900S Lucaksesta->Trionic
Re: 900S Lucaksesta->Trionic
Oli alunperin i16 EZK sytkällä ja LH:lla, siksi T5.2. Kävi triggaus suoraan EZK:n hall anturilla ja DI:n shutterilla. Puristukset vähän korkeet turbokäyttöön (10,5), mutta trionic pitää naksuista hyvin huolta. Jarruteltiin n. 290 hp ja vielä on kone nipussa. Vaihdelaatikko ja kytkin vähän kovilla. Otin mittaristolta vakkarille menevän nopeussignaalin.
#3137
900 i16 3D M89, Trionic 5.5 E85
9-3 Viggen 3D MCY MY00
9-5 Aero STW MY03
900 i16 3D M89, Trionic 5.5 E85
9-3 Viggen 3D MCY MY00
9-5 Aero STW MY03
Re: 900S Lucaksesta->Trionic
Nuo puristuksethan olisivat oivalliset etanolikäyttössä.
Sama vakkarille menevä piuha haarautuu jossakin kohtaa eculle. Kytkentäkaaviosta ei selvinnyt missä kohdassa. (Sininen 0,5mm^2 piuha anturin pinniltä nro.2, haarautuu jossain kohdassa ja väri vaihtuu vihreäksi mikä menee eculle.)
Sama vakkarille menevä piuha haarautuu jossakin kohtaa eculle. Kytkentäkaaviosta ei selvinnyt missä kohdassa. (Sininen 0,5mm^2 piuha anturin pinniltä nro.2, haarautuu jossain kohdassa ja väri vaihtuu vihreäksi mikä menee eculle.)
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 900S Lucaksesta->Trionic
No sitten se varmaan löytyy omastakin se signaali , kun on 91 mallinen.
Tuo jo paljon helpottaa, kun tietää mistä mitäkin etsiä .
Pitää perehtyä noihin linkkeihin itselläkin . Tänne saa laittaa topiciin tietoa , mitä asiaan on jotta kyseiset konversiot onnistuu.
Tuohan on sitten onnistunut hyvin opeura , kun i16 kone jossa ei alkujaan ole puolia tehosta. Kun puristukset on melko korkeat , lienee vetoja riittävästi pienilläkin kierroksilla .
Eli noissa eikö EZK:ssa hall ole jakajassa?
Oletko jo tehnyt jalkaa tuolle triggerin anturille uuteen kokoonpanoon?
Frostwind , saattaa hyvin olla jossain johtonipun uumenissa se liitos. Jo noita sisävalon ongelmia etsiessä semmoisi liitoksia löytyi kun purki suojateippejä ja päällysteitä. Semmoisia puristettuja liitoksia joissa oli muovi päällä.
Tuo jo paljon helpottaa, kun tietää mistä mitäkin etsiä .
Pitää perehtyä noihin linkkeihin itselläkin . Tänne saa laittaa topiciin tietoa , mitä asiaan on jotta kyseiset konversiot onnistuu.
Tuohan on sitten onnistunut hyvin opeura , kun i16 kone jossa ei alkujaan ole puolia tehosta. Kun puristukset on melko korkeat , lienee vetoja riittävästi pienilläkin kierroksilla .
Eli noissa eikö EZK:ssa hall ole jakajassa?
Oletko jo tehnyt jalkaa tuolle triggerin anturille uuteen kokoonpanoon?
Frostwind , saattaa hyvin olla jossain johtonipun uumenissa se liitos. Jo noita sisävalon ongelmia etsiessä semmoisi liitoksia löytyi kun purki suojateippejä ja päällysteitä. Semmoisia puristettuja liitoksia joissa oli muovi päällä.
900S(T5.5) M1991(KR)
Re: 900S Lucaksesta->Trionic
EZK:n hall on hihnapyörän takana jakopäässä. Ei oo vielä jalkaa, pitäs alkaa huomenna väkästellä.
#3137
900 i16 3D M89, Trionic 5.5 E85
9-3 Viggen 3D MCY MY00
9-5 Aero STW MY03
900 i16 3D M89, Trionic 5.5 E85
9-3 Viggen 3D MCY MY00
9-5 Aero STW MY03
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 900S Lucaksesta->Trionic
Millaisesta tavarasta aiot tehdä ?opeura kirjoitti:EZK:n hall on hihnapyörän takana jakopäässä. Ei oo vielä jalkaa, pitäs alkaa huomenna väkästellä.
900S(T5.5) M1991(KR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 900S Lucaksesta->Trionic
Millasesta tavarasta teit jalan?opeura kirjoitti:EZK:n hall on hihnapyörän takana jakopäässä. Ei oo vielä jalkaa, pitäs alkaa huomenna väkästellä.
Vai oletko ehtinyt vielä tekemään?
900S(T5.5) M1991(KR)
Re: 900S Lucaksesta->Trionic
Alumiini kävi mielessä, tai sitten musta rauta. Täytyy kokeilla, en saanu vielä aikaseksi.
#3137
900 i16 3D M89, Trionic 5.5 E85
9-3 Viggen 3D MCY MY00
9-5 Aero STW MY03
900 i16 3D M89, Trionic 5.5 E85
9-3 Viggen 3D MCY MY00
9-5 Aero STW MY03
Re: 900S Lucaksesta->Trionic
Rosteri lattaraudasta meinasin itse tehdä, eipähän tuohon tarvitse kuin anturille porata 18mm reikä ja 6mm kierre pultille, jolla anturi lukitaan.
Jalanhan voi vissiin laittaa saman jonkin jakopään kopan pulti alle?
Muutenhan sitä voi väännellä vaikka millaisen kiekuran, kunhan on sen verran tukeva, että anturin ja triggeripyörän välys pysyisi siinä toleranssisaan.
Jalanhan voi vissiin laittaa saman jonkin jakopään kopan pulti alle?
Muutenhan sitä voi väännellä vaikka millaisen kiekuran, kunhan on sen verran tukeva, että anturin ja triggeripyörän välys pysyisi siinä toleranssisaan.
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: 900S Lucaksesta->Trionic
Vähä aihetta sivuten , mitä T7 trionic vaatii minimissään toimiakseen , antureita , avaimensirua ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Re: 900S Lucaksesta->Trionic
Kyllähän autossa, jossa kyseinen järjestelmä on niin luulisi kaikki tarpeellinen löytyä.
Eipähän siellä mitään ns turhia osia taida olla, T7 erot ovat ilmamassamittari, T5 on Map anturilla.. T7 on vähän niin ja näin noita ilmamassa mittareita menee rikki, kun taas mappi on lähes ikuinen ja halpa osa T5 on myös yksinkertaisempi säätää
Eipähän siellä mitään ns turhia osia taida olla, T7 erot ovat ilmamassamittari, T5 on Map anturilla.. T7 on vähän niin ja näin noita ilmamassa mittareita menee rikki, kun taas mappi on lähes ikuinen ja halpa osa T5 on myös yksinkertaisempi säätää
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: 900S Lucaksesta->Trionic
Tää T5 muutos on alkanut kiinnostaa mua jonki verran.
Mitäs kaikkea tohon muutokseen käytännössä tarvitaan?
Olettaen että tonnari o osien luovuttaja.
Mitäs kaikkea tohon muutokseen käytännössä tarvitaan?
Olettaen että tonnari o osien luovuttaja.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
- Aquamarine99
- "Ruisku"
- Viestit: 102
- Liittynyt: Ma Heinä 31, 2017 22:20
- Paikkakunta: Kokkola
- Viesti:
Re: 900S Lucaksesta->Trionic
Sama täällä. Onkohan kenelläkään selkeää listaa kaikista tarvittavista osista?
Re: 900S Lucaksesta->Trionic
Nopealla googlauksella löyty c900 trionic easy way. Tuolla on ainakin osatarpeetAquamarine99 kirjoitti: ↑Ti Tammi 08, 2019 09:35Sama täällä. Onkohan kenelläkään selkeää listaa kaikista tarvittavista osista?
-Og 900 -90 3d m104 projekti
-Og 900 -93 3d 16v holset hx35
-Og 900 -86 2d turbo
-Og 900 -93 3d 16v holset hx35
-Og 900 -86 2d turbo