Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kiitos sieltä tuli selkeät tiedot.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
-
- "Kaasari"
- Viestit: 49
- Liittynyt: To Loka 22, 2020 19:10
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Osaisiko joku heittää vinkkiä, mistä saisi tuohon satkun vaihteiston kytkinakselin "tarkastusaukon kanteen/tulppaan" uutta tiivistettä? Eli kyseessä siis tiiviste siihen peltiseen lätkään, joka pitää ottaa irti kytkinakselin ulosvetämistä varten satkussa. Nykyisellään paikallaan on n.70-75mm litteä pyöreä kumitiiviste.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Eikös se tiiviste toimi maailman tappiin asti jos pohjatyöt on kondiksessa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Kaasari"
- Viestit: 49
- Liittynyt: To Loka 22, 2020 19:10
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Saattaisi toimia, jos ei olisi edellinen omistaja tunkenut kaveriksi jotain massaa. On aika tiukasti tuo ylimääräinen tavara kiinni tuossa kumitiivisteessä...
Ellei sitten löydy jotain fiksua tapaa irroitella tuollaista harmaata silikonia tappamatta tiivistettä
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23927
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Oliko se sellainen huopatiiviste ?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Kaasari"
- Viestit: 49
- Liittynyt: To Loka 22, 2020 19:10
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23927
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Ok oisko vm eroja vai muistanko vallan väärin joskus ++20v sitten vaihdoin sellaisen johonkin
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
mattoveitsella kun lateraalisesti raaputtutelee niin irtoaa jos ei niin voin kaivaa lootia mista voi löytyä se lätkä ja kumi
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Kaasari"
- Viestit: 49
- Liittynyt: To Loka 22, 2020 19:10
- Anterouski
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: Ti Heinä 26, 2022 20:19
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Luultavasti loppuun kyselty kysymys, mutta olisko kellään myydä 1990 vuosmallin 5 oviseen sedaniin takalasin ritilää. Tai olisko heittää tietoa mistä löytyis?
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
taisi torissa olla myynnissä eilen
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Mistä uusia bensatankin kiinnityspantoja? 5-ovinen -91 jos sillä on väliä.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23927
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tuli tuossa hankittua 2.1 -92 satku. Ja muutamia kysymyksiä tullut mieleen tässä hetken omistuksen aikana.
1) Kuuluisiko tässä olla korotettu joutokäynti kylmänä? Tuntuu erikoiselta, ainakin muihin autoihin verrattuna, kun lyö auton pakkasesta käyntiin, niin kierrosluku hakeutuu muutamassa sekunnissa normaaliin ~850 RPM arvoon.
2) Tyhjäkäynnin aavistuksenomainen vaeltaminen. Tyhjäkäynti aaltoilee pienesti. Ehkä 50 RPM suuntaansa hitaasti vaihdellen, n. 5-10 sekunnin välein. Parhaiten huomaa, kun tyhjäkäynti käy alle 800 RPM ja kone tärähtää. Ajattelin, että voisi olla väsynyt lambda-anturi, ja se tulikin jo ostettua, mutta en ole vielä saanut vaihdettua. Kuitenkin tämä alkaa jo täysin kylmällä koneella, jolloin kone ei vielä seuraa lambdasignaalia. Onko muilla ollut vastaavaa ja mikä mahdollisesti aiheuttanut? Ilmamäärämittari ja tyhjäkäyntiventtiili jo varmuudeksi putsattu. EVAP-järjestelmän tiiveys myös tarkastettu. Alipaineletkut tarkastettu myös silmämääräisesti, seuraavaksi ajattelin myös starttipilotilla.
3) Nykiminen moottorijarrutuksessa. Matka-ajossa, kun nostaa kaasun kokonaan, auto alkaa nykimään huomattavasti. Ihan niinkuin jäisi joku tieto uupumaan, että mennäkkö moottorijarrulle vai ei. Onko tähän mitään ideaa, että mikä voisi aiheuttaa? Kaasuläppä ainakin putsattu ja säädetty käsivaralta. Kaasuläpän asentotunnistin tässä on potentiometrimallinen ilman mekaanisia kytkimiä ja näyttää molemmista pinneistä lineaarisesti kasvavaa/laskevaa resistanssia läppää kääntäessä.
4) Mistä ootte hankkineet tulpanjohtoja B212 koneeseen? Ostin yhdet NGK:t, mutta niissä ei oikein missään, varsinkaan 3. sylinterin, piuhassa mitta riittänyt. Ja 2.1 oli mainittuna sopivuudeksi ihan paketin päälläkin.
1) Kuuluisiko tässä olla korotettu joutokäynti kylmänä? Tuntuu erikoiselta, ainakin muihin autoihin verrattuna, kun lyö auton pakkasesta käyntiin, niin kierrosluku hakeutuu muutamassa sekunnissa normaaliin ~850 RPM arvoon.
2) Tyhjäkäynnin aavistuksenomainen vaeltaminen. Tyhjäkäynti aaltoilee pienesti. Ehkä 50 RPM suuntaansa hitaasti vaihdellen, n. 5-10 sekunnin välein. Parhaiten huomaa, kun tyhjäkäynti käy alle 800 RPM ja kone tärähtää. Ajattelin, että voisi olla väsynyt lambda-anturi, ja se tulikin jo ostettua, mutta en ole vielä saanut vaihdettua. Kuitenkin tämä alkaa jo täysin kylmällä koneella, jolloin kone ei vielä seuraa lambdasignaalia. Onko muilla ollut vastaavaa ja mikä mahdollisesti aiheuttanut? Ilmamäärämittari ja tyhjäkäyntiventtiili jo varmuudeksi putsattu. EVAP-järjestelmän tiiveys myös tarkastettu. Alipaineletkut tarkastettu myös silmämääräisesti, seuraavaksi ajattelin myös starttipilotilla.
3) Nykiminen moottorijarrutuksessa. Matka-ajossa, kun nostaa kaasun kokonaan, auto alkaa nykimään huomattavasti. Ihan niinkuin jäisi joku tieto uupumaan, että mennäkkö moottorijarrulle vai ei. Onko tähän mitään ideaa, että mikä voisi aiheuttaa? Kaasuläppä ainakin putsattu ja säädetty käsivaralta. Kaasuläpän asentotunnistin tässä on potentiometrimallinen ilman mekaanisia kytkimiä ja näyttää molemmista pinneistä lineaarisesti kasvavaa/laskevaa resistanssia läppää kääntäessä.
4) Mistä ootte hankkineet tulpanjohtoja B212 koneeseen? Ostin yhdet NGK:t, mutta niissä ei oikein missään, varsinkaan 3. sylinterin, piuhassa mitta riittänyt. Ja 2.1 oli mainittuna sopivuudeksi ihan paketin päälläkin.
#7525
Aero 9-3 2003
Aero 9-3 2003
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Hommaa siihen Bougicord tulpanjohdot, käyntiongelmat tulee kuntoon. Voit tietysti mitata vastusmittarilla sytkäjohdot, mitä pidempi johto sitä suurempi vastus, siinä saa haarukoitua vikakohteita, ja tarkasta myös vj kansi ja pyörijä. Niitä alkuperäisiä saa mm. Procarserviceltä Jyväskylästä.
#2260
96V4 MR
96V4 MR