Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tuostahan se lämmön puute juurikin johtui. Nyt herää lähinnä kysymys miksi, miksi siinä päädytty tuohon ratkaisuun. Yleensä ,kun nämä saabin ominaisuudet voi selittää järjellä, niin mikä se järki on tässä bypass valvessa on, jos on herkkä hajoaan ja voi korvata vain suoralla putkella ?
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Bypass on yleensä käytetty nimi turboissa ahtamiseen liittyvästä venttiiliilistä. Lämmösäätövesivena tai jakovena tuosta.
Jos ostat esim ilmoituksella pelkällä bypass saat eri osan.
Jos ostat esim ilmoituksella pelkällä bypass saat eri osan.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Lämmityslaitteen ohivirtausventtiili on jonkinlainen yritys saada lämmitysteho vähemmän riippuvaksi moottorin kierrosluvusta.
viewtopic.php?f=11&t=2587
viewtopic.php?f=11&t=29654
Ehjänä ja oikein toimiessaan se venttiili varmaan onkin ollut ihan hyvä juttu. Ilmeisesti kuitenkin toteutus on sellainen, että iän myötä venttiili jumittaa lämmiysteho onkin pysyvästi huono. Vähän niin kuin 99/90:n lämmityslaitteen hanan yhteydessä oleva kennon lämpöä kapillaariputkella tunnusteleva termostaattikin. Perinteet siis jatkuvat
viewtopic.php?f=11&t=2587
viewtopic.php?f=11&t=29654
Ehjänä ja oikein toimiessaan se venttiili varmaan onkin ollut ihan hyvä juttu. Ilmeisesti kuitenkin toteutus on sellainen, että iän myötä venttiili jumittaa lämmiysteho onkin pysyvästi huono. Vähän niin kuin 99/90:n lämmityslaitteen hanan yhteydessä oleva kennon lämpöä kapillaariputkella tunnusteleva termostaattikin. Perinteet siis jatkuvat
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Käykö 900 s turbo -90 vaihteisto 900 turbo 16 -87:aan?
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Nämä on ilmeisesti samat mitä motonet myi joskus sporttilevyinä satkuu
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 3268661561
Löysin meinaan tallist laatikon ehkä 2006 vuodelta jos osanumero 24.0323-0101.1
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 3268661561
Löysin meinaan tallist laatikon ehkä 2006 vuodelta jos osanumero 24.0323-0101.1
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23995
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
hyvä löytö
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tervehdys, vetaritunnelia (yllätysyllätys) pitäs hitsata eli mitäs pitää ottaa huomioon kun irrottaa alatukivarren tieltä pois? Parempi kysyä nyt ennen kun on joku jousi tai jarrulevy silmäkulmassa....
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Asiaa on käsitelty tässä viestiketjussa hiljattain
viewtopic.php?f=11&t=133403&start=1140
viewtopic.php?f=11&t=133403&start=1140
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Toi linkki vei vissiin minne sattui höpinään kaikesta muusta paitsi mun kyssäristä...mutta kiitos yrityksestä. P.s. Käytin jo "etsi toimintoa" ja ei nyt tullu esille se että voiko ne 2 pulttia irrottaa alatukivarresta ja siirtää tieltä ilman sen kummempia kikkailuja...jus kirjoitti: ↑Ke Tammi 16, 2019 17:45Asiaa on käsitelty tässä viestiketjussa hiljattain
viewtopic.php?f=11&t=133403&start=1140
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23995
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
siellä on mutterit.
jousivoima pitää kumota ensin
jousivoima pitää kumota ensin
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kyllä tuo linkki juurikin vie sinne minne pitikin, tämän viestiketjun sivulle 77. Itse kysymys oli tosin sivun 76 lopussa. Vetaritunnelihitsailuun liittyvää asiaa vielä sivulla 78 asti. Mm. varoitukset bensaputkista vetaritunnelin yläosassa kuskin puolella pätevät kaikkiin tämän osion autoihin 99/90/900.
Se, että pitääkö jousivoima kumota, eli pitääkö ylätukivarren alle laittaa pulikkaa ennen kuin nostetaan pyörät irti maasta, riippuu autosi mallista. 900:ssa iskarit rajoittavat ulosjouston, eli et saa tukivartta hallitusti irti jos et rajoita jousituksen liikettä. 99:n ja 90:n korissa on kiinteä ulosjouston rajoitus lähempänä, ei välttämättä tarvitse ylätukivarren liikerataa rajoittaa. Tosin auttaa se niissäkin, tukivarret jäävät ruuvailun kannalta kenties mukavampaan asentoon.
Se, että pitääkö jousivoima kumota, eli pitääkö ylätukivarren alle laittaa pulikkaa ennen kuin nostetaan pyörät irti maasta, riippuu autosi mallista. 900:ssa iskarit rajoittavat ulosjouston, eli et saa tukivartta hallitusti irti jos et rajoita jousituksen liikettä. 99:n ja 90:n korissa on kiinteä ulosjouston rajoitus lähempänä, ei välttämättä tarvitse ylätukivarren liikerataa rajoittaa. Tosin auttaa se niissäkin, tukivarret jäävät ruuvailun kannalta kenties mukavampaan asentoon.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
900 on kyseessä, unohtui malli laittaa tässä hässäkässä. Eikös jousipuristin aja saman asian kun palikka? Ei ole oikein kokemusta tietotaidosta puhumattakaan....jus kirjoitti: ↑Ke Tammi 16, 2019 18:32Kyllä tuo linkki juurikin vie sinne minne pitikin, tämän viestiketjun sivulle 77. Itse kysymys oli tosin sivun 76 lopussa. Vetaritunnelihitsailuun liittyvää asiaa vielä sivulla 78 asti. Mm. varoitukset bensaputkista vetaritunnelin yläosassa kuskin puolella pätevät kaikkiin tämän osion autoihin 99/90/900.
Se, että pitääkö jousivoima kumota, eli pitääkö ylätukivarren alle laittaa pulikkaa ennen kuin nostetaan pyörät irti maasta, riippuu autosi mallista. 900:ssa iskarit rajoittavat ulosjouston, eli et saa tukivartta hallitusti irti jos et rajoita jousituksen liikettä. 99:n ja 90:n korissa on kiinteä ulosjouston rajoitus lähempänä, ei välttämättä tarvitse ylätukivarren liikerataa rajoittaa. Tosin auttaa se niissäkin, tukivarret jäävät ruuvailun kannalta kenties mukavampaan asentoon.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23995
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
sen "kalikan" olkoon se sit puuta tai jarrupalat tai vasara minkä olettaa kestävän siellä saa paikoilleen ku tunkkaa vaikka alapallosta paketin ylös , eli kasaan. ...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Joo, kiitos kaikille neuvoista, eiköhän tosta jotain tule, aikakin sanomista jos ei muuta.