Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja sarka »

Tuo on 16V koneen ruiskun ohjausboksi, LH-boksi
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
spanx
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2014 10:38

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja spanx »

Morjens!

Sovittelen tollasta hydr. työsylinteriä(Kytkintyösyl Saab 76->93) yhteen projektiin. Niin ajattelin teiltä kysyä, että paljonko on ilmarakoa laakerin ja asetelman välissä? Vai kuuluuko sen laahata ja pyöriä mukana?

-Sami
Johtaja_Turhapuro
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
Paikkakunta: Tampere City

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Johtaja_Turhapuro »

sarka kirjoitti:Jep, näyttää tältä http://shop.speedparts.se/en/prod/900-7 ... 90220.html

Tää ois löytyny haullakin moneen kertaan :D
Tuossa minun härvelissäni olikin näköjään 4-pinninen pääteaste, eikä tuo 7-pinninen :o
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92
(KA)
SAAB-SCANIA 900i
16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
pekekö
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ma Joulu 03, 2012 23:34
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja pekekö »

Onko mitä eroa b202 vaparin ja turbon koneilla muuta kuin nokat. Antautui ilmeisesti tuosta turbosta joku mäntä kun työnti öljyt öljytikusta ja rupesi älytöntä ääntä pitämään. Olisi yksi vapari b202 kone ylimääräisenä tuon turbon tilalle ni mitä kaikkea ottaa huomioon. Kansi jos ehjä ja kaikki apulaitteet tietysti turbosta tarkoitus ottaa. Molemmat koneet 16 tappisia
Saab 900, 3D T16 "Aero" -88
Saab 9-3, 3D T5 -00
Saab 9-3, 5D T7 Aero -01
Saab 9-5, 5D T7 -06
sami_hifi
"Aero"
Viestit: 303
Liittynyt: La Loka 14, 2006 17:31

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja sami_hifi »

Männät on myös erilaiset, suurempi puristus vaparissa tehty männillä.


Sent from my iPhone using Tapatalk
pekekö
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ma Joulu 03, 2012 23:34
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja pekekö »

Niiin vähän arvelinkin. Mites onko porukka vaihdellut mäntiä vai mitenkä jos pelkät männän renkaat vaihtaa. Sylinterien hoonaus ja kannen oikaisu myös varmaan suositeltavaa samalla? Mistä kannattaisi noita mäntiä tai renkaita etsiä ja minkä merkkisiä
Saab 900, 3D T16 "Aero" -88
Saab 9-3, 3D T5 -00
Saab 9-3, 5D T7 Aero -01
Saab 9-5, 5D T7 -06
Johtaja_Turhapuro
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
Paikkakunta: Tampere City

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Johtaja_Turhapuro »

Varmistetaanpas nyt vielä, ettei tule (lisää) turhaa rahanmenoa...

"Etsi"n mukaan IMM:n napojen 1 ja 6 välinen resistanssi pitäisi olla 331-341 ohmia. Omassani se on 535 ohmia. Tarkoittaako tämä sitä, että ko. osa on hajonnut? :?:
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92
(KA)
SAAB-SCANIA 900i
16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja jus »

IMM säädetään moottorin käydessä ja pakokaasuanalysaattorin ollessa kytkettynä niin, että haluttu CO-arvo saavutetaan. Säädön yhteydessö vastusarvo muuttuu. Jos IMM:n vastusarvolle esitetään jotain ohjearvoja, ne ovat sitä varten, että säädön ollessa totaalisen pielessä saadaan moottori käynnistymään ja päästään pakokaasuanalysaattorin näyttöalueelle. Myöhemmissä kattimallien IMM:ssä säätöruuvia ei edes ole.
LeKe96
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Tammi 31, 2013 16:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja LeKe96 »

Kellään ollut sellaista ongelmaa, että kun painaa jarrua niin vilkku palaa jatkuvana ja laittaa vilkun niin jarru- ja takavalo vilkkuvat vuoron perään? Jos painaa jarrua samalla, kun vilkku päällä niin jarru- ja takavalo sammuvat mutta vilkku toimii normaalisti...

Aikaisemmin korjautunut sillä että heiluttanut vähän liitintä ja kiilannut vähän eri asentoon. Nyt päätin sitten ruveta vikaa korjaamaan ja otin liittimen oikeasta takavalosta irti.Toinen niistä pikkutapeista jotka estävät liittimen heilumisen oli poikki niin vaihdoin toisen liittimen jos olisi auttanut, mutta ei. Mikähän tossa nyt on?

Tätä kirjoitellessa tuli mieleen että jos takavalon liitin olisi väärinpäin? Siinä kyllä liittimen muotoilu taitaa estää väärinlaiton ja silloin ei mielestäni toimi valot ollenkaan (joskus laitoin liittimen väkisin väärinpäin).
Tai sitten jos johtojen päässä olevat pikkuliittimet pääsevät vähän heilumaan?

Emmä tiiä multa loppuu ideat, enkä oikein jaksa uskoa noihin mitä yläpuolelle kirjoitin, Onko kellään ollut vastaavaa ja miten on korjautunut? Auto og900i, k-jet, 2D sedan, vm -89 jos sillä jotain väliä...
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja jus »

Kosketushäiriö vasemman takavalon liittimessä maajohtojen koskettimissa. Oikean takavalon maa tulee vasemman takavalon liittimen ja valopohjan kautta.
matkalintta
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Joulu 01, 2013 22:11
Paikkakunta: Eukonkanto pitäjä

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja matkalintta »

Jos laitan tuon satkun kaasarin, pierburg 175 cd, ysipariin, strömbergin tilalle niin mitähän virkaa niillä sähkö rensseleillä on??? Toinen mutikka on imusarjan alla ja toinen kaasarin yläosassa.
Se.Varma.PerusSuomalainen
Mvs
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 19:53
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Mvs »

Jos lisään jäähdytysnestettä, niin tarviiko termarin luota aukausta ilmausnippa? Saab 900i.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja jus »

Pierburgissa on kohokammion tuuletusta ohjaava venttiili. Imusarjan alla on jälkikäynninestoventtiili. http://faq.saabnet.ru/saab_carbs/2_description.pdf sivu 7 ja 18

Jäähdytysnesteen täytön yhteydessä voi kokeeksi raottaa täytön jälkeen sitä termostaattikotelon nippaa jos tuntuu että nestepinta oli päässyt alemmaksi kuin nipan korkeus. Nipasta tulee pelkkää nestettä heti avaamisen jälkeen, jos ilmaamistarvetta ei ole. Nippaa ei saa avata moottorin käydessä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mvs
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 19:53
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Mvs »

Nipasta tulee pelkkää nestettä heti avaamisen jälkeen, jos ilmaamistarvetta ei ole
Myös kylmällä moottorilla? Jos ei tule,niin miten saadaan tulemaan? Talven aikana pinta laskenyt max ja min merkkien väliin, joten ei mitään pakottavaa lisäämistarvetta ole. Kävi vain mielessä kysyä, että tarviiko tuo ilmauksen.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja jus »

Myös kylmällä moottorilla, jos asennettuna on alkuperäinen tai alkuperäisen kaltainen termostaatti, jossa on laipassa ilmanippeli, ja jos nestepinta paisuntasäiliössä on korkeammalla kuin termostaattikotelon ilmausnippa.

Kyllähän nestepinta laskee yön yli jäähtyessäkin käyntilämpimän tasoa alemmas. Jos talven yli seisottaessa ei ole laskenut alle MIN, järjestelmässä ei ole ilmeisesti ihmeempiä vuotoja eikä jäähdytysnesteen lisäämistarvettakaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin