Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 146
- Liittynyt: Ma Loka 08, 2012 12:35
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
16v virranjakajan jalan o-renkaan koko hakusessa.
Saab 900i 2.1 16v Combi Coupe
BMW R100 scrämbleri - 79
BMW K1 -92
BMW K1300R
#8359
BMW R100 scrämbleri - 79
BMW K1 -92
BMW K1300R
#8359
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Foorumilta etsitty tieto: O-rengas 25 mm * 2,5 mm tai jopa ahdas 25 mm * 3 mm
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
-
- "Ruisku"
- Viestit: 146
- Liittynyt: Ma Loka 08, 2012 12:35
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kiitos! Omat haut ei tuottanut tulosta..
Saab 900i 2.1 16v Combi Coupe
BMW R100 scrämbleri - 79
BMW K1 -92
BMW K1300R
#8359
BMW R100 scrämbleri - 79
BMW K1 -92
BMW K1300R
#8359
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tulipa tehtyä heräteostos.. -91vuoden 900s matalapaineturbo. Kysymys kuuluukin onko muuta eroa täyspaineiseen kuin coolerin puuttuminen sekä mittaristo? Onko täyspaineiseen päivittäminen niin yksinkertaista kuin coolerin lisäys ja ahtojen nosto? Vai vaatiiko oikeaoppisesti jotain muutakin?
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tuo 900S -91 muistaakseni lucas 14.1 jossa myös jo isommat oranssit suuttimetkin. Tulee kaiho noihin
Boxiin jcarlsonin lastu, t16 orkkis postimerkki cooleri ja ahtoja rajavenalla ylöspäin 0,8-1bar oli omat kaksi ja kesti molemmat vuositolkulla mennen ehjinä seuraaville.
.
Boxiin jcarlsonin lastu, t16 orkkis postimerkki cooleri ja ahtoja rajavenalla ylöspäin 0,8-1bar oli omat kaksi ja kesti molemmat vuositolkulla mennen ehjinä seuraaville.
.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Minä ostin näillä tiedoilla mutta ei ollut sopiva. Liian väljä. Pistettiin pajalla kiinni jollain tiivisti mömmöllä. Ei ollut muita kokoja saatavilla siihen hätään. Ei ole vuotanut.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Täyspaineessa on cooleri, ahtoja 0.6 ( ässässä 0.4 ), Apc boxi ainakin joissain, mittaristossa ahtopaine mittari, oranssit ( isommat ) suuttimet. 91 ässässä myös oranssit. 90 mallissa taas vihreät. Muuten tekniikka sama. Helppo päivittää täyspaineeksi. Lastu välttämätön jos nostat ahtoja. Voi käydä muuten liian laihalla. Cooleri suotava. Itsellä iso keula cooleri. Vaati toisen hinauslenkin poiston. Ahdot nostin rajapaineventtiilillä 0.8 lukuun. Ahdot nousevat venttiilin avulla tuplasti nopeammin ylös. Näkyy hyvin kiihtyvyydessä. Putkiston voi vaihtaa jos on massia. Orkkis dp ahdistaa pahiten. 3 tuumaisia saa uutenakin. Vaatii akun siirron konttiin. Itsellä 3" putki koko matkalta. Ylipaine kytkin pätkäsee ahdot 0.6 kohdalla. Sitä voi säätää tai eliminoida tukkimalla letkun konehuoneesta. Itse tein jälkimmäisen. Nyt menty noin 9 vuotta näillä vireillä. Joten kestää kyllä jos ei itse hölmöile.ramba kirjoitti: ↑Su Touko 08, 2022 22:42Tulipa tehtyä heräteostos.. -91vuoden 900s matalapaineturbo. Kysymys kuuluukin onko muuta eroa täyspaineiseen kuin coolerin puuttuminen sekä mittaristo? Onko täyspaineiseen päivittäminen niin yksinkertaista kuin coolerin lisäys ja ahtojen nosto? Vai vaatiiko oikeaoppisesti jotain muutakin?
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Sen verran vielä että Carlssonilta ei saa enää lastuja ainakaan kaikkiin ohjainboksin sarjanumeroihin. Lastussa on sarjanumero ja sen perusteella sitten esimerkiksi Speedpartsilta löytyi viime kesänä lastu, satasen maksoi.
Omat -91 ässän muutokset: Orkkis cooleri (+ ahtoputkisto pitää sovitella), rajapaineventtiili (mulle tuli KD motorsportin boost controller), se lastu ja ylipainekytkimen ohitus. Painemittari on välttämätön jos ylipainevena on pois käytöstä.
Omat -91 ässän muutokset: Orkkis cooleri (+ ahtoputkisto pitää sovitella), rajapaineventtiili (mulle tuli KD motorsportin boost controller), se lastu ja ylipainekytkimen ohitus. Painemittari on välttämätön jos ylipainevena on pois käytöstä.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
No nämä selvensi asiaa! Kiitos fiksuista ja asiallisista vastauksista
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24006
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
mitä eroa muuta ku männänhalkaisija on jarrupääsylintereissa vm71-74 vs 75 ja uudemmat ??
sopiiko vm72:seen esim uudemman sylinteri ns.heittämällä vai unohdanko ..
sopiiko vm72:seen esim uudemman sylinteri ns.heittämällä vai unohdanko ..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Jos aikoo ässöän coolerin laittaa ja jostain sen postimerkki orkkiksen löytää niin sen muovinen ilmanohjainkin hyvä olla mukana. Ohjaa lampun takana ulkoa ilmaa coolerille. Keulalla olisi isompi tehokkaampi jäähdyttämään.
Juu unohtu niin ylipainekytkin oli itselläkin tulppaamalla ohitettu.
Juu unohtu niin ylipainekytkin oli itselläkin tulppaamalla ohitettu.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Ahtopaine mittarin unohdin mainita. Välttämätön kuten jo mainittiin. Mulla ahtoi ässä ostettaessa 0.2 bar. Oli muuten tehot hukassa. Alkuun nostatin ahtoja lisäjousella. Eka turbo auto niin en muusta tiennyt. Oli suht jännää käydä jousia testailemassa kun ei tiennyt yhtään paljonko ahtaa:roll:. Kerran piti kääntyä jo kotikadun päästä häntä koipien välissä pois. Tunsin jo pintakaasulla että nyt muuten ahtaa ihan simppana. Ei passannut polkasta yhtään ettei hajoa mitään. Sitten keksin rajapaineventtiilin niin homma helpottu. Sellainen huomio vielä että 3"dp tiputti ahtopaineita hiukan. Onko vakio dp sitten ahdistanut niin paljon vai mistä johtuu.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24006
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
entä mitä eroa on korjausatsilla 69-70 vs 71-74 ??
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24006
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Projekti 99 saabis vissiin jarruputket tukossa. Miten sais tukokset auki?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Ruisku"
- Viestit: 146
- Liittynyt: Ma Loka 08, 2012 12:35
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Liuottimella ja paineilmalla saa näppärästi tukokset auki.
Saab 900i 2.1 16v Combi Coupe
BMW R100 scrämbleri - 79
BMW K1 -92
BMW K1300R
#8359
BMW R100 scrämbleri - 79
BMW K1 -92
BMW K1300R
#8359