Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Ei tarvitse mittarin olla todella tarkka. Riittää mainiosti jos on luokkaa +-5%
Janne
Janne
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Minkähän saabin umpio bosch sweden 1 305 320 800 ?lasissa 1 305 615 005 suomessa tehdyissä vissiin hellan umpiot. kaksi käyttämätöntä tehtaan paketissa. minkähän arvoiset?
Volvo 850 2.5 -96 246tkm
Mazda mx-5 1.8i -99 114tkm
Mazda mx-5 1.8i -99 114tkm
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24000
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
onko umpiossa ohjuritappi ??? tuli vaan mieleen ku tuos joku aika sitten joku klubilainen osti facesta look a like samanlaiset mut ne ei ollutkaan saabin umpiot.
mut joo h4 ni sopivuus 96 , 99 ja 90 .
mulla on hyllyssä robo nimellä alkupään 99:Siin sopivat uudet umpiot
mut joo h4 ni sopivuus 96 , 99 ja 90 .
mulla on hyllyssä robo nimellä alkupään 99:Siin sopivat uudet umpiot
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
tappi ja kaksi hahloa. kumitutissa lukee saab. periaatteessa jouten.
Volvo 850 2.5 -96 246tkm
Mazda mx-5 1.8i -99 114tkm
Mazda mx-5 1.8i -99 114tkm
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
haiskahtaa 99 umpiolta värin perusteella
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Vaihdevivusto lähti irti laatikon päädystä -vm 90 16v ruiskusatkusta jossa manuuaaliloota. Mitenkähän tuo kuuluu olla kiinni tuolla? Elikkä siis Kävin kaupassa ja kaupasta tullessa oli pakki jumittunut paikoilleen ja aikani venkslatessa huomasin että oli koko vivusto irti laatikosta.
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Saab 900 -89 välillä vilkut ja lämmityslaitteen puhallin lakkaa toimimasta missä vika?
Edit löytyi, virtalukon releen huono kontakti.
Edit löytyi, virtalukon releen huono kontakti.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
eli räjähtiks se kumivulkanointi eri suuntiin kuten rajabileet gazan rajan pinnassa vai irtosiko koko kepakkorepa lootan aksilastaJurkkis kirjoitti: ↑Ti Joulu 05, 2023 21:06Vaihdevivusto lähti irti laatikon päädystä -vm 90 16v ruiskusatkusta jossa manuuaaliloota. Mitenkähän tuo kuuluu olla kiinni tuolla? Elikkä siis Kävin kaupassa ja kaupasta tullessa oli pakki jumittunut paikoilleen ja aikani venkslatessa huomasin että oli koko vivusto irti laatikosta.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Elikkä siis näin: https://www.youtube.com/shorts/yaw2pB8-Noomestari kirjoitti: ↑Ke Joulu 06, 2023 21:52eli räjähtiks se kumivulkanointi eri suuntiin kuten rajabileet gazan rajan pinnassa vai irtosiko koko kepakkorepa lootan aksilastaJurkkis kirjoitti: ↑Ti Joulu 05, 2023 21:06Vaihdevivusto lähti irti laatikon päädystä -vm 90 16v ruiskusatkusta jossa manuuaaliloota. Mitenkähän tuo kuuluu olla kiinni tuolla? Elikkä siis Kävin kaupassa ja kaupasta tullessa oli pakki jumittunut paikoilleen ja aikani venkslatessa huomasin että oli koko vivusto irti laatikosta.
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
No niin vika on siis diagnosoitu ja eikun 13 mm kouraan ja korjaamaan.ellei ole jo kondiksessa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Kaasari"
- Viestit: 25
- Liittynyt: La Helmi 06, 2010 19:27
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
No jo kohta vuodenpäivtä kestänyt sammumisvika kismittää edelleen. Kun auton starttaa kylmiltään auto sammuu noin 1km päästä kun heti lähtee liikkeelle. Kesällä ei sammu enää toista kertaa esim 1h kauppakäynnin jälkeen - talvella sammuu samalla tavalla mutta nopeammin kun jäähtyy ilmeisesti kylmemmäksi. Oireen tarkka kuvaus: kone sammuu kuin veitsellä leikaten ennen kun lämmöt ovat nousseet edes 1/4 asti. Jos kierrokset on tällöin yli 4000 ei kerkea sammumaan kokonaan vaan kierrokset tippuu tuonne tonnin alle ja eloa tulee uudestaan. Kesällä jos sammuu ajossa kytkin pohjaan ja kolmosta silmään ja käynnistyy uudelleen ilman starttausta. Talvella pakko startata vauhdissa kun pyörät ei ota vaan luistavat lumella. Kun lähtee samaa reittiä kaupalle on tää sammuminen meilkein aina samoilla kohdilla. Kampiakselin asentoanturia veikkailin mutta miksi vain tässä tietyssä kohdassa. Lisäksi kierroslukumittari ei romahda vaikka tulee nopeasti alas. Mielestäni selitys on jotain ECU vikaa jolloin automaattiryyppy on tehnyt tehtävänsä ja lämmöt nousseet tarpeeksi ja jotain silloin muutetaan sytyksessä ja tämä muutos tekee tämän murto-osasekunnnin katkon. Lämpötila-anturikin antaa oikeat Ohmit. Vikakoodeja ei ole ikinä löytynyt paitsi nyt kovemmilla pakkasilla tuli vähäksi aikaa valo mutta hävisi saman tien. Joskus pitää ajaa tien sivuun kun ei heti starttaa (silloin epäily kohdistuu polttoaineen syöttöön). Kellään ollut vastaavia oireita?
Tyhjäkäyntimoottoria, ilmamassamittaria (jarrusprayllä), kaasuläppää ja imusarjaa oon putsannut kaasarinsprayllä tasaisen väliajoin ja se on aiemin vaikuttanut tyhjäkäyntiin. Tyhjäkäyntimoottoriinkin on välillä laittaut voiteluspräytä ja välillä en. Nyt kuitenkin tyhjäkäynti seilaa hieman ja edellinen putsaus ei tasoittanut sitä. Laitoin syksyllä tuota STP Injector Cleaneriä bensan ollessa varoitusvalolla eli reiluun 10l ja rälläsin kunnolla. Terhakkuus/reagointi palasi paremmaksi kuin mitä normaalisti karstoja poltellessa valtatietä pienellä vaihteella yli 4k kierroksilla.
Saakelin sähköviat: kesällä ei meinanut startata lainkaan - joka kerta monta sekunttia, ja syksyä kohti paheni sitten ekoihin pakkasiin niin pahaksi että en saanut käyntiin mitenkään 15min starttailuineen. Sitten otin melko puhtaan ilmanputsarin pois ja lähtikin melko nopeasti käyntiin - ruplatti alkuun kun tais olla paljon palamatonta. Putsari kuiva ja puhdas silmämääräisesti. Sitten otin kaikki sytysjärjestelmän johdot irti ym tulpat jne. tarkasteluun ja laitoin vain takaisin - mikään ei ollut alunperin löysällä. No sen jälkeen on lähtenyt välittömästi tulille. Mukava ois tietää mitä korjasin. Kaikki sähköjohtojen kuoret ovat muuttuneet lakusta koviksi karkeiksi jotka paikoin murenevat.
Tyhjäkäyntimoottoria, ilmamassamittaria (jarrusprayllä), kaasuläppää ja imusarjaa oon putsannut kaasarinsprayllä tasaisen väliajoin ja se on aiemin vaikuttanut tyhjäkäyntiin. Tyhjäkäyntimoottoriinkin on välillä laittaut voiteluspräytä ja välillä en. Nyt kuitenkin tyhjäkäynti seilaa hieman ja edellinen putsaus ei tasoittanut sitä. Laitoin syksyllä tuota STP Injector Cleaneriä bensan ollessa varoitusvalolla eli reiluun 10l ja rälläsin kunnolla. Terhakkuus/reagointi palasi paremmaksi kuin mitä normaalisti karstoja poltellessa valtatietä pienellä vaihteella yli 4k kierroksilla.
Saakelin sähköviat: kesällä ei meinanut startata lainkaan - joka kerta monta sekunttia, ja syksyä kohti paheni sitten ekoihin pakkasiin niin pahaksi että en saanut käyntiin mitenkään 15min starttailuineen. Sitten otin melko puhtaan ilmanputsarin pois ja lähtikin melko nopeasti käyntiin - ruplatti alkuun kun tais olla paljon palamatonta. Putsari kuiva ja puhdas silmämääräisesti. Sitten otin kaikki sytysjärjestelmän johdot irti ym tulpat jne. tarkasteluun ja laitoin vain takaisin - mikään ei ollut alunperin löysällä. No sen jälkeen on lähtenyt välittömästi tulille. Mukava ois tietää mitä korjasin. Kaikki sähköjohtojen kuoret ovat muuttuneet lakusta koviksi karkeiksi jotka paikoin murenevat.
900i GLE 16v -91
-
- "Ruisku"
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ti Elo 23, 2016 12:39
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kaksi kohtaa, joista itselleni on ollut jäähdytysnesteen vuotoa (og900 16v v. viimeinen vm.1993 ei-turboa):
- Vasemmalla ylhäällä se suipon kolmion muotoinen vesipumpun paluuyhteen, johon tulee 1+2 letkua, tasotiiviste.
- Moottorin alaosassa, pakosarjan piilossa, yhde jossa on tapana olla lohkolämmitin. Korroosio iskenyt useimmiten. Kun kone on ensi kerralla autosta pois, kannattaa tarkistaa ja tarvittaessa vaihtaa tilalle tarvikkeena myytävä "sakaramallinen" umpilaippa, joka tulee kiinni kolmella pultilla.
- Vasemmalla ylhäällä se suipon kolmion muotoinen vesipumpun paluuyhteen, johon tulee 1+2 letkua, tasotiiviste.
- Moottorin alaosassa, pakosarjan piilossa, yhde jossa on tapana olla lohkolämmitin. Korroosio iskenyt useimmiten. Kun kone on ensi kerralla autosta pois, kannattaa tarkistaa ja tarvittaessa vaihtaa tilalle tarvikkeena myytävä "sakaramallinen" umpilaippa, joka tulee kiinni kolmella pultilla.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Löytyykö mistään 1mm ylikoon männänrenkaita b201 koneeseen?
- Aquamarine99
- "Ruisku"
- Viestit: 102
- Liittynyt: Ma Heinä 31, 2017 22:20
- Paikkakunta: Kokkola
- Viesti:
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Hei.
Olisko jollain käsillä tämän tyyppinen satkun moottorin tukityyny:
https://www.maptunparts.com/engine-comp ... b-900.html
Olisin kiitollinen jos viitsisit mitata tuon holkin sisähalkasijan. Tai vastaavasti sen kiinnityspultin halkasijan. Kiitos
Olisko jollain käsillä tämän tyyppinen satkun moottorin tukityyny:
https://www.maptunparts.com/engine-comp ... b-900.html
Olisin kiitollinen jos viitsisit mitata tuon holkin sisähalkasijan. Tai vastaavasti sen kiinnityspultin halkasijan. Kiitos
-
- "Kaasari"
- Viestit: 25
- Liittynyt: La Helmi 06, 2010 19:27
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tuo aikaisemmin kysymäni sammumisvika sen kun pahenee. Pahin oli aina plussakelit ja parhaiten toimi pakkasella eli kuivalla kelillä. Mistään en ole löytänyt aikaisemmin vikaa. Nyt oon jäänyt mukavasti tielle muutaman kertaa muiden autoilijoiden vihan kohteeksi. Onneksi oon päässyt 10min ruuhkan kerryttämisen jälkeen jatkamaan. Nyt auto seisoo pihalla eiä se käy kun aina vähän aikaa, ja nyt tuskin enää kohta ollenkaan - vikaantuminen pahenee.
Yks huomio oli kun tuossa muutama päivä sitten alkoi reilun tunni starttailun jälkeen akku loppua oli se kun vaihdoin autn silloin käydessä valot parkeille niin tuntui että alkoi kone käymään vajailla pytyillä? Kuvittelis että virrantarve on voimakkaampi normivaloilla. Sitten ladattiinkiin vedessä lämmitettyä akkua 13h.
Parin päivän vitutustauon/latauksen jälkeen starttasin ja auto käy kun pitääkin - virta akulta käydessä 14V eli laturi lataa. Auto auto kävi hyvin mutta sammui 6min käynnin jälkeen (lämmöt läheni 1/4 ) ja ei enää startannut kun kerran noin 40min testailun jälkeen vain 2min ajaksi. Ei kipinää kun pistin suoraan puolasta johdolla koneen päälle. Startti pyörii ja bensapumppukin. Puolalle virrat tulee edelleen 15 ja maan väliin kun virrat on päällä. Johtojen irroituksen jälkeen 1 ja 15 välillä on arvojen mukaiset 0.5-0.9 Ohmit mutta 1 ja keskitapin (virta virranjakajalle) välillä oli 6kOhm kun pitäisi olla 7-8kOhm. Vaikuttaako tuo pieni? ero mitenkään tilanteeseen? Ei kehtaisi uutta puolaa turhaan ostella, kun ei meinaa enää löytyä motonetin, bilteman ja fixuksen osista enää sopivia (osasaanti huonontunut merkittävästi viimeisen puolenetoistavuoden aikana - tarjoavat nykyisin vääriä sopimattomia osia). Tuon entisen Boschin puola merkinnät on niin hapettuneet ettei niistä enää ottanut selvää. Vikavalo ei edelleenkään syty sammumisen seurauksena. Ja sammuu melko leikkaamalla. Puoltoista vuotta menty hajottamon sytytysohausyksiköllä ettei vaan oo hajoamassa nyt tämäkin. Testailin vanhalla sytytysvahvistimella mutta ei vaikutusta.
Auto on tehnyt nyt vuoden sitä että muutaman minuutin käynnin jälken käynti katkeaa sekunnin osaksi mutta jos on kierroksia niin ei sammu. Nyt sitten sammuu. Sammuminen tapahtuu leikaten eli kiekkamittari tulee alas romahtamalla. Hall vikaa tarjotaan tuolle oireelle mutta en usko. Viime viikolla kun sain käytettyä auton normaalilämpöön niin ei enää sammunut / pätkinyt. Läpötilanturikin antoi oikean suuntaisia kOhmeja........
Mites tuo virtalukko? sotkisko tuolla tavalla ottamalla kipinän pois?
Yks huomio oli kun tuossa muutama päivä sitten alkoi reilun tunni starttailun jälkeen akku loppua oli se kun vaihdoin autn silloin käydessä valot parkeille niin tuntui että alkoi kone käymään vajailla pytyillä? Kuvittelis että virrantarve on voimakkaampi normivaloilla. Sitten ladattiinkiin vedessä lämmitettyä akkua 13h.
Parin päivän vitutustauon/latauksen jälkeen starttasin ja auto käy kun pitääkin - virta akulta käydessä 14V eli laturi lataa. Auto auto kävi hyvin mutta sammui 6min käynnin jälkeen (lämmöt läheni 1/4 ) ja ei enää startannut kun kerran noin 40min testailun jälkeen vain 2min ajaksi. Ei kipinää kun pistin suoraan puolasta johdolla koneen päälle. Startti pyörii ja bensapumppukin. Puolalle virrat tulee edelleen 15 ja maan väliin kun virrat on päällä. Johtojen irroituksen jälkeen 1 ja 15 välillä on arvojen mukaiset 0.5-0.9 Ohmit mutta 1 ja keskitapin (virta virranjakajalle) välillä oli 6kOhm kun pitäisi olla 7-8kOhm. Vaikuttaako tuo pieni? ero mitenkään tilanteeseen? Ei kehtaisi uutta puolaa turhaan ostella, kun ei meinaa enää löytyä motonetin, bilteman ja fixuksen osista enää sopivia (osasaanti huonontunut merkittävästi viimeisen puolenetoistavuoden aikana - tarjoavat nykyisin vääriä sopimattomia osia). Tuon entisen Boschin puola merkinnät on niin hapettuneet ettei niistä enää ottanut selvää. Vikavalo ei edelleenkään syty sammumisen seurauksena. Ja sammuu melko leikkaamalla. Puoltoista vuotta menty hajottamon sytytysohausyksiköllä ettei vaan oo hajoamassa nyt tämäkin. Testailin vanhalla sytytysvahvistimella mutta ei vaikutusta.
Auto on tehnyt nyt vuoden sitä että muutaman minuutin käynnin jälken käynti katkeaa sekunnin osaksi mutta jos on kierroksia niin ei sammu. Nyt sitten sammuu. Sammuminen tapahtuu leikaten eli kiekkamittari tulee alas romahtamalla. Hall vikaa tarjotaan tuolle oireelle mutta en usko. Viime viikolla kun sain käytettyä auton normaalilämpöön niin ei enää sammunut / pätkinyt. Läpötilanturikin antoi oikean suuntaisia kOhmeja........
Mites tuo virtalukko? sotkisko tuolla tavalla ottamalla kipinän pois?
900i GLE 16v -91