Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
^Yläpään tiivistesarja (sis. kannentiivisteen, pakosarjan tiivisteen, imusarjan tiivisteen ja venttiilikopan tiivisteen) + kannenpultit. Pakosarjan pinnapultteja saattaa katketa, joten ihan hyvä olla nekin, mutteivat pakollisia.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Jahas semmosta rupesin tuossa miettimään, että mikä neuvoksi kun yhdestä satkusta 2.1 koneella olevasta yksilöstä on kytkimen työsylinteri alkanut vuotamaan jarrunestettä pihalle ja siksi kytkin ei tällä hetkellä toimi. Kytkimen saa hetkeksi toimimaan kun sen ilmaapi, vaan yön seistyään vuotanut taas nesteet pihalle ja poljin rentona. Uuden kytkinpaketin tuossa ostin jo tuohon (paineasetelma, kytkinlevy, painelaakeri ja tiivistesarja työsylinteriin). Samalla ajattelin laittaa kaikki osat uudet, niin ei tartte kohta olla jonkun muun osan takia purkamassa tuota kytkintä ja kerta ei kalliskaan tuo paketti ollu. Nyt vaan on semmonen ongelma, että tuota kytkinakselia ei saa edes rengasraudalla vääntämällä liikkumaan keulaa kohti, että saisi ne kytkin vermeet nostettua sieltä poikkeen. Mikä kumma siellä voi ahistaa?
Keinot mitä kokeiltu jo, pultti akselinpäähän ja rengasraudalla koitettu vääntää. Toinen kokeitu juttu oli, että laitoin hylsyn läpi pultin ja yritin sitä vasten kiriä sitä pulttia josko lähtis tulemaan, vaan turha yritys sekin. Onko muita ideoita? Käsittääkseni pitäisi normaalisti kyllä lähteä sen suurempaa väkivaltaa irti.
Keinot mitä kokeiltu jo, pultti akselinpäähän ja rengasraudalla koitettu vääntää. Toinen kokeitu juttu oli, että laitoin hylsyn läpi pultin ja yritin sitä vasten kiriä sitä pulttia josko lähtis tulemaan, vaan turha yritys sekin. Onko muita ideoita? Käsittääkseni pitäisi normaalisti kyllä lähteä sen suurempaa väkivaltaa irti.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tarvii varmaan purkaa koko keula ja käyttää liukuvasaraa , on tod. näk. juuttunut silmälaakeriin kiinni .
Saab, ihmisen tekemä. Sitä pystyy korjaamaan .
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Liukuvasara kävi itelläkin mielessä. Ainoa ongelma siinä tosiaan, että joutuu purkamaan koko keulan ja auto tällä hetkellä ulkona ja tallipaikkaa sille ei tähän hätään saa. Heitetään suosiolla keväälle tuo savotta, niin tartte tuolla lumihangessa toikkaroida.
Nappasin nyt tuon käyttöautoksi ostetun satkun sitten seisontaan ja otin tuon varman pelin eli 96:n liikenteeseen. Eipä ollu pitkäksi aikaa iloa tuosta "uudesta" käyttöautosta kun joulun alla ostin ja reilun kuukauden pysy laite nipussa
Nappasin nyt tuon käyttöautoksi ostetun satkun sitten seisontaan ja otin tuon varman pelin eli 96:n liikenteeseen. Eipä ollu pitkäksi aikaa iloa tuosta "uudesta" käyttöautosta kun joulun alla ostin ja reilun kuukauden pysy laite nipussa
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Ei tuo keulan purkaminen ole kummoinen juttu ollenkaan. Ehkä tunti jos on kaveri auttelemassa. Konepelti pois (kannattaa katsoa tarkasti mistä pulteista aukaisee, ettei säädöt muutu), lukkopelti päistä irti, jäähdyttimen letkut irti, jäähdytin alaosasta irti. Valot muistaakseni alaosasta irti, johdot irti (flekti, flektin anturi, puola?, valot). Nosteleepi sitten koko keulapalan pois jäähdyttimineen, maskeineen, valoineen. Tämä siis 99:n kokemuksella ja luulen että ei varmaan kauhesti poikkea satkussakaan.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23998
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
sinnehän se sopii , mutta kuinka paksu tiiviste pitää olla että rako tiivistyy sylinterin ja laatikon päädyn välistä?mestari kirjoitti:jos lootan syvennyksessä tikun ympärillä on kierrereiät työ syl niin mikä estää kokeilemasta
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Miten kytken radioni oikein niin että sen saa myös pois päältä repimättä mitään johtoja aina kuuntelun jälkeen? Radioon on yhdistetty plussa ja miinus, antenninjohto ja kaiuttimet. Radio toimii muuten moitteettomasti mutta ei saa sammutettua kunnolla. Kyseessä Philips pll quartz tuning 820 ja auto on Saab 90.
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23998
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
onko varmasti pelkkä punainen + ja musta - ?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tuossa miettinyt 900:sta koittaa ajaa pienillä teesseitse muutoksilla re85:sella.
Osaisko joku sanoa minkäkokoset tuotoltaan nuo i16 koneen vakio boschi suuttimet ovat?
Osaisko joku sanoa minkäkokoset tuotoltaan nuo i16 koneen vakio boschi suuttimet ovat?
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kirjallista dataa ei tietenköän ole mutta hatusta muistellen 130cc/min tai jotain sellaista. Pullasorsale semmonen vinkki että mitä tapahtuu jos annat sille rengasraudalle ns pajakompiaisia?
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tai pultti akseliin kiinni ja pienellä moskalla isku "sisäänpäin", että irtoaa silmälaakerista. Sitten normaalisti akseli ulos. Tuolleen onnistui aikanaan itselläni sama ongelma.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Pierburg 175 kaasutin hävittää vaimennusöljyä. Saan lisätä ehkä 500-1000 kilometrin välein kunnes alkaa stumppausongelmat. Huolto-ohjelman mukaisesti pitäisi vissiin 20k välein tsekata.
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23998
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
oisko immenkalvos eiku kaasarinkalvos reikä???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Eikait kalvo vaikuta öljyn katoamiseen. Oisko kaasarin neula kulunut?
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Eipä tuosta tiiä. Mutta päästöistä meni läpi helposti kesällä. Ja on kuulemma mennyt viimevuosinakin ilman ylimääräisiä säätöjä. Mielestäni kaasari on hyvissä säädöissä. Kuluneisuuksista en tiedä.
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89