Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kyllä ne samaa settiä on, mutta varoituksen sana ovista. Niitä voi joutua säätämään, että saat suhinat pois tiivisteestä. Varsin rajuin otteita säädin joskus ovea 99:iin, kun oli eri autosta. Lankkua väliin ja pieksämään, jotta sain kiertämään tiiviiksi. Lopuksi vielä ikkunan karmin rusikointi linjaan ihan vaan vääntämällä rako oikeaksi. Melkein hiki tulee jo muistosta, kun kirjoittaa tätä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Ja lokasuoja on kiinnitetty hitsaamalla, ei ruuveilla - tämän varmaan jo huomasitkin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- Kapt.Kosmos
- "Turbo"
- Viestit: 267
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:44
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Löytyykö joltain kuvaa miten ton etukäsijarrullisen satulan käsijarrunjousen ja vivun pitäisi tulla kiinni?
Unohdin ottaa kuvat siitä kun lähdin purkamaan sitä.
Unohdin ottaa kuvat siitä kun lähdin purkamaan sitä.
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Onko ng 93 my. 08-> sedanissa ja farkussa samat ovet?Tarvin ikkunoiden alalistat omaan sedaniin ja purkuautoina on pelkkiä farkkuja.
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Mites noi moottorin sähköt og 900 8-venttiilisessä turbossa? Käykö samat johtosarja kuin vapari 8v:hen, tms? Saattaa olla vähän amatöörikysymys, mutta näin enempää infoa nyt tilanteesta julkisesti jakamatta jos saisin asiaan jotain selkoa näillä infoilla.
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Katalysaattorittoman i8- ja t8 -sähköt ei sinänsä poikkea toisistaan ruiskun ja startin osalta, kunhan et sotke vuosimalleja. Se virranjakajan liitin, virranjakajan runko ja samalla myös venttiilikoppa vaihtui erilaiseen pulttien poraukseen siinä jossain -86 tietämillä. (Tästä joskus aikaisemmin on käyty keskustelua.) Turbomallissa on tietenkin sitten APC-järjestelmän tapauksessa ylimääräisiä toimintoja, mutta se on tavallaan erillinen sähköiltään tuohon moottorin sähköistykseen nähden. Tuo starttimoottorin sijainti tietenkin vaikuttaa jonkinverran ja viimeisimmät katalysaattorimallit on vielä oma soppansa.
Suosittelen kyllä esittämään spesifimmin mitä olet rakentamassa, kun näitä on tehty erilaisilla kombinaatioilla ja foorumilla on porukka rakentanut kaikenmoisia erilaisia muutoksia jälkikäteen. Allekirjoittanut esim. on muuttanut tuplakaasarisen B-moottorisen 99:n ensin k-jetilliseksi 8 -venttiiliseksi H-koneiseksi turboksi ja jälkeenpäin asensin koneeseen T16:n sähköruiskun kamat. Joten pientä ja suurempaakin sähköjumppaa on harrastettu.
Suosittelen kyllä esittämään spesifimmin mitä olet rakentamassa, kun näitä on tehty erilaisilla kombinaatioilla ja foorumilla on porukka rakentanut kaikenmoisia erilaisia muutoksia jälkikäteen. Allekirjoittanut esim. on muuttanut tuplakaasarisen B-moottorisen 99:n ensin k-jetilliseksi 8 -venttiiliseksi H-koneiseksi turboksi ja jälkeenpäin asensin koneeseen T16:n sähköruiskun kamat. Joten pientä ja suurempaakin sähköjumppaa on harrastettu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Ok, no tässä yksi vm. 84 turbo satku, josta myyjän mukaan tulipalon seurauksena sähköjä mennyt. En tiedä tarkemmin vaurion laajuutta, muuten kuin, että kone itsessään on kunnossa.Mertmi kirjoitti: ↑To Touko 14, 2020 08:18Katalysaattorittoman i8- ja t8 -sähköt ei sinänsä poikkea toisistaan ruiskun ja startin osalta, kunhan et sotke vuosimalleja. Se virranjakajan liitin, virranjakajan runko ja samalla myös venttiilikoppa vaihtui erilaiseen pulttien poraukseen siinä jossain -86 tietämillä. (Tästä joskus aikaisemmin on käyty keskustelua.) Turbomallissa on tietenkin sitten APC-järjestelmän tapauksessa ylimääräisiä toimintoja, mutta se on tavallaan erillinen sähköiltään tuohon moottorin sähköistykseen nähden. Tuo starttimoottorin sijainti tietenkin vaikuttaa jonkinverran ja viimeisimmät katalysaattorimallit on vielä oma soppansa.
Suosittelen kyllä esittämään spesifimmin mitä olet rakentamassa, kun näitä on tehty erilaisilla kombinaatioilla ja foorumilla on porukka rakentanut kaikenmoisia erilaisia muutoksia jälkikäteen. Allekirjoittanut esim. on muuttanut tuplakaasarisen B-moottorisen 99:n ensin k-jetilliseksi 8 -venttiiliseksi H-koneiseksi turboksi ja jälkeenpäin asensin koneeseen T16:n sähköruiskun kamat. Joten pientä ja suurempaakin sähköjumppaa on harrastettu.
Ja näköjään toi ko. satku olikin 16 venttiilinen. Muistelin, että olisi ollut 8v.
Kysymys siis muuttuu B202L sähköjä käsitteleväksi. Aion yrittää saada lisää tietoa vaurion laajuudesta, mutta jos nyt näillä nykyisillä tiedoilla saisi edes vähän selkoa. Ja jos pääsen autoa katsomaan paikan päälle, niin onko jotain tiettyä, mitä kannattaisi tarkistaa ja huomioida?
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Ei se sähkö rakettitiedettä ole ja hyvät satkut alkaa kuitenkin olla aika harvassa, niin en keskittyisi siihen että mitä kaikkea sähköpuolelta on palanut. Ennemmin katsoisin mitä vahinkoa se on tehnyt muuten korille, sisustalle tai tekniikalle ja missä kunnossa auto kokonaisuutena on.
Onko mitään hajua että millä kohtaa autoa on palanut?
Onko mitään hajua että millä kohtaa autoa on palanut?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Niinpä, ja siinä varmaan pääsee uusimaan kaiken maailman letkuja konehuoneesta sitten myös.. Eikä sekään mitään rakettitiedettä, mutta vähän ehkä ärsyttävää hommaa.aero kirjoitti: ↑To Touko 14, 2020 12:17Ei se sähkö rakettitiedettä ole ja hyvät satkut alkaa kuitenkin olla aika harvassa, niin en keskittyisi siihen että mitä kaikkea sähköpuolelta on palanut. Ennemmin katsoisin mitä vahinkoa se on tehnyt muuten korille, sisustalle tai tekniikalle ja missä kunnossa auto kokonaisuutena on.
Onko mitään hajua että millä kohtaa autoa on palanut?
Muistelisin, että palo oli tapahtunut juuri konehuoneen puolella, mutta en ole täysin varma (toivotaan, että näin oli..). Kerran olen nähnyt auton livenä ja sisusta näytti sotkuiselta, silloin en osannut tarkemmin katsoa kun en vielä tuolloin tajunnut autoista juuri mitään.
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tuleekohan parista reiästä takakontin pohjassa hylky vai korj. keh. katsastuksessa?
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Jos tiedät niiden olevan siellä, niin eikö olisi parempi paikata ne ennen leimaa ? Eikä ehdoin tahdoin mennä kokeilemaan kumpiko sieltä tulee ? Anteeksi, mutta en aivan ymmärrä logiikkaa kysymyksesi takana !vilhosyvis kirjoitti: ↑Ke Touko 20, 2020 19:43Tuleekohan parista reiästä takakontin pohjassa hylky vai korj. keh. katsastuksessa?
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Itselläni on hitsausmahdollisuudet todella rajalliset, jos sais sen leiman tollasenaan niin vois rauhassa etsiä jonkun paikan missä hitsata tai hitsauttaa sinne uutta palasta.IC1970 kirjoitti: ↑Ke Touko 20, 2020 22:50Jos tiedät niiden olevan siellä, niin eikö olisi parempi paikata ne ennen leimaa ? Eikä ehdoin tahdoin mennä kokeilemaan kumpiko sieltä tulee ? Anteeksi, mutta en aivan ymmärrä logiikkaa kysymyksesi takana !vilhosyvis kirjoitti: ↑Ke Touko 20, 2020 19:43Tuleekohan parista reiästä takakontin pohjassa hylky vai korj. keh. katsastuksessa?
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Korjauskehotus tulee varmasti, kun huomaa, että on reikiä, niin tyypistä riippuen alkaa etsiä hieman tarkemmin lisää ja kenties hieman tekeekin, kunnes on sitten vaurioiden suuruuden takia käsillä hylky... Toisaalta, tuleepahan sitten paikattua laajemminkin, eikä pelkästään ratsupaikoilla harsittua kasaan
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tää on melko tyypillinen ongelma.vilhosyvis kirjoitti: ↑Ke Touko 20, 2020 22:59Itselläni on hitsausmahdollisuudet todella rajalliset
Minä sanoisin että kyttäile edukkaasti käytetty miggi ja panosta rahaa ylihintaiseen, mutta toimivaan Esabin ydinjätelankaan. Sillä voi hitsata pihalla tuulesta välittämättä ja alkupanoksen saa pidettyä 300e rajoissa aika helpolla. Tuolla kombolla pääsee hyvin alkuun eikä tartte etsiä sitä hallipaikkaa (vaikka monesti on toki kivempi tehdä hommia sisällä). Muistaakseni teillä on okt ja/tai mökki, niin omalla pihalla touhutessa ei taloyhtiön jyyrätkään ala marista ropaamisesta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kyllä jossain vaiheessa tarkoitus olisi koittaa metsästää halpa käytetty mig. Asutaan rivitalossa, jossa ymmärtäväiset naapurit, joten tässä ihan hyvä ropata. Mökillä ei sähköä, niin siellä ei paljoa saa migillä tehtyä.aero kirjoitti: ↑To Touko 21, 2020 09:53Tää on melko tyypillinen ongelma.vilhosyvis kirjoitti: ↑Ke Touko 20, 2020 22:59Itselläni on hitsausmahdollisuudet todella rajalliset
Minä sanoisin että kyttäile edukkaasti käytetty miggi ja panosta rahaa ylihintaiseen, mutta toimivaan Esabin ydinjätelankaan. Sillä voi hitsata pihalla tuulesta välittämättä ja alkupanoksen saa pidettyä 300e rajoissa aika helpolla. Tuolla kombolla pääsee hyvin alkuun eikä tartte etsiä sitä hallipaikkaa (vaikka monesti on toki kivempi tehdä hommia sisällä). Muistaakseni teillä on okt ja/tai mökki, niin omalla pihalla touhutessa ei taloyhtiön jyyrätkään ala marista ropaamisesta.
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d