Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24000
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
perus puolaa saa motonetista esim.ja-monesta.muusta.paikasta
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Kaasari"
- Viestit: 25
- Liittynyt: La Helmi 06, 2010 19:27
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kävin nyt illalla -3,5C käynnistämässä ja kävi 6min kunnes sammui. Annoin olla virrat päällä 30s (besapumppu jatkoi koko ajan) ja starttasin uudestaan. Lähti heti käyntiin ja huudattelin sen normaalilämpöön - kävi kaikkiaan 18min paikallaan. Lopussa kun polki kaasua pohjaan niin paukutteli jäkipolttoja pakarissa - muuuten kävi melko siististi. Johtuiko vaan ilman kylmenemisestä/kuivamisesta pakkaselle mennessä.... prkl
Joo oletinkin että joku peruspuola pitäisi käydä. Olis pitänyt ottaa vanhasta motonet sivusta pdf tulostus niin olis vanhat koodit tavaroille. Löysin esim Jännitteensäätimen 11-3018 numerolta tältä foorumilta mutta nykyinen motonetin sivusto ei anna enää soveltuvuutta tuolle osalle enää millekkään autolle vaikka on juuri oikea osa? Sama on sytytyskaapelien osalta - antaa vaan suoria johtoja jotka eivät siten ylety virranjakajaan. Monet varaosasivustot tarjosivat mallin valinnan jälkeen sytytyspuolaksi noita uudempien autojen sytytyskiskoja....
Joo oletinkin että joku peruspuola pitäisi käydä. Olis pitänyt ottaa vanhasta motonet sivusta pdf tulostus niin olis vanhat koodit tavaroille. Löysin esim Jännitteensäätimen 11-3018 numerolta tältä foorumilta mutta nykyinen motonetin sivusto ei anna enää soveltuvuutta tuolle osalle enää millekkään autolle vaikka on juuri oikea osa? Sama on sytytyskaapelien osalta - antaa vaan suoria johtoja jotka eivät siten ylety virranjakajaan. Monet varaosasivustot tarjosivat mallin valinnan jälkeen sytytyspuolaksi noita uudempien autojen sytytyskiskoja....
900i GLE 16v -91
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
saako uuden mallin etujarrukilpiä sopimaan etukäsijarrulliseen malliin. tai sama taka kilvissä?
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24000
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
miksi moinen pohdinta kerta uutta kilpeä näyttää olevan tarjolla 99/900 eteenkin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
99 kilvet 180€ uuden malliset 40€
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24000
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
no miten sen laskee... jos parkkipaikalla ilman työkaluja haluaa peltiä muokata ni kai ne suorasta pellistäkin tekee....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
En oo parkkipaikalla ja työkalut löytyy, pistää vaan miettimään kun 8kpl saa samaan hintaan kun toisia 2kpl että jos istuu helpolla, tilasin yhdet uudenmalliset, jos ei passaa helpolla laitan punaseen satkuun ja hommaan tohon viralliset.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
onko vaihtoehdoista kuvia
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
OG900 turbo 16V:n vaihteensiirto aiheena.
Tausta: pakki on kauempana oikealla kuin 5.
Mulla pakkilukko tulee vastaan siitä kohtaa, kun pitäisi vetää keppi taaksepäin pakille. Kaverin autossa pakkilukko tulee vastaan sivuittaisliikkeessä 5. kohdalla.
Tästä syystä kaverin autossa 5. kytkeminen on luonnikasta. Mulla se vaatii tottumusta/hakemista, et osuu työntämään keppiä eteenpäin juuri 5. kohdalta - varsinkin kun molemmissa autoissa 5. on sivusuunnassa tosi lähellä 3:ta. En ole edes kiinnittänyt aiemmin huomiota 5. kytkentään, mutta nyt oli pitkän tauon jälkeen 5:n paikka hukassa lihasmuistista ja vertailu kaverin autoon sai kummastelemaan asiaa. Onko näitä pakkilukkoja tosiaan kahta eri kohdasta toimivaa? Vai onko mun autossa vika?
Tausta: pakki on kauempana oikealla kuin 5.
Mulla pakkilukko tulee vastaan siitä kohtaa, kun pitäisi vetää keppi taaksepäin pakille. Kaverin autossa pakkilukko tulee vastaan sivuittaisliikkeessä 5. kohdalla.
Tästä syystä kaverin autossa 5. kytkeminen on luonnikasta. Mulla se vaatii tottumusta/hakemista, et osuu työntämään keppiä eteenpäin juuri 5. kohdalta - varsinkin kun molemmissa autoissa 5. on sivusuunnassa tosi lähellä 3:ta. En ole edes kiinnittänyt aiemmin huomiota 5. kytkentään, mutta nyt oli pitkän tauon jälkeen 5:n paikka hukassa lihasmuistista ja vertailu kaverin autoon sai kummastelemaan asiaa. Onko näitä pakkilukkoja tosiaan kahta eri kohdasta toimivaa? Vai onko mun autossa vika?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24000
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
eikös se ole säädettävissä.
toki se nivel liitoksessakin aiheuttaa aika kummia.
toki se nivel liitoksessakin aiheuttaa aika kummia.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Zoomataan ensin katsekontaktin siihen rättiniveleen ja jos del montre mies sanoo jees säädetään kepakkorepa settiä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Vaihdekeppissä on säätö. Keppi irti ja alapäätä nostamalla nousee Pinni sieltä nupin alta. Sitä voi pyörittää säätöä kierteestä. Omassa 900i:ssä säätö jotenkin meni pieleen, eli tikku pääsi pyörimään. Lukitsin sen säädön ruuvilla. Alapään tappi on kartio ja se sen ansiosta vaikuttaa vitosen linjaan jonkin verran.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2045
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
se alapään tappi vaihdekepissä on lukittu ylempänä olevalla sokalla. se täytyy poistaa säädön ajaksi.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kiitos kaikille pakin kytkemisen eston kommentoijille!
Kerrankin jotain helppoa: vain kolme torqxia irti, keppi pöydälle ja @antti.hakamaan mainitsema sokka irti.
Edellinen tuolla käynyt oli säätänyt pakinestotapin aivan liian lyhyeksi (jotain 18 mm). Löysin tiedon, et sen pitäis tulla kepin alapäästä ulos 22 +- 0,5 mm.
Säätö siihen ja keppi takaisin. Pakin esto iski jo ennen 5. hahloa. Huokaus. Taisin saada selityksen, miksi se oli säädetty lyhyeksi. Kokeilin vähän lyhyempiä säätöjä tapissa. Ei toivottua tulosta. Säädin vaihteensiirtotangon uusiksi (3. lukitaan vaihteistosta, pusla tangosta löysälle, lukitaan 3. kepin päästä ja kiristetään siirtotanko takaisin puslaan ois oikea tapa. Mä vain lukitsin molemmat päät ja käytin puslan löysällä kun hommat oli valmiiksi kohdillaan). Jotakin liikahti sen millin osasen, et nyt 5. hahlo löytyy täpärästi ennen pakkilukkoa.
Kerrankin jotain helppoa: vain kolme torqxia irti, keppi pöydälle ja @antti.hakamaan mainitsema sokka irti.
Edellinen tuolla käynyt oli säätänyt pakinestotapin aivan liian lyhyeksi (jotain 18 mm). Löysin tiedon, et sen pitäis tulla kepin alapäästä ulos 22 +- 0,5 mm.
Säätö siihen ja keppi takaisin. Pakin esto iski jo ennen 5. hahloa. Huokaus. Taisin saada selityksen, miksi se oli säädetty lyhyeksi. Kokeilin vähän lyhyempiä säätöjä tapissa. Ei toivottua tulosta. Säädin vaihteensiirtotangon uusiksi (3. lukitaan vaihteistosta, pusla tangosta löysälle, lukitaan 3. kepin päästä ja kiristetään siirtotanko takaisin puslaan ois oikea tapa. Mä vain lukitsin molemmat päät ja käytin puslan löysällä kun hommat oli valmiiksi kohdillaan). Jotakin liikahti sen millin osasen, et nyt 5. hahlo löytyy täpärästi ennen pakkilukkoa.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Hienoa, että sait kuntoon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01