Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
aero
-
Viestit: 6349
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja aero »

Sähköttömyys kieltämättä vähän hiliitsee miggaamista :D. Ei muuta kuin oldskool-meininkiä pystyyn ja kaasupulloja hakemaan...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Avatar
vilhosyvis
"Aero"
Viestit: 362
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

aero kirjoitti:
To Touko 21, 2020 10:36
Sähköttömyys kieltämättä vähän hiliitsee miggaamista :D. Ei muuta kuin oldskool-meininkiä pystyyn ja kaasupulloja hakemaan...
No mutta kotona on sähköt ja täällä voi pihassa hitsata :lol:
Nykyiset:
Saab 9-3 SE 1998 3d, Imola red
Entiset:
Saab 900c 1990 4d Magenta Brown
Saab 900c 1989 4d Hopea, juhlamalli
Saab 900S 1995 5d, Hopea
Saab 900i 16v 1991 4d, Valkoinen
Saab 9-3 S Turbo 2000 5d, Musta

Uteip
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Syys 19, 2018 20:53
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Uteip »

aero kirjoitti:
To Touko 21, 2020 09:53
vilhosyvis kirjoitti:
Ke Touko 20, 2020 22:59
Itselläni on hitsausmahdollisuudet todella rajalliset
Tää on melko tyypillinen ongelma.

Minä sanoisin että kyttäile edukkaasti käytetty miggi ja panosta rahaa ylihintaiseen, mutta toimivaan Esabin ydinjätelankaan. Sillä voi hitsata pihalla tuulesta välittämättä ja alkupanoksen saa pidettyä 300e rajoissa aika helpolla. Tuolla kombolla pääsee hyvin alkuun eikä tartte etsiä sitä hallipaikkaa (vaikka monesti on toki kivempi tehdä hommia sisällä). Muistaakseni teillä on okt ja/tai mökki, niin omalla pihalla touhutessa ei taloyhtiön jyyrätkään ala marista ropaamisesta.
Mutta sen katsoo, että koneessa on kaasunkäyttömahdollisuus, koska sen täytelangan hitsattavuus ja hinta alkaa kumminkin harmittaan ennen pitkään. Ja itse kyllä ostaisin suosiolla esim. sammuttimesta tehdyn hiilaripullon ydinjätelangan ( kuvaava termi :D ) sijaan, niitä saa välillä siihen satasen pintaan ja kuuden kilon hiilaripullon täyttö maksaa n. 35 euroa ja sillä hitsaa käytöstä riippuen n. 5-15kg lankaa. Katsastus 10 vuoden välein. Autopeltihommissa hiilari ajaa mun mielestä täysin asiansa ja haukkuu hintansa nopeasti täytelankoihin verrattuna jos on yhtään enemmän käyttöä. Ja koneeksi budjetin rajoissa mieluummin parikymmentä vuotta vanha neljän kiinanrimpulan painoinen länsimerkin vanha ammattimalli, noiden hitsattavuus ja toimintavarmuus on kumminkin mustaa hitsatessa vielä aivan mallikelpoista.

Itsellä kaverin kanssa puoliksi ostettuna Kempin 181S eli vuosituhannen vaihteen tehokkain valovirtakone Kempiltä ja jos vaihtoehtona on puolikas tuollaisesta tai oma puuiloluokan kiinanihme niin valinta on selvä. Että kavereita puhumaan vaan kimppaan jos vaan tuttavapiirissä kiinnostusta löytyy.
Saab 90i -86, (Micra -99)

Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9699
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

vilhosyvis kirjoitti:
Ke Touko 20, 2020 19:43
Tuleekohan parista reiästä takakontin pohjassa hylky vai korj. keh. katsastuksessa?
Aja sateella katsastukseen. Ei inssiä kiinnosta niin paljoa tutkia pohjaa. Voi käydä vielä ennen menoa ajamassa jossain hiekkatiellä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3283
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Ässän laitoin aikoinaan peukalonpään kokoisiin varapyöräkotelon kahteen reikään pikakorjauksena lankomieheltä löytyneitä kumitulppia, toinen joku ilmastoinnin vedenpoisto viistotulla putkella ja toinen umpinainen läpivientitulppa Hyvin leimalla kelpas, hitsattu kyllä myöhemmin kuntoon.
CS 2.3T manuaali -93 (t5.2 t7mod customsofta penkissä tehty by vesa67) , Volvo S40 2.0T (0,65bar) -00 , Jäsen # 2986 puh: 0405033979
Jeesiä: icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään

timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1564
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Turbo 8-venttiili:
-Mikä paras moottoriöljy?
-Tulpat?
-Napsuuko näistä sylinterikansia ja hammastankoja?
2008 Saab 9³ Linear Business SS 1.8t A5 (KA)
2005 Saab 9³ Aero CV 2.0T M5 (KR)
1988B Saab 9000CC 2.0T man. Red Box (PR)
1987 Saab 900 Turbo M #87

Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 19738
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

sitä mitä ohjekirja suosittelee öljyjen ja tulppien suhteen?

mobil ja ngk lienee oivat vastaukset???

kyllähän se vaiva taitaa kaikkia 8 tappisia vaivata kansien suhteen

ainakin tehostamattoman ohjausvaihteen pystyy korjaamaan.
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1564
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Ratapeli eikä paljon ohjekirjoja mukana.

Kaivellaan asiaa, ajattelinkin että varmaan siellä NGK ja Mobil nimissä mennään.

Kiitos tiedoista.
2008 Saab 9³ Linear Business SS 1.8t A5 (KA)
2005 Saab 9³ Aero CV 2.0T M5 (KR)
1988B Saab 9000CC 2.0T man. Red Box (PR)
1987 Saab 900 Turbo M #87

Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 19738
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

niissä tais toimia parhaiten hiukan kuumempi tai kylmempi tulppa ku vakio t8 näin muistelen ku erästä korjattiin parkanos.
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9699
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Nippondenso W22EP-U. Ei mene rikki, vaikka sattuisi K-jetti kastelemaan tulpat.

(No kylmempää sinne laitetaan turbossa.)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

anv
"Hölösuu"
Viestit: 1291
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja anv »

timpetti kirjoitti:
To Touko 21, 2020 18:52
Turbo 8-venttiili:
-Mikä paras moottoriöljy?
-Tulpat?
-Napsuuko näistä sylinterikansia ja hammastankoja?
Minä käytin 8v-turbossa ihan vaan mobil 1 rally formula 5w-50 :stä
Antti
Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-BMW K1200S

aero
-
Viestit: 6349
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja aero »

Uteip kirjoitti:
To Touko 21, 2020 14:08
Mutta sen katsoo, että koneessa on kaasunkäyttömahdollisuus, koska sen täytelangan hitsattavuus ja hinta alkaa kumminkin harmittaan ennen pitkään.
Joo, ehdottomasti kaasumahdollisuus, pääsee selvästi parempaan hommaan kiinni kun pääsee sisätiloihin. Pihalla hitsatessa ydinjätelanka ei häiriinny siitä tuulesta, joka puhkuu kaasun pois ja menee sen ansiosta tietyissä pihaoloissa edelle. Se Esabin ydinlanka toimii ihan eri tasolla kuin halpikset, mutta maksaakin ihan eri tasolla kuin halpikset.

Silti, heti kun ei tartte tuulesta häiriintyä niin kaasu vie.
Uteip kirjoitti:
To Touko 21, 2020 14:08
Itsellä kaverin kanssa puoliksi ostettuna Kempin 181S eli vuosituhannen vaihteen tehokkain valovirtakone Kempiltä ja jos vaihtoehtona on puolikas tuollaisesta tai oma puuiloluokan kiinanihme niin valinta on selvä. Että kavereita puhumaan vaan kimppaan jos vaan tuttavapiirissä kiinnostusta löytyy.
Minä pari kesää takaperin poimin kaverilta Kempin Miggerin parilla huntilla. Ei ole tarvinnut katua.

Edit: ja sitte ku tarttee vetää jatkosähköä migin lähelle, niin ehdottomasti 2,5mm2 karvoilla oleva piuha. Kunnollinen virransaanti tekee ihmeitä tässä hommassa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

hyvoneju
"Aero"
Viestit: 461
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

Onko kellään kokemusta speedpartsin kauppaamista Lesjöforsin madallusjousista ? Pitäisi 99:iin hankkia jouset . Eli tippuuko paikat hampaista ?
Ja tietty iskarit pitäisi kanssa löytää , ehdotuksia , 99:iin ei etuiskareita ihan joka paikasta löydy ... :oops:
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975

Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 19738
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mä laitoin omaan 900:Seen spedpartsin myymät harmaat madallusjouset . merkkiä niissä ei sen enempää ollut. hyvä oli ainakin jääradalla ajaa .

lenkki-lenkki iskareita hyllyssä :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9699
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ainakin Fixusnet tunnistaa iskarit eteen ja taakse. Tosin taakse oli listoilla uudempaan taka-alatukivarteen... Se yksi vihje oli leikata pohjaanlyöntikumista edessä yksi makkara pois.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Vastaa Viestiin