilla suuttimilla on aina 14.1 alunperin.

en ny muista kuinka moni bittisiä nuo olivat mutta kumminkin kaikissa oli niitä erimäärä.. tyyliin 64, 128 ja 256.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin