900 ja k-jet kuva
900 ja k-jet kuva
Olisiko kellään helposti saatavilla hajoitus-, läpileikkaus- tai muuta purkukuvaa k-jetin pumpusta?
Eipä lähde pitkän seisonnan jälkeen auto käymään ja kun tuntuu siltä, että se k-jetin pumpun "kannen" tiiviste on tullut vähän noin niinkuin turvonnut pois paikaltaan. Voisi koettaa kuvasta arvioida olisiko vika siinä tai jossain muussa bensasyötössä.
Koetin hakua sanalla k-jet, eikä tullut yhtään linkkiä ????
Eipä lähde pitkän seisonnan jälkeen auto käymään ja kun tuntuu siltä, että se k-jetin pumpun "kannen" tiiviste on tullut vähän noin niinkuin turvonnut pois paikaltaan. Voisi koettaa kuvasta arvioida olisiko vika siinä tai jossain muussa bensasyötössä.
Koetin hakua sanalla k-jet, eikä tullut yhtään linkkiä ????
Re: 900 ja k-jet kuva
Pumppu on bensatankissa, kumikauluksella ja klemmarilla kiinnitetty. Pumppu itsessään ei ole avattavaksi tarkoitettu. Mitä pumppua mahdat tarkoittaa?
Re: 900 ja k-jet kuva
Tarkoitan sitä "pumppua" josta lähtee putket suuttimille. Siinä näyttäisi olevan sellainen yläosa ja alaosa joiden välistä pilkistää tiiviste. Mielestäni se ei ole ollut aikaisemmin näkyvillä.
Re: 900 ja k-jet kuva
Määräjakaja.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 900 ja k-jet kuva
se "pumppu" on ilmamäärämittari ja sen osa josta suutin putket lähtee on määräjakaja.
vuotaako se määräjakaja polttoainetta siitä kohdasta missä epäilet tiivisteen olevan viallinen?
vuotaako se määräjakaja polttoainetta siitä kohdasta missä epäilet tiivisteen olevan viallinen?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 900 ja k-jet kuva
Ei vuoda. Kuvittelin että voisi imeä ilmaa !
Bensaa puuttuu kun ryypyttämällä kannusta suoraan imusarjaan käy juuri sen hetken eikä yhtään pitempään.
Bensaa puuttuu kun ryypyttämällä kannusta suoraan imusarjaan käy juuri sen hetken eikä yhtään pitempään.
Re: 900 ja k-jet kuva
Onko ne imusarjaan tulevat letkut muutoin kiinni ja ehjiä? Ja öljykorkki kiinni yms.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 66
- Liittynyt: La Marras 08, 2008 17:35
- Paikkakunta: Kokkola
Re: 900 ja k-jet kuva
Täältä löytyy 900_2-3 Fuel system, fuel injection (M1981-M1987-).pdf ja muutakin hyödyllistä:Jo-Jo kirjoitti:Olisiko kellään helposti saatavilla hajoitus-, läpileikkaus- tai muuta purkukuvaa k-jetin pumpusta?
Koetin hakua sanalla k-jet, eikä tullut yhtään linkkiä ????
http://saab.znet.lv/SAAB 900 Service Manual
Ja tästä Boschin kattava opus aiheesta:
http://www.dmcnews.com/Techsection/Bosc ... ch-12d.pdf
#3942
"Syöksykierteenestojärjestelmä pois toiminnasta. Ota yhteyttä huoltamoon."
"Syöksykierteenestojärjestelmä pois toiminnasta. Ota yhteyttä huoltamoon."
Re: 900 ja k-jet kuva
Onko bensaa tankissa? Onpahan niinkin käynyt, että pidemmän seisonnan aikana tankista on haihtunut bensat niin vähiin, ettei enää käynnisty. Suriseeko bensapumppu, kun startaat?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 900 ja k-jet kuva
Onko bensaa tankissa? Onpahan niinkin käynyt, että pidemmän seisonnan aikana tankista on haihtunut bensat niin vähiin, ettei enää käynnisty. Suriseeko bensapumppu, kun startaat?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 900 ja k-jet kuva
Eipäs ole tullut edes mieleen tuo polttoaineen haihtuminen !
Varoitusvalo ei kylläkään syttynyt ilmoittamaan moisesta puutteesta. Saattaa olla sekin sitten epäkunnossa. Pitänee ottaa runsaasti bensaa mukaan, kun seuraavan kerran menen säilössä olevaa autoa koekäynnistämään.
Siitä polttoaineen puutteesta saattaa myös olla se seuraus ettei siitä tiivistepaosta vuotanut mitään kuten Antti kyseli.
Kiitos tähän mennessä. Tutkitaan lisää ja kysellään taas sitten lisää.
Varoitusvalo ei kylläkään syttynyt ilmoittamaan moisesta puutteesta. Saattaa olla sekin sitten epäkunnossa. Pitänee ottaa runsaasti bensaa mukaan, kun seuraavan kerran menen säilössä olevaa autoa koekäynnistämään.
Siitä polttoaineen puutteesta saattaa myös olla se seuraus ettei siitä tiivistepaosta vuotanut mitään kuten Antti kyseli.
Kiitos tähän mennessä. Tutkitaan lisää ja kysellään taas sitten lisää.
Re: 900 ja k-jet kuva
omassani hapettui suuttimet seisonnan takia ei edes lupaillut käyntiin,suuttimien vaihdon jälkeen lähti niinkun eilen olis ajettu
9-3TTID,900c 5d,9-5 2.3T
Re: 900 ja k-jet kuva
Pitkään seissyttä K-jettiä voi herätellä myös seuraavasti, mikäli bensapumppu toimii ja tankissa on bensaa.
Ensin suuttimet irti imusarjasta ja jokaisen alle pieni kippo. Hyppylangalla pumppu surisemaan niin että systeemiin nousee paine. Sen jälkeen iso kumikulma irti määräjakajan päältä ja pihdeillä tms. nostetaan sitä mittauslevyä kanavassa, kunnes suuttimet suihkuttaa pensaa. Liikuttelemalla levyä ylös ja alas pitäisi ruiskutusmäärän muuttua.
Mikäli bensaa ei ala tulla on suuttimet joko tukossa taikka ohjauspaineventtiili päästää täyden ohjauspaineen säätöluistin päälle.
Ensin suuttimet irti imusarjasta ja jokaisen alle pieni kippo. Hyppylangalla pumppu surisemaan niin että systeemiin nousee paine. Sen jälkeen iso kumikulma irti määräjakajan päältä ja pihdeillä tms. nostetaan sitä mittauslevyä kanavassa, kunnes suuttimet suihkuttaa pensaa. Liikuttelemalla levyä ylös ja alas pitäisi ruiskutusmäärän muuttua.
Mikäli bensaa ei ala tulla on suuttimet joko tukossa taikka ohjauspaineventtiili päästää täyden ohjauspaineen säätöluistin päälle.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: 900 ja k-jet kuva
Mulla oli omassa k-jetissä se määränjakajan luisti juuttunut kiinni. Tosin niin, että oli täysi syöttö päällä kokoajan. Hankala saada liikkumaan, omassa sain karan irti dieselsuuttimen testauspenkissä n. 120 barin paineella. Kara oli pöytää vasten, siltikin pelotti mitä käy kun irtoaa...
Sitä määränjakajaa ei sitten kannata avata, tiiviiksi saaminen kotikonstein hyvin epätodennäköistä.
Sitä määränjakajaa ei sitten kannata avata, tiiviiksi saaminen kotikonstein hyvin epätodennäköistä.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Ruisku"
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 15:28
- Paikkakunta: Kempele
Re: 900 ja k-jet kuva
Lainataas tätä topicia, kun on tapeltu nyt hyvä tovi käyntivikaisen k-jettiläisen kanssa.
Mistähän tuo määränsäädin mahtoi ottaa nokkiinsa, kun auto käväisi ohivuotomittauksessa ja sen jälkeen on ollut bensansyöttö koko ajan päällä esim. pumppua hyppylangalla pyörittäessä?
Vai kohdistuisiko vika ennemmin tuohon ilmamäärämittariin, kun sitä lautasta nostaessa ei tunnu enää minkäänlaista vastusta eikä sen asento vaikuta siihen bensasuihkun määrään..?
Mistähän tuo määränsäädin mahtoi ottaa nokkiinsa, kun auto käväisi ohivuotomittauksessa ja sen jälkeen on ollut bensansyöttö koko ajan päällä esim. pumppua hyppylangalla pyörittäessä?
Vai kohdistuisiko vika ennemmin tuohon ilmamäärämittariin, kun sitä lautasta nostaessa ei tunnu enää minkäänlaista vastusta eikä sen asento vaikuta siihen bensasuihkun määrään..?
PR 900 LUX T16 5D '84
KA 9-5 2.3t Vector Wagon Biopower stage 1 '04
PR 9000 '85
KA 9-5 2.3t Vector Wagon Biopower stage 1 '04
PR 9000 '85