900S Lucaksesta->Trionic

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
opeura
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 16:33
Paikkakunta: Laukaa

Re: 900S Lucaksesta->Trionic

Viesti Kirjoittaja opeura »

Oli alunperin i16 EZK sytkällä ja LH:lla, siksi T5.2. Kävi triggaus suoraan EZK:n hall anturilla ja DI:n shutterilla. Puristukset vähän korkeet turbokäyttöön (10,5), mutta trionic pitää naksuista hyvin huolta. Jarruteltiin n. 290 hp ja vielä on kone nipussa. Vaihdelaatikko ja kytkin vähän kovilla. Otin mittaristolta vakkarille menevän nopeussignaalin.
#3137
900 i16 3D M89, Trionic 5.5 E85
9-3 Viggen 3D MCY MY00
9-5 Aero STW MY03
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: 900S Lucaksesta->Trionic

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Nuo puristuksethan olisivat oivalliset etanolikäyttössä.

Sama vakkarille menevä piuha haarautuu jossakin kohtaa eculle. Kytkentäkaaviosta ei selvinnyt missä kohdassa. (Sininen 0,5mm^2 piuha anturin pinniltä nro.2, haarautuu jossain kohdassa ja väri vaihtuu vihreäksi mikä menee eculle.)
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900S Lucaksesta->Trionic

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

No sitten se varmaan löytyy omastakin se signaali , kun on 91 mallinen.
Tuo jo paljon helpottaa, kun tietää mistä mitäkin etsiä .
Pitää perehtyä noihin linkkeihin itselläkin . Tänne saa laittaa topiciin tietoa , mitä asiaan on jotta kyseiset konversiot onnistuu.

Tuohan on sitten onnistunut hyvin opeura , kun i16 kone jossa ei alkujaan ole puolia tehosta. Kun puristukset on melko korkeat , lienee vetoja riittävästi pienilläkin kierroksilla :).
Eli noissa eikö EZK:ssa hall ole jakajassa?
Oletko jo tehnyt jalkaa tuolle triggerin anturille uuteen kokoonpanoon?

Frostwind , saattaa hyvin olla jossain johtonipun uumenissa se liitos. Jo noita sisävalon ongelmia etsiessä semmoisi liitoksia löytyi kun purki suojateippejä ja päällysteitä. Semmoisia puristettuja liitoksia joissa oli muovi päällä.
900S(T5.5) M1991(KR)
opeura
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 16:33
Paikkakunta: Laukaa

Re: 900S Lucaksesta->Trionic

Viesti Kirjoittaja opeura »

EZK:n hall on hihnapyörän takana jakopäässä. Ei oo vielä jalkaa, pitäs alkaa huomenna väkästellä.
#3137
900 i16 3D M89, Trionic 5.5 E85
9-3 Viggen 3D MCY MY00
9-5 Aero STW MY03
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900S Lucaksesta->Trionic

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

opeura kirjoitti:EZK:n hall on hihnapyörän takana jakopäässä. Ei oo vielä jalkaa, pitäs alkaa huomenna väkästellä.
Millaisesta tavarasta aiot tehdä ?
900S(T5.5) M1991(KR)
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900S Lucaksesta->Trionic

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

opeura kirjoitti:EZK:n hall on hihnapyörän takana jakopäässä. Ei oo vielä jalkaa, pitäs alkaa huomenna väkästellä.
Millasesta tavarasta teit jalan?
Vai oletko ehtinyt vielä tekemään?
900S(T5.5) M1991(KR)
opeura
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 16:33
Paikkakunta: Laukaa

Re: 900S Lucaksesta->Trionic

Viesti Kirjoittaja opeura »

Alumiini kävi mielessä, tai sitten musta rauta. Täytyy kokeilla, en saanu vielä aikaseksi.
#3137
900 i16 3D M89, Trionic 5.5 E85
9-3 Viggen 3D MCY MY00
9-5 Aero STW MY03
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 900S Lucaksesta->Trionic

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Rosteri lattaraudasta meinasin itse tehdä, eipähän tuohon tarvitse kuin anturille porata 18mm reikä ja 6mm kierre pultille, jolla anturi lukitaan.
Jalanhan voi vissiin laittaa saman jonkin jakopään kopan pulti alle?

Muutenhan sitä voi väännellä vaikka millaisen kiekuran, kunhan on sen verran tukeva, että anturin ja triggeripyörän välys pysyisi siinä toleranssisaan.
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: 900S Lucaksesta->Trionic

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

Vähä aihetta sivuten , mitä T7 trionic vaatii minimissään toimiakseen , antureita , avaimensirua ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 900S Lucaksesta->Trionic

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Kyllähän autossa, jossa kyseinen järjestelmä on niin luulisi kaikki tarpeellinen löytyä.
Eipähän siellä mitään ns turhia osia taida olla, T7 erot ovat ilmamassamittari, T5 on Map anturilla.. T7 on vähän niin ja näin noita ilmamassa mittareita menee rikki, kun taas mappi on lähes ikuinen ja halpa osa T5 on myös yksinkertaisempi säätää
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900S Lucaksesta->Trionic

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Onkos Opeura saanut Trionicin henkiin?
900S(T5.5) M1991(KR)
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: 900S Lucaksesta->Trionic

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Tää T5 muutos on alkanut kiinnostaa mua jonki verran.
Mitäs kaikkea tohon muutokseen käytännössä tarvitaan?

Olettaen että tonnari o osien luovuttaja.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Avatar
Aquamarine99
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Ma Heinä 31, 2017 22:20
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: 900S Lucaksesta->Trionic

Viesti Kirjoittaja Aquamarine99 »

Sama täällä. Onkohan kenelläkään selkeää listaa kaikista tarvittavista osista?
Avatar
rossnach
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Su Touko 21, 2017 13:25
Paikkakunta: Tampere

Re: 900S Lucaksesta->Trionic

Viesti Kirjoittaja rossnach »

Aquamarine99 kirjoitti:
Ti Tammi 08, 2019 09:35
Sama täällä. Onkohan kenelläkään selkeää listaa kaikista tarvittavista osista?
Nopealla googlauksella löyty c900 trionic easy way. Tuolla on ainakin osatarpeet
-Og 900 -90 3d m104 projekti
-Og 900 -93 3d 16v holset hx35
-Og 900 -86 2d turbo
Vastaa Viestiin