Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23995
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
En taida jaksaa tutkia kohta aukeaa biltema poriin ni hakee sieltä jonkun vispilän
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
haitko?
toki voihan sinne laittaa 89 mallin flektinkin ....
toki voihan sinne laittaa 89 mallin flektinkin ....
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23995
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
ei oo biltema auki vielä ja flekti varasto on rajallinen.
toki muutama alkupään 99:sin flekti löytyy hyllystä mut ajattelin että uudempi olisi ns.toimintavarmempi mutta niin taas vissiin erehdyin
toki muutama alkupään 99:sin flekti löytyy hyllystä mut ajattelin että uudempi olisi ns.toimintavarmempi mutta niin taas vissiin erehdyin
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
eikös aina uudemmat tavarat ole tehty heikommin kuin vanhemmat
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Kaasari"
- Viestit: 25
- Liittynyt: La Helmi 06, 2010 19:27
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Jatkan vaikka tuskin tällä mitään väliä on. Mastech mittari sekos lopullisesti vastusten mittausten osalta ja siihen tuli pariin päivän viive, kunnes Lidlistä hain maanantaitarjousmittarin ja akkukin latautui 28h. Uudella mittarilla kaikki anturit oli ok. Kaikki bentleyn tarkastuskohdat 340-8 eteenpäin oon mennyt läpi ja ainoa vika on kohta 7. eli sytkärin kytkentätoiminto. Se ei nosta puolan navoista 15 ja 1 välillä olevaa jännitettä lainkaan - pitäisi olla 1-2s ajan ~6V kun laittaa virrat päälle. 15 ja maan välillä tulee akkujännite. Ja vika ei ole kirjan mukaan puolan vaan sytkärin. Kun kaikki olin varmistanut jo useampaan kertaan, niin kävin ostamassa Motonetista uuden sytkärin 10-8012: Myivät Boschin, paketissa luki intermotor 15015 ja itse piirissä MEAT & DORIA 200960. No meni sitten aikansa kotona selvitellessä, että on Boschia vastaava. Vaihdoin piirin ja laitoin tahnat. Testasin autossa ja sama juttu - ei muutosta. Eri sytkärin kaapeleilla suoraan puolasta ja virranjakajista kummastakaan ei kipinää itse starttauksessa paitsi vain kipinä starttauksen lopuksi 1-2 kertaa - miksi tulee kun lopettaa starttauksen? - ei kuitenkaan käynnisty. Otin puolan irti ja testasin suoraan akkuun kytkemällä käynnistyskaapeleiden avulla, että kipinää tuli kun löi johdolla tulpan kantaan.
Ja taas on akku loppu, kun bensapumppu on pitkään käynyt virrat päällä ja starttauksia tullut mukavasti - antoihan tuo aika kauan starttailla. Tulpan johdoista en saanut 1:n eli pisin kaapeli mitään vastusta joten ne pitää ostaa uusiksi - hirveän vaikea saada vastuslukemia kaapeleille. Kampiakselin anturin olen testannut siis jo 3 kertaa johdoista ohjekirjan mukaan: virtaa meneee ja virrat päällä, kun ruuvarilla pyöritän vauhtipyörää, niin jännite vaihtelee tasaisin välein annetuissa puitteissa.
Joku kompahan tässä nyt on. Tuo puolan 1 johdon ottaminen jossain maahan tekee saman minkä ilmeisesti varkaudenestolaite eli ei toimi sytytys silloin. Tuon ohjekirjan ainoat ehdotukset näyttäisivät olevan viallisten johtojen ja liitinten tarkastamiseen. Kun tätä kirjoitan niin ajatus selkiytyy että onko syy sittenkin tuo puolan 1 navalle menevä kaapeli. Virtakaavion mukaan se menee sytkärin pinniin 1 (sininen). Pitääpä lähtee testaamaan jatkuvuutta.
Ja taas on akku loppu, kun bensapumppu on pitkään käynyt virrat päällä ja starttauksia tullut mukavasti - antoihan tuo aika kauan starttailla. Tulpan johdoista en saanut 1:n eli pisin kaapeli mitään vastusta joten ne pitää ostaa uusiksi - hirveän vaikea saada vastuslukemia kaapeleille. Kampiakselin anturin olen testannut siis jo 3 kertaa johdoista ohjekirjan mukaan: virtaa meneee ja virrat päällä, kun ruuvarilla pyöritän vauhtipyörää, niin jännite vaihtelee tasaisin välein annetuissa puitteissa.
Joku kompahan tässä nyt on. Tuo puolan 1 johdon ottaminen jossain maahan tekee saman minkä ilmeisesti varkaudenestolaite eli ei toimi sytytys silloin. Tuon ohjekirjan ainoat ehdotukset näyttäisivät olevan viallisten johtojen ja liitinten tarkastamiseen. Kun tätä kirjoitan niin ajatus selkiytyy että onko syy sittenkin tuo puolan 1 navalle menevä kaapeli. Virtakaavion mukaan se menee sytkärin pinniin 1 (sininen). Pitääpä lähtee testaamaan jatkuvuutta.
900i GLE 16v -91
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Oliko tarkistuslistassasi sellaista kohtaa, jossa varmistetaan puolan navan 15 ja rungon välillä olevan akkujännite myös käynnistysyrityksen aikana?
http://townsendimports.com/Web/electric ... ezkwir.htm
http://townsendimports.com/Web/electric ... kindex.htm
Virtalukon pohjan vikahan se sitten olisi, jos ajoasennossa puolan 15:lle tulee jännite mutta starttiasennossa ei.
http://townsendimports.com/Web/electric ... ezkwir.htm
http://townsendimports.com/Web/electric ... kindex.htm
Virtalukon pohjan vikahan se sitten olisi, jos ajoasennossa puolan 15:lle tulee jännite mutta starttiasennossa ei.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Myöskin outo on tuo mainitsemasi sytkäyksikön 5- ja 6-nastojen yhteenkytkentä. Toinen on jakajan anturin syöttö ja toinen signaali jakajalta….
-
- "Kaasari"
- Viestit: 25
- Liittynyt: La Helmi 06, 2010 19:27
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Purin ekaksi virtalukon esille ja siitähän puuttui +S johto kokonaan. Testasin johtuvuuden pohjan pinneistä avainta kääntelemällä ja ne meni läpi. Pistin akulta+ suoraan kaapelin puolan 15 ja yritin starttausta - ei tulosta. Kipinää ei tule nyt puolalta enää lainkaan missään vaiheessa.
Herätenousua puolan navoille 15 ja 1 ei tule (en tullut mitanneeksi sitä suoraan sytkästä 1 ja 4 johtuvuuden testasin niistä johdoista eilen ja ehjiä olivat). Startatessa puolan 15 ja 1 välinen jännite nousee jonnekin reiluun +15V. Tietenkään en muistanut tarkistaa tuota 15 ja maata startatessa mutta kai tuo starttikaapelin suorakytkentä akulta ajoi saman asian kun yritin startata.
No sitten kun taas akku oli melkein loppu niin 340-10 mukainen sytkän pulssisignaalitesti 4 ja 2 pinneistä ei mennyt läpi, sillä vaihtelu oli alle 1V kun se pitäisi olla 0-8 välillä ka. 2,8V. Pisti tuon viimeisen akun hyytymisen piikkiin. Pitää testata ekalla starttauksella seuraavaksi, sillä aikaisemmin tuo meni läpi.
Ja kyllä sytkän 5 pinni on tuplattu 6 ja lisäksi vaikuttaa ihan tehtaan tekeleeltä. Edit: löytyy myös virtakaaviosta 371-91.
Vein testimielessä starttikaapeleilla maita yhteen konehuoneesta ja varmistin vielä yhden starttauksen vetämällä ruiskuboksin maihin konehuoneeseen.
Kun akulta suoraan jännite on noin 12,7 täydellä niin noista piireistä jne. jännite on vain 11 ja paikoin jopa hieman alle - onko näin voimakas jännitehäviö ok?
Edit: olin huolimattomuutta lukenut huonosti tuon hall/kampiakseanturin testin 340-10 9. kohdalla, että jos siitä saa virran vaihtelun eli se toimii, niin EZK ohjausboksi on viallinen ja se on vaihdettava. No nyt mennäänkin sitten jo hieman hankalimmille vesille, sillä sytkä nyt 23€ hinta tiskiltä ei ollut vielä paha mutta tuon hankkiminen on aivan toinen juttu. Pitää varmistella vielä kaikki pariin otteeseen ennen kun alkaa hankkimaan tuota. Kannattaa ilmeisesti juotella liittimiä ensin läpi jos siitä olisi jotain apua.
Herätenousua puolan navoille 15 ja 1 ei tule (en tullut mitanneeksi sitä suoraan sytkästä 1 ja 4 johtuvuuden testasin niistä johdoista eilen ja ehjiä olivat). Startatessa puolan 15 ja 1 välinen jännite nousee jonnekin reiluun +15V. Tietenkään en muistanut tarkistaa tuota 15 ja maata startatessa mutta kai tuo starttikaapelin suorakytkentä akulta ajoi saman asian kun yritin startata.
No sitten kun taas akku oli melkein loppu niin 340-10 mukainen sytkän pulssisignaalitesti 4 ja 2 pinneistä ei mennyt läpi, sillä vaihtelu oli alle 1V kun se pitäisi olla 0-8 välillä ka. 2,8V. Pisti tuon viimeisen akun hyytymisen piikkiin. Pitää testata ekalla starttauksella seuraavaksi, sillä aikaisemmin tuo meni läpi.
Ja kyllä sytkän 5 pinni on tuplattu 6 ja lisäksi vaikuttaa ihan tehtaan tekeleeltä. Edit: löytyy myös virtakaaviosta 371-91.
Vein testimielessä starttikaapeleilla maita yhteen konehuoneesta ja varmistin vielä yhden starttauksen vetämällä ruiskuboksin maihin konehuoneeseen.
Kun akulta suoraan jännite on noin 12,7 täydellä niin noista piireistä jne. jännite on vain 11 ja paikoin jopa hieman alle - onko näin voimakas jännitehäviö ok?
Edit: olin huolimattomuutta lukenut huonosti tuon hall/kampiakseanturin testin 340-10 9. kohdalla, että jos siitä saa virran vaihtelun eli se toimii, niin EZK ohjausboksi on viallinen ja se on vaihdettava. No nyt mennäänkin sitten jo hieman hankalimmille vesille, sillä sytkä nyt 23€ hinta tiskiltä ei ollut vielä paha mutta tuon hankkiminen on aivan toinen juttu. Pitää varmistella vielä kaikki pariin otteeseen ennen kun alkaa hankkimaan tuota. Kannattaa ilmeisesti juotella liittimiä ensin läpi jos siitä olisi jotain apua.
900i GLE 16v -91
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Meni ohi
Viimeksi muokannut nurssi, Ke Elo 03, 2022 20:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kun OG satkun laatikosta irrottaa vetarin maljat, niin onko laipan ja laatikon välissä olevat shimmit siirrettävä maljojen mukana seuraavaan kohteeseen, vai ovatko shimmit ns. laatikkokohtaisia?
Toisin sanoen tasataanko noilla shimmeillä laatikon maljojen kiinnityskohdan leveyttä vaiko maljan laipan paksuutta?
Toisin sanoen tasataanko noilla shimmeillä laatikon maljojen kiinnityskohdan leveyttä vaiko maljan laipan paksuutta?
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
http://townsendimports.com/Web/transmis ... tm#9kindri
viewtopic.php?p=563038#p563038
Jos vaihdat maljan, maljaa pitelevä laakerointilaippa ja siihen kuuluvat shimmit pysyvät samalla paikalla. Ainoastaan malja (ja mahdollisesti tiivisteet + laakeri vaihtuvat).
viewtopic.php?p=563038#p563038
Jos vaihdat maljan, maljaa pitelevä laakerointilaippa ja siihen kuuluvat shimmit pysyvät samalla paikalla. Ainoastaan malja (ja mahdollisesti tiivisteet + laakeri vaihtuvat).
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Aero"
- Viestit: 340
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Minkälainen vastus pitää olla ilmastoinnin magneettikytkimellä? Vai tarvitseeko siihen laittaa sellaista? M91 asennusohjeessa sellainen on vielä mutta ei puhuta edes kaaviossa että mikä ohm se olisi. Se on se magneettikytkin joka on läppäkotelon kyljessä ja jonka kautta alipaine kulkee servolle. näyttää lähinnä johdonpätkältä jossa 2 lattaliitintä...
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23995
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Mikä vaijeri ja sopivuus 8315624
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
kuvaa vaijerista??
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23995
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
löytyy onks sul watsapp ?
ai niin ja facebookis kuva myös
ai niin ja facebookis kuva myös
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659