Heisan!
Uutena 2.5 V6 900 omistajana pitäis tietää jakohihnan vaihtoväli? Liekö se sen 100000 vai?
Apua uuden V6:sen kanssa.
Re: Apua uuden V6:sen kanssa.
Kysy tuolla: http://foorumi.saabclub.fi/viewforum.php?f=13
NG9-3 Aero MY05
Re: Apua uuden V6:sen kanssa.
Saab huollossani katselin kerran odotellessani OGsta-uudempaa, konepelti auki oli. Voi
mikä ahdas tunnelma moottoritilassa oli, säälin mekaanikkoja, mutta hehän osaavat, ja
myös laskuttavat sitten.
Mut vissiin on kiva, kun tehoa ja vääntöä on. Bens. uusi kipuraja kuulemma on nyt 2,7e.
mikä ahdas tunnelma moottoritilassa oli, säälin mekaanikkoja, mutta hehän osaavat, ja
myös laskuttavat sitten.
Mut vissiin on kiva, kun tehoa ja vääntöä on. Bens. uusi kipuraja kuulemma on nyt 2,7e.
Re: Apua uuden V6:sen kanssa.
kuukle osasi kertoa että SAAB ng900 2.5L V6 (B258I) moottorin jakohihnan vaihtoväli
jenkeissä on 30000mailia, 48 000km.
EUssa tuo vaihtoväli on 50 000km.
Myös sen että jos B258I'n jakohihna katkeaa on moottoririkko on melko varmaa+ kallis remppa.
"OG 9-3 & NG 900" on mallikohtainen foorumi illesi.
jenkeissä on 30000mailia, 48 000km.
EUssa tuo vaihtoväli on 50 000km.
Myös sen että jos B258I'n jakohihna katkeaa on moottoririkko on melko varmaa+ kallis remppa.
"OG 9-3 & NG 900" on mallikohtainen foorumi illesi.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Apua uuden V6:sen kanssa.
Mulla on toisenmerkkinen 2.5l V6 ja alussa tuntui samalta. konepelti auki moottoritila on pelkkää moottoria ja luulin ettei sinne mahdu. Mutta käytännössä kun lokasuojan muovit ottaa irti niin moottori paikallaan pääsee tekemään semmoisia juttuja mitä OG aikana ei voinut kuvitella. Jos tossa NG:ssä on sama meininki, eli sisälokasuojat irroittamalla pääsee käsiksi, niin monet jutut on paremmin tehtävissä kuin mun vanhassa T16 satkussa. Esimerkiksi mun auton nokkaketjut ja jakopään saa purettua kone paikallaan.Saabmasa kirjoitti:Saab huollossani katselin kerran odotellessani OGsta-uudempaa, konepelti auki oli. Voi
mikä ahdas tunnelma moottoritilassa oli, säälin mekaanikkoja, mutta hehän osaavat, ja
myös laskuttavat sitten.
Mut vissiin on kiva, kun tehoa ja vääntöä on. Bens. uusi kipuraja kuulemma on nyt 2,7e.
V6 koneissa on tunnelmaa. Pitäs vielä ettiä joku auto jossa on V8 ja kattoa että paraneeko tunnelma.
Citroen C5, OG900t16
Re: Apua uuden V6:sen kanssa.
Kiitos komm., myös minun polkupyörässä pikkukaupungissa on menosa tunnelmaa.
Satkuni on 2,1, laiskat ovat h-voimat, kun vertaa meitin kahteen 1,6-autoihin.
Sähköauto kuulemma kulutta 1-2e sadalla, vaihdankin nämä muut pois, 900i jää.
Satkuni on 2,1, laiskat ovat h-voimat, kun vertaa meitin kahteen 1,6-autoihin.
Sähköauto kuulemma kulutta 1-2e sadalla, vaihdankin nämä muut pois, 900i jää.
Re: Apua uuden V6:sen kanssa.
No toi V6:n tunnelma kommentti oli tarkoitettu tolle onnelliselle joka on saanut hankittua V6 saabin. Mopoautot tosiaan kuluttavat vähän tai vaparisatkussa meno on maltillista ja rauhallista, mutta joskus on hyvä ajella autoilla joissa on oikea moottori niin ei tartte pelkästään lehdistä lukea kun autoissa on kunnon moottorit. Eli onnittelut ketjun aloittajalle hyvästä ja rohkeasta valinnasta!Saabmasa kirjoitti:Kiitos komm., myös minun polkupyörässä pikkukaupungissa on menosa tunnelmaa.
Satkuni on 2,1, laiskat ovat h-voimat, kun vertaa meitin kahteen 1,6-autoihin.
Sähköauto kuulemma kulutta 1-2e sadalla, vaihdankin nämä muut pois, 900i jää.
Citroen C5, OG900t16