Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
vilhosyvis
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

Onko mahdollista vaihtaa og 900 (1990) kytkimen työsylinteri irrottamatta paine-/kytkinasetelmaa?
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

periaatteessa kyllä jos saa asetelman painettua niin kasaan ja männän sisälle et mahtuu siitä välistä pois.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 778
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Käytännössä ei.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2155
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja anv »

Joo, ei mahdu. Ottaa asetelman runkoon kiinni, vaikka olisi kuinka jännityksissä. Tosin, olen jonkun tarvikeasetelman joskus nähnyt, missä on aivan älyttömän suuri reikä rungossa.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 778
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja PM99 »

OG900 automaatti -87 mitä öljyä vaihteistoon, ja tilavuus.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
louhelai
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2003 20:13
Paikkakunta: Nurmijärvi, Lepsämä

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja louhelai »

# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 575
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Vuosimalliin 1992 on eri kampiakselin hihnapyörän numero vaparille (8789315) ja turbolle (9107665).
1. Onko hihnapyörissä muuta eroa kuin että vaparissa on haittakiekko, jota kampiakselin asentoanturi lukee?
2. Saako haittakiekon siirrettyä turbon hihnapyörään?

Potilas on 2,1-litraisella koneella, jos sillä on jotain merkitystä.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 575
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Itse itselleni vastaten, jos esim. Skandixin kuviin on uskominen, hihnapyörät ovat merkittävästi erilaiset. Vaparin hihnapyörässä taustapuolen syvennys on halkaisijaltaan isompi ja syvempi ja siinä on myös enemmän reikiä:

Vapari:
https://www.skandix.de/en/spare-parts/e ... t/1047020/

Turbo:
https://www.skandix.de/en/spare-parts/e ... t/1003068/

Edit: saa tarjota:
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=52&t=206647
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 575
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

1989 ja 1990 16v vapareissa on eri varaosanumerolla oleva kampiakselin hihnapyörä kuin 1991-1993.
-91-93 hihnapyörän ja pultin välissä on jonkinlainen aluslevy ja myös pultti on eri numerolla. Onko jollain faktatietoa, eroavatko 89-90 ja 91-93 hihnapyörät muutenkin kuin kiinnitystapansa verran, ts. ovatko ne vaihdettavissa ristiin?
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Orggis
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Syys 21, 2023 21:59

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Orggis »

90- og900 ilmeisesti hammastangon puslat/helat kuluneet, maantieajossa auto tuntuu ohjailevan itseään tien muotojen mukaan, vaikka pitää ratista kiinni, eli ilmeisesti hammastanko pääsee liikkumaan, onko muilla kokemusta samanlaisesta, ja onko motonetin Hammastangon hela 18-1029 oikea jos nuo lähtee vaihtamaan.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Kysytään onko alla nokialaiset kumit
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7474
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja mestari »

kannattaa varmistaa hammastangon liikkuvuus ennen osien ostoa liikkuukko se todellakin? onko ulko tai sisäpäässä väljää mieluummin? rengaspaineet? pallonivelet? onko kp ylätukivarsi tattis?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2044
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Renkaista, niiden pulteista ja niiden paineista kannattaa lähteä liikkeelle. sitten katsoa alustan välykset etu ja taka-akselilta. Tukivarsien kiinitys pultit tarkastaa että ovat kiinni.

Sitten Etu auraus tarkastaa jos muuten on kunnossa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
petromies
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja petromies »

Tuskimpa hammastsngon kumit noin löysät. Jos löysää ei keulasta löydy niin pyöräkulmien tarkistus. Auraukset edessä ja tskana voi iteki suurinpiirtein kattoa jos pääsee rasvamontulle tai pitkälle nosturille.
Ja tietysti taka-akselin löysät, onko pitkittäistangot ruostunu korista irti.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Vastaa Viestiin