Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
C 124 320
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

eskooo kirjoitti:Terve,

Oma ysisatanen vm. -90 on taas kesän ajan ajossa ja ajattelin, että olisi mukava käyttää tsekattavana ja huollettavana. Entisen luotto huoltomiehen, Kurttilan autokorjaamon Stanin, jäätyään eläkkeelle olisi hakusessa tekijämies, joka tuntee Saabit ja vaikka ihan harrastuspohjalta niitä korjailee ja huoltaa. PK-seudun läheisyys plussaa, onko suosituksia? Autolla ajettu 140tkm ja menisi kyllä katsastuksesta läpi, mutta huollatan mieluusti kaikki pikkujututkin, niin saadaan parin vuoden päästä museorekisteriin hyvä yksilö.

Kiitos neuvoista,
Esko
http://www.autohuoltoholmberg.fi/
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Avatar
Kapt.Kosmos
"Turbo"
Viestit: 267
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:44

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Kapt.Kosmos »

Joskus aikaa sitten kyselin noista Aten 30mm tiivisteitä, kun hukkasin toisen puoliskojen välissä olevista o-renkaista, niin Motonin ert:in valmistamassa setissä olisi ollut nekin mukana. Frenkitin paketista noi löyty myös. Ei olisi tarvinnut tilata ihan saatanan kalliilla Turun jarruosasta niitä renkaita.
Näköjään myös ertiltä löytyisi mäntiä, pitkäsiköhän tässä alkaa maahantuomaan noita kun ei motonettiä näköjään huvia. V4siin ei näköjään löydy mäntiä tai kytkimen tiivisteitä. Harmi
PyryR
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 23:35
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja PyryR »

Kuuluisiko 99:n flektin puhaltaa ajoviimaa vastaan vai imeä syylarin läpi? Mulla flekti puhaltaa eteenpäin. Jotenkin ei tunnu loogiselta mutta olen kuullut tornaria että tuommoisiakin ratkaisuja jostain syystä olisi olemassa...
-84 99 GL, -96 ng 900 s, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347
Avatar
Kapt.Kosmos
"Turbo"
Viestit: 267
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:44

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Kapt.Kosmos »

Kuva
Kuva
Tommoset mötikät tuli, näyttää ihan oikeilta. Jäi noi alkuperäiset töihin, niin ei voi vertailla.
Memphis
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Kesä 18, 2007 20:41
Paikkakunta: Oulu

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Memphis »

Olisiko jostain netistä saatavilla kytkentäkaavioita 900:n? Ongelmana on että auto polttaa sisävalaistuksen sulaketta aina kun sisävalon sytyttää ja pitäisi alkaa katteleen missä vika voisi olla. Potilaana 900 T8 -86.
900 T8 2d -86
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11485
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Memphis
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Kesä 18, 2007 20:41
Paikkakunta: Oulu

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Memphis »

900 T8 2d -86
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2032
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja vfr »

PyryR kirjoitti:Kuuluisiko 99:n flektin puhaltaa ajoviimaa vastaan vai imeä syylarin läpi? Mulla flekti puhaltaa eteenpäin. Jotenkin ei tunnu loogiselta mutta olen kuullut tornaria että tuommoisiakin ratkaisuja jostain syystä olisi olemassa...
Pitäisi imeä syylärin läpi viileätä ilmaa eikä puhaltaa konehuoneen lämmintä ilmaa syylärin läpi. Tuleehan siihen lisää suorituskykyä kun ei tartte ajaa keinotekoista vastatuulta päin vaan propeli suorastaan imee autoa eteenpäin.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Cullin
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Touko 22, 2015 19:40

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Cullin »

Mitenkäs 99:n mittaristosta tuo kellonsäätönuppi irtoaa? Oma katkennut ja siitä jäänyt semmonen tynkä että pihdeillä ei saa kunnon otetta eli en ainakaan vetämällä pois saanut. Ja sitten kun se on irti niin asettuuko uusi paikalleen vain työntämällä?
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Cullin
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Touko 22, 2015 19:40

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Cullin »

Ja myös ongelma 90:n kiekkamittarissa kun sekoilee ihan itsekseen välillä. Välillä menee nolliin ja välillä nykii miten sattuu. Mistä lähteä vikaa etsimään?
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
kamo
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2018 13:17
Paikkakunta: Kuusamo / Lappi

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja kamo »

Moi,

Oliskohan jollain tiedossa miten 900 2.0l pierburgin kaasarin putsaus ja kalvonvaihto-operaatio kannattaa tehdä?
Mieluusti jos olis step-by-step ja kuvat ois kans tosi kivoja.
Ja siitä öljyhommasta joku tarkka kuvaus ois kans kiva, vaikka tosiaan täältä löytyneillä ohjeilla sen jotakuinkin ymmärtää (automaattiloota öljyä ja pitikö sitä vallan lotrata vai miten se nyt olikaan).

Muistelen sellaisen kaasarin purkusession kuvasarjan, (jopa Suomeksi!!) nähneeni interwebissä, mutta en millään löydä sitä nyt.

Kiitos!
-kamo

edit: löytyhän se, oli vissiin jo niin korkeat promillet ettei silmä-aivoyhteys oikein rekisteröinyt ruudun tapahtumia
viewtopic.php?f=11&t=177299&hilit=kaasutin
900c -89
kamo
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2018 13:17
Paikkakunta: Kuusamo / Lappi

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja kamo »

Heips taas,

Millähän tavalla tuon EGR:n poisto ja tulppaus kannattaisi tehdä niin että ei mitään tuhoa tahi katsastuskitinää syntyisi?
Haulla löytyi ihan mukavasti kyllä aiheesta keskustelua mutta ei varsinaisia ohjeita.

Kyseessä siis Saab 900c 2.0l pierburgin 175 kaasarilla.
900c -89
Avatar
c900T
"Saabisti"
Viestit: 100
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:11
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja c900T »

Minä tein ohuesta alumiinilevystä umpitiivisteen siihen EGR:n ja imusarjan väliin. Siinä olevasta vanhasta tiivisteestä saa hyvän mallin. Tulppasin myös kaasuttimesta EGR:n venttiilille lähtevän alipaineletkun, ettei vedä mahdollisesti rikkinäisen EGR-kalvon kautta ilmaa.
#534
96 -64 (HA), 90 -87 (MR)
Superb Combi iV -20
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 578
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

Og satkun digitaalinen ulkolämpömittari, alkuperäinen lisävaruste. Missä sijaitsee anturi? Pitäisi tuollainen purkaa yhdestä romusta ensi viikolla talteen.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Risto »

Johdon toisessa päässä. Todennäköisesti puskurin takana.
Vastaa Viestiin